Kirjoittaja Aihe: Adressi  (Luettu 29370 kertaa)

Laikapoika

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #30 : 28.12.11 - klo:20:28 »
Koskapa laikaimmeiset ovat niin aktiivisia adressi asioissa niin laittakaahan seuraavaankin nimenne..
http://www.adressit.com/ympariston_puolesta_talvivaara_oyn_kaivostoimintaa_vastaan

-Ympäristön puolesta, kiitos.

Mahtaa olla laikaihmisillekkin liian iso pala haukattavaksi tuollainen kaivosyhtiö, en ole koskaan ollu mikään adresseihin osallistuja, poislukien kuoleman johdosta olevat.
Onhan nämä ympäristöasiat kuitenkin tärkeitä ja toivottavasti myös kaivosyhtiöt osallistuvat niihin.

heikkir

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #31 : 28.12.11 - klo:21:55 »
Tuo satakunnan susikanta on mielestäni kohtuuttoman suuri. Kaveriltani sudet tappoi vuosi sitten koiran. Paikanpäälle mennessään koiran raadon ympärillä oli kolmetoista sutta. Lentolaskennassa Sallan kuntaakin pienemmällä alueella oli viiskymmentä sutta. Kun on peuroja, kauriita ja yms. ei kannan kasvulle ole mitään estettä. Jos jotain vielä toivoisi niin Nuuksioon parikymmentä lisää.

Näitäpähän lukemia susimääristä on helppo hatusta raapia ja lonkalta heitellä. Noissa mainituissa Lounais-Suomen susilukemissa on armoton määrä tarkotushakuista Turun-Lisää.

Samat sudet lasketaan moneen kertaan, kun liikkuvat laajoilla alueilla ja jokainen havainto merkitään tippakarttaan omana havaintonaan ja sitte pidetään  niin viimistä päälle kauhiaa media-hässäkkää ja meteliä, että nyt net susit syö kaiken. Tuo 50 sutta aivan täyttä huuhaata ja aivan täyttä "punahilkkasatujen"  -tasoista juttua.

Todellisuudessa alueella lie kaksi laumaa a' 4-5 sutta ja muutama paikkansa hakeva harhailija. Ja alueen riistakanta hyvin pystyy nuot ruokkimaan. %0

Jännä että JarmoP:ki sortuu moiseen hössötykseen, pisteet putos kyllä nyt aika alas.

Siinä olemma samaa mieltä, että Nuuksio se kyllä sopii oikeenki hyvin susille. Joku 5-6 suden laumalle oikeen passeli reviiri. Eiköhän net kohta sinekki löydä

Laikapoika

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #32 : 28.12.11 - klo:22:16 »
http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/11/suurpetoryhma_sutta_pitaa_sietaa_3003539.html

Yllä olevan linkin mukaan tuo määrä minkä heikkir kirjoitti pitää paikkansa.

Aaro/Kele

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #33 : 29.12.11 - klo:00:14 »
No voehan helevettiläenen!

Tulin just keskisuomen puolelta tuomaroenti reessulta, ja huomasin että sonera oli viritelly antenninsa myrskyn jäliltä Ketolaan päen ja yhistäny minut hulluun mualimaan.

Onko koeraharrastajjiin sivuille luikerrellu pikku piiperöetä, vae mitä nämä pekkaällät ja heikkiärrät oekein on? Elekeekä alakako vinkumaan että "suvaitkaa pokkeavia mielipiteitä"
Tämäkii on poikkeeva mielipide.

Kaikki höpöttää petovahinkokorvauksista kuinka ne korvoo kaiken, minä oon henk`kohtasesti yrittäny sitä, ja huomannu miten pyrokratia murskoo ihmispolon.

Tuli mieleen miten MMM:n jussi laanikari sano Iisalamen petoillassa -09 että "maa ja metsätalousministeriö on varautunut korvaamaan kaikki petovahingot täysimääräisenä"
Siihen etupenkissä istunut äijä alako jaarittelemaan jotta "Jos tuo minun muija jootuu marjareessulla jonkun pejon persijeen niin hommooko se minister mulle uuven?...Laanikar ei jootanu vastoomaan kun yllättäen kone lähti ihan just Helsinkiin

Poissa Jarmo_P

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 2768
Vs: Adressi
« Vastaus #34 : 29.12.11 - klo:07:35 »
Onneksi minun ei tarvitse laskea noita susia. Tämä tieto on toisen käden tietoa, joka oli kuulemma lentolaskennassa saatu.

Sekin tieto, että niitä oli esim. vuonna 2010 10-15 ( eli kaksi laumaa) on vanhaa tietoa, koska lauma tuottaa 5-10 pentua/vuosi lisää sekä laumasta lähtee yksilöitä erilleen, jotka tuottaa lisää pentueita.

Ei sikakaan ole sattumalta lihatuotannossa. Jos en väärin muista niin sialla voi olla elämänsä aikana toista miljoonaa jälkeläistä.

Joka tapauksessa susista tulee, jos ei vielä ole merkittävä onkelma näille susialueille.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Adressi
« Vastaus #35 : 29.12.11 - klo:11:12 »
Minusta on hirveä että nimittellään toinen toista, väännellään nimimerkkejä  alentavaan muodon, huudetaan toinen toiselle vaikka asiasta voi keskustella asiallisesti kunnioittaen toisiinsa. Olemme kuitenkin aikuisia ihmisiä.

Mielestäni adressi on aika huonosti laadittu. Lian paljon asiaa sekoitettu keskenään ja lian paljon ylimääräistä höpinä. En allekirjoittaisin tätä adressia koirien takia. Metsästyskoirat kuolevat autojenkin alla, välillä ne vahingossa ammutaan, hirvikin joskus potki ne kuoliaaksi, joskus ilves tappaa (ainakin pieniä koiria). Mutta tämä varteen on vakuutus. Esimerkiksi Tapiolan metsästyskoiran henkivakuutus jos koiran arvo on 1000 euroa vain 45,40 euroa vuodessa. Jos koira on vakuutettu summalle 1500 euroa niin vuosimaksu  on 68,10 euroa  jne.
Mutta kuinka monella metsästyskoirilla on henkivakuutus...? Sitten kun susi tappaa koiran niin odotetaan että valtio korvaa koiran kokonaisuudessa.
Tietenkin vakuutuskin ei korvaa metsästyskaverin menettämistä, mutta monissa harrastuksissa on riskit: ratsastajatkin välillä kuolevat kuten niiden hevosetkin, moottoripyöräilijät, kalastajatkin jne. Koiratkin kuolevat metsästyksessä ja joskus metsästäjät itse.
Minua enemmän huolestutta se että jos kaikki mitä monissa artikeleissa kirjoitetaan on totta ja sudet jossain paikkakunnissa ovat aloittaneet  vierailla asutuilla alueilla, koulupihoissa jne. niin se ei ole enää laajin normaalia käyttäytymistä  ja ne sudet on lopetettava. Mieluummin lopetettaisi ylimääräinenkin, koska tilalle kyllä tulevat uudet, mutta hengessä jääneet ylirohkeat yksilöt synnyttävät keskivertoa rohkeampia jälkeläisiä ja silloin en ole kateellinen niille joka siinä alueella asuu.

heikkir

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #36 : 29.12.11 - klo:13:56 »
No voehan helevettiläenen!
Tulin just keskisuomen puolelta tuomaroenti reessulta, ja huomasin että sonera oli viritelly antenninsa myrskyn jäliltä Ketolaan päen ja yhistäny minut hulluun mualimaan.
Onko koeraharrastajjiin sivuille luikerrellu pikku piiperöetä, vae mitä nämä pekkaällät ja heikkiärrät oekein on? Elekeekä alakako vinkumaan että "suvaitkaa pokkeavia mielipiteitä"
Tämäkii on poikkeeva mielipide.
Kaikki höpöttää petovahinkokorvauksista kuinka ne korvoo kaiken, minä oon henk`kohtasesti yrittäny sitä, ja huomannu miten pyrokratia murskoo ihmispolon.
Tuli mieleen miten MMM:n jussi laanikari sano Iisalamen petoillassa -09 että "maa ja metsätalousministeriö on varautunut korvaamaan kaikki petovahingot täysimääräisenä"
Siihen etupenkissä istunut äijä alako jaarittelemaan jotta "Jos tuo minun muija jootuu marjareessulla jonkun pejon persijeen niin hommooko se minister mulle uuven?...Laanikar ei jootanu vastoomaan kun yllättäen kone lähti ihan just Helsinkiin

Eipä ole näköjään aaro eikä vissiin kelekään lukenu koko ketjua, kun nuin pukkaa ruvelle.

Joulun rauhaa toivoteltiin ja kaikkea muuta hyvää Uudelle Vuodelle. Ja varman tässä kohalla myöskin on syytä muistuttaa, että aamulääkkeet täytyy aina muistaa ottaa enneko alkaa kirijoottelehen ja varata jäitä hattuhun, niin silläkeinoon saadaan sellai vähän järkevämpää tekstiä.

Toisilta vaan koiria menny ja nyt aarokeleeltä jo kohta muijakin menossa, no niinhän se kävi siinä "punahilkka-sadussakin" ja samaa satu-sarjaa näkyy olevan tämäkin aaronkin juttu.

Poissa junttieinari

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 345
Vs: Adressi
« Vastaus #37 : 29.12.11 - klo:16:40 »
Kai se jonkinlainen piiperö minussakin asuu, ku olen ollu aina sitä mieltä, että on kai se susillakin jonkinlainen olemassa olon oikeus. Nyt on vaan tultu siihen, että sudet alkavat uhitella jo ihmisillekin paikoin. Se ei vaan kertakaikkiaan käy! Sen verran niitä pitää varuillaan pitää, etteivät pihoihin tule. Erämaan susia ei pyytämällä saa loppumaan, eikä ne ihan helposti koiria vie. Nämä kesyt on asia erikseen.

Ite olen enemmän meitin alueilla pelännyt noita autoja kuin susia, vaikka oli se tuossa ennen joulua kolmen lauma pistäytynyt täälläkin. Jälkiä ei aiemmin näkynyt, kun ei ollut lunta. Vasattomia natuja on kyllä ihmetelty.

Tuo adressi on kyllä aika tökerö, jos multa kysytään. Väyrysen mainokset ja kaikki!Enkä muutenkaan tuommosiin adresseihin usko. Eipä siinä mitään, pankoon nimensä ken tahtoo. Mielepiteen vapaus olkoon jokaisella.

ariasseri61

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #38 : 29.12.11 - klo:20:52 »
Näitäpähän lukemia susimääristä on helppo hatusta raapia ja lonkalta heitellä. Noissa mainituissa Lounais-Suomen susilukemissa on armoton määrä tarkotushakuista Turun-Lisää.

Samat sudet lasketaan moneen kertaan, kun liikkuvat laajoilla alueilla ja jokainen havainto merkitään tippakarttaan omana havaintonaan ja sitte pidetään  niin viimistä päälle kauhiaa media-hässäkkää ja meteliä, että nyt net susit syö kaiken. Tuo 50 sutta aivan täyttä huuhaata ja aivan täyttä "punahilkkasatujen"  -tasoista juttua.

Todellisuudessa alueella lie kaksi laumaa a' 4-5 sutta ja muutama paikkansa hakeva harhailija. Ja alueen riistakanta hyvin pystyy nuot ruokkimaan. %0

Jännä että JarmoP:ki sortuu moiseen hössötykseen, pisteet putos kyllä nyt aika alas.

Siinä olemma samaa mieltä, että Nuuksio se kyllä sopii oikeenki hyvin susille. Joku 5-6 suden laumalle oikeen passeli reviiri. Eiköhän net kohta sinekki löydä

Älä viitsi heikkri kirjoitella asioista, mistä et näköjään mitään tiedä.

heikkir

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #39 : 29.12.11 - klo:21:33 »
Älä viitsi heikkri kirjoitella asioista, mistä et näköjään mitään tiedä.

Se kun sattuu täällä Suomessa vielä olemaan voimassa tämä sananvapaus, niin senpä perusteella minä kirjoottelen juuri niinkuin itse parhaaksi näen.

Mutta jos A.Sydänmaalla on jotain asiaakin, niin olisi tietty hyvä saada se asia tänne esille noiden tyhjänpäiväisten höpötysten sijalle.

Tietysti sillä edellytyksellä, että se on ns faktapitoista asiaa.

Mutta jos se on tuota edellämainittua "kuulopuheitten perusteella lentolaskennassa havaittua 50 sutta Pyhäjärven lounaispuolella" ja "suden viemiä muijjia" niin antta sitte olla, niitä juttua on muutenkin jo ihan tarpeeksi. Ne kuuluu paremmin sinne satukirja-osastolle.

Laikapoika

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #40 : 29.12.11 - klo:23:18 »
No voehan helevettiläenen!
Onko koeraharrastajjiin sivuille luikerrellu pikku piiperöetä, vae mitä nämä pekkaällät ja heikkiärrät oekein on?


Siihen etupenkissä istunut äijä alako jaarittelemaan jotta "Jos tuo minun muija jootuu marjareessulla jonkun pejon persijeen niin hommooko se minister mulle uuven?

Olenpahan tässäkin susi keskustelussa tuonut oman kantani esille, ei kai se minusta sen kummempaa piiperöä tee. Asiallisesti yritän kantani
selostaa, ei siitä kenenkään loukkaantua tarvi, enkä minä nuista pikku nimittelyistä välitä, ei ne minua saa hajalle.

Jos tuolla petoillassa on keskustelun taso ollut tuollainen kuin kirjoitit, en yhtään ihmettele vaikka siellä Laanikarilla tuli kiire lentokentälle.
Asiat tahtovat hoitua paremmin kun pystyy sananvalinnan ja keskustelun tason pitämään asiallisena.

Jos Ari Sydänmaalla on asioista parempaa tietoa, voisit tuoda ne täällä esille, ei tämä keskustelu jatku jos tuollaisia lauseita heittelee ;)

Poissa Eero

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 225
Vs: Adressi
« Vastaus #41 : 30.12.11 - klo:08:38 »
Jahah jotkut ovat lähteneet tuolle linjalle. Kaikkien alojen asiantuntija on näköjään lääkärikin, kun muistuttelee lääkkeistä ihan. Vaikka olisi sananvapaus, ei se oikeuta latelemaan mitä tahansa. Tälläkin palstalla on säännöt. Kannattaisi ehkä tunkea niitä jäitä omaan "hattuhun" niin ei tarviis noin alas vajota. Adressi oi ole kovin häävi, se on ihan sama allekirjoittaako tuo kukakin.
Mutta kahdella seutukunnalla(eri puolilla Suomea) olen ihan läheltä seurannut susikannan kehittymisen ja miten homma etenee. Kun löytyisi jostain artikkeli "suden käyttäytymisen 7 porrasta" (muistaakseni). Oli se jahti-lehdessä joskus. Siinä se kehitys on kuvattu mikä meilläkin johti sitten viimein 2006 lukuisiin erikoislupiin ja kokonaisia laumoja oli poistettava metsästämällä ja ihan rktl:n puoltolauseilla, hukilla kun rupesi käyttäytyminen karkaamaan käpälistä. Joillakin pennuilla oli jo puurot ja vellit ihan sekaisin, eivät pelänneet mitään. Jos kaatamamme sudet uutisoitaisiin nyt, täällä pari kaveria kävisi kuumana"väärin ammuttu""väärin perustein"jne. Susi kokeilee koko ajan rajojaan ja tulee aina vain rohkeammaksi ja opettaa sen pennuilleen. Silloin oltiin sillä portaalla, missä käydään kotieläinten kimppuun ja norkoillaan pihoissa. Köyliössä on nyt tilanne portaalla, jossa käydään irtokoirien ja kissojen ja vasikoiden kimppuun. Koiranulkoiluttajan tapaus on jo lähellä seuraavaa porrasta. Niin se vaan menee.
Eräs kirjoittaja väittää tätäkin kohta punahilkkasaduksi, niinkuin melkein joka juttua. Mutta se satujankutus muuttuu kun menee oma koira, hyvän kaverin tai lähisukulaisen koira. Tai jos oma äitimuori maaseudulla ajelee luudan kanssa susia etemmäs pystykorvan häkin luota.
On varmaan hienoa olla todellinen luonnonystävä

heikkir

  • Vieras
Vs: Adressi
« Vastaus #42 : 30.12.11 - klo:11:53 »
Jahah jotkut ovat lähteneet tuolle linjalle. Kaikkien alojen asiantuntija on näköjään lääkärikin, kun muistuttelee lääkkeistä ihan. Vaikka olisi sananvapaus, ei se oikeuta latelemaan mitä tahansa. Tälläkin palstalla on säännöt. Kannattaisi ehkä tunkea niitä jäitä omaan "hattuhun" niin ei tarviis noin alas vajota. Adressi oi ole kovin häävi, se on ihan sama allekirjoittaako tuo kukakin. Mutta kahdella seutukunnalla(eri puolilla Suomea) olen ihan läheltä seurannut susikannan kehittymisen ja miten homma etenee. Kun löytyisi jostain artikkeli "suden käyttäytymisen 7 porrasta" (muistaakseni). Oli se jahti-lehdessä joskus. Siinä se kehitys on kuvattu mikä meilläkin johti sitten viimein 2006 lukuisiin erikoislupiin ja kokonaisia laumoja oli poistettava metsästämällä ja ihan rktl:n puoltolauseilla, hukilla kun rupesi käyttäytyminen karkaamaan käpälistä. Joillakin pennuilla oli jo puurot ja vellit ihan sekaisin, eivät pelänneet mitään. Jos kaatamamme sudet uutisoitaisiin nyt, täällä pari kaveria kävisi kuumana"väärin ammuttu""väärin perustein"jne. Susi kokeilee koko ajan rajojaan ja tulee aina vain rohkeammaksi ja opettaa sen pennuilleen. Silloin oltiin sillä portaalla, missä käydään kotieläinten kimppuun ja norkoillaan pihoissa. Köyliössä on nyt tilanne portaalla, jossa käydään irtokoirien ja kissojen ja vasikoiden kimppuun. Koiranulkoiluttajan tapaus on jo lähellä seuraavaa porrasta. Niin se vaan menee.
Eräs kirjoittaja väittää tätäkin kohta punahilkkasaduksi, niinkuin melkein joka juttua. Mutta se satujankutus muuttuu kun menee oma koira, hyvän kaverin tai lähisukulaisen koira. Tai jos oma äitimuori maaseudulla ajelee luudan kanssa susia etemmäs pystykorvan häkin luota.
On varmaan hienoa olla todellinen luonnonystävä

Noita punahilkka-satuihin perehtyneitä höpönassuja sitä vaan näkyy riittävän. Susista ollaan jotain tietävinään, mutta näkyy tiedot olevan peräisin ilta-höpinöiden lööpeistä paikallisen siwan seinältä.

Asiaan poijaat asialinjalle kehoittaisin ja kovaa faktaa esiin, niin siinäpä olisi keskustelulle hiukka vankempaa pohjaa.

Niin ja hyvää Uuta Vuotta eerollekki, eikä aamulääkitys eikä hattujäät ole ollenkaan paha konsti susijutuissa.

Poissa pauli

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 862
Vs: Adressi
« Vastaus #43 : 30.12.11 - klo:12:43 »
Hyä kirjoitus ja aiaa Eerolta. Näissä ja muissakin asiossa tahtoo olla ne viisaat olla kaukana itse tapahtuma ja ongelmapaikoista, eikä omakohtaista kokemusta. Katselin noita äänestystuloksia niin  näyttää tuo Aaro/Kelen kotikunta olevan äänestyksen kärjessä kuntakohtaisesti ja ympäristökunnat seuraavina ja sitten on muita susi-ongelma kuntia(alueita) seuraavina .
Muutenkin näyttää tämä adressi kiinnostavan kovasti, kun näyttää olevan allekirjoittaneita satoja päivittäin, kohta kuusituhatta nimeä reiluun viikkoon, näyttää lyövän kaikki edelliset adressit laudalta, jopa kettutyttöjen.
Itse adressi ole parhaalla mahdollisella tavalla muotoiltu, mutta kuitenkin näköjään tarpeellinen kannanottokanava ja ihmiset voivat tuntea, että voivat jotenkin vaikuttaa todelliseen ongelmaansa ja saavat myös tukea ympäri Suomea.

Taisi käydä niin heikkir:n kirjoittelut käänsi monen mielipiteet toisinpäin, kun noin hysteerisesti puolustaa mielipiteitään ja haukkuu toisinajattevat pystyyn. Hyvä se on heikkir:n nimimerkinsuojassa kirjoitella. Laitappa nimesi tai ainakin kotikuntasi näkyviin niin tiedetään minnepäin halutaan susia lisää.   

Meillä täällä Varkaudessa ei ole kuin yksittäisiä susia , eikä niistä ole ollut merkittävää haittaa . N. 2km: päästä kotoani yksinäinen nuori susi kävi ajossa olevan vänäjänajokoiran kimppuun, mutta ei saanut hengiltä ja lähes joka syksy näen jäljet niin se on mielestäni sopiva määrä, eikä sen takia ole syytä mihinkään toimenpiteisiin ja susi pelkoon. Mutta  jos niitä ruvetaan näkemään asutusten lähellä ja se rupeaa olemaan laumoissa, jolloin niiden rohkeus kasvaa ja voivat hyökätä minkä kimppuun tahana ja myöskin ruuantarve kasvaa ja sitä myöten nälkiintyminen. Ei pidä katsoa asiota liian kauan ja odottaa, että jotain peruuttamantonta tapahtuu.

Poissa Teemu.S

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: Adressi
« Vastaus #44 : 30.12.11 - klo:13:00 »
Nykyajan vakavimmat dokumentoidut susihyökkäykset tapahtuivat Intiassa, Uttar Pradeshissa vuosina 1996–1997. Niissä kuoli tai vammautui 74 ihmistä, enimmäkseen alle 10-vuotiaita lapsia. Niitä on selitetty muun muassa susien tottumisella ihmisiin.

Tutkija Ilpo Kojolan mukaan paras lääke susien aiheuttamien tuhojen kurissa pitämiseksi on hillitä raivotaudin leviämistä ja estää susien kesyyntyminen sopivalla metsästyksellä eli ihmispelon olisi säilyttävä susipopulaatiossa. Esimerkiksi Vancouverissa Kanadassa retkeilijät saivat susilauman kesyyntymään ruokkimalla, ja sudet alkoivat hyökkäillä ihmisten kimppuun, jos herkkupaloja ei tipahtanutkaan