Kirjoittaja Aihe: Upea oli taas lehti  (Luettu 8389 kertaa)

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
Vs: Upea oli taas lehti
« Vastaus #15 : 15.02.16 - klo:16:17 »
No tässä asiassa olen Temezin kanssa täysin samaa mieltä. Se karhukoira kommentti oli kyllä täysin turha ja sen olisi voinut jättää pois ko jutusta.  :-[

Poissa Ukonkuiva

• Moderaattori
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 15.02.16 - klo:20:16 »
Tottakai Temez asioista saa olla erimieltä ja pitääkin olla, sehän on demokratiaa se. Ja eriävät mielipiteetkin pitää ottaa jokaisen kehityskelpoisena mahdollisuutena ja niitä ei tietenkään saa lytätä, väärinä mielipiteinä.
Mitä tuohon juttuun tulee, niin se ei ole järjestön mielipide,vaan jutun kirjoittajan henkilökohtainen näkemys sen hetkisestä tilanteesta. Järjestön toimintaperiaatteisiin ei kuulu mollata ketään, eikä mitään tahoa, vaan pitää "ovet auki" jokaiseen suuntaan. :)
Tuota Laika-lehden valmistusta ja siihen liittyvää työmäärää olen seurannut melko läheltä ja tiedän minkälaisen työpanoksen toimikunnat ja muut tahot tekevät sen eteen, että saadaan ihailla näinkin tasokasta lehteä. Järjestön päättäviinelimiin ja toimikuntiin on vuosittain paikkoja avoinna ja näihin paikkoihin on mahdollisuus pyrkiä meillä kaikilla järjestön jäsenillä, ihan aidosti. :)

ps. hienoa että aihe on aiheuttanut keskustelua, tällä hiljaisella foorumilla. ;)

Poissa Hunter84

• Jäsen
  • *
« Vastaus #17 : 15.02.16 - klo:20:18 »
Nyt ei kyllä pysty olemaan asiasta samaa mieltä >:(  . Aamu kahvit meni pariinkin otteeseen väärään kurkkuun, lehteä luelskellessa.
Ensinnäkin muutamassa pätkässä aivan käsittämätöntä muutaman kasvattajan nostattamista ja hehkuttamista. Tämä on omiaan lisäämään tätä näkemystä joka yleisesti on valloillaan, että tämä kokojärjestö on vain pienenpiiriin selkääntaputtelu kerho.  Sitten lopuksi SE Huipennus:
lainattuna suoraan lehdestä "karhukoirillekkin tämä koe näyttää tulevan tarpeeseen,jos katsoo tulosluetteloa. Vaikea kaikkien on selitellä, ettei ollut hirviä. Jos kuitenkin hirvi löytyi, niin ei sitten kuitenkaan yksikään karhukoira viihtynyt työmaallaan edes täyttä erää"   MITEN MENI NOIN NIINKUIN OMASTA MIELESTÄ?  Tuliko tuossa niinkuin haukuttua karhukoirat ihan virallisessa rotujärjestön lehdessä jolle ei ks rodun asiat kuulu mitenkään? vai haettiinko tulevia ystävyysotteluja ajatellen henkistä yliotetta? Jos noin yleisesti katsotaan noita koe tuloksia ja verrataan pisteitä niin ei kauheasti meillä laikojen omistajilla kannata alkaa keulimaan. Jos ei avaudu niin koiranetistä löytyy tulokset ja esim vaikka otetaan tuosta yksi malliksi:   http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN12072%2F07&R=48
Mutta muuten kyllä hyvä lehti, tuollaiset edellä mainitut vain eivät mielestäni lehteen kuulu.
Jos niitä koiria ja pentueita pitää hehkuttaa niin tänne foorumillehan sopii.  Ja mikäpäs siinä sehän on vain hieno asia rodunkannalta kun tulee hyviä pentueita ja koiria.

Ei oo tainnu temezin kasvatustyö tuoda haluttua tulosta kun on vara arvostella muita?? ;)

Poissa Temez123

• Jäsen
  • *
« Vastaus #18 : 15.02.16 - klo:21:13 »

Ei oo tainnu temezin kasvatustyö tuoda haluttua tulosta kun on vara arvostella muita?? ;)

ei oo kyllä tullut kasvatettua kun lapsia, aika näyttää miten siinä on onnistuttu.  Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn kenenkäs kasvatteja minä nyt olen arvostellut? ja pistätkö vakka tuolleen "lainaa " toiminnolla näkyviin niin taivastellaan porukalla ::)
...Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Poissa Temez123

• Jäsen
  • *
« Vastaus #19 : 15.02.16 - klo:21:28 »
Tottakai Temez asioista saa olla erimieltä ja pitääkin olla, sehän on demokratiaa se. Ja eriävät mielipiteetkin pitää ottaa jokaisen kehityskelpoisena mahdollisuutena ja niitä ei tietenkään saa lytätä, väärinä mielipiteinä.
Mitä tuohon juttuun tulee, niin se ei ole järjestön mielipide,vaan jutun kirjoittajan henkilökohtainen näkemys sen hetkisestä tilanteesta. Järjestön toimintaperiaatteisiin ei kuulu mollata ketään, eikä mitään tahoa, vaan pitää "ovet auki" jokaiseen suuntaan. :)
Tuota Laika-lehden valmistusta ja siihen liittyvää työmäärää olen seurannut melko läheltä ja tiedän minkälaisen työpanoksen toimikunnat ja muut tahot tekevät sen eteen, että saadaan ihailla näinkin tasokasta lehteä. Järjestön päättäviinelimiin ja toimikuntiin on vuosittain paikkoja avoinna ja näihin paikkoihin on mahdollisuus pyrkiä meillä kaikilla järjestön jäsenillä, ihan aidosti. :)

ps. hienoa että aihe on aiheuttanut keskustelua, tällä hiljaisella foorumilla. ;)

Näin se tietämättömyys asioista paljastuu itsellekkin. Jotenkin kuvittelin,että lehti katsellaan porukassa läpi ja pistetään sitten painoon, jolloin palautekkaan ei kohdistu yhteen ihmiseen  :-[. Tästä asiasta keskustelu voidaan puolestani lopettaa tähän.

Poissa viikinki

• Jäsen
  • *
« Vastaus #20 : 15.02.16 - klo:22:08 »
Näin se tietämättömyys asioista paljastuu itsellekkin. Jotenkin kuvittelin,että lehti katsellaan porukassa läpi ja pistetään sitten painoon, jolloin palautekkaan ei kohdistu yhteen ihmiseen  :-[. Tästä asiasta keskustelu voidaan puolestani lopettaa tähän.

Älä masennu ja lopeta kirjoittelua. Edellisen mollausviestin kirjoittajankin piti varta vasten kirjautua pari päivää sitten jotta voi henk.koht. v-tuilulla saattaa kirjoittajan epäedulliseen asemaan sen sijaan että olisi ottanut kantaa itse kirjoituksen aiheeseen...

Onhan sitä mukava lukea laikojenkin keskustelupalstoilta edes jotain kirjoittelua kun muutoin joutuu vain harmaiden ja mustien palstoja selaamaan.

Ennen kuin joku kyselee oman koirani edesottamuksia niin kyllä se viime joulukuulla sateisen tuhnuisena päivänä haukkui hirveä koko valoisan ajan eli pimeästä pimeään. Sitä meilläpäin pidetään jonkinlaisena koiran mittana  ;D

Poissa Temez123

• Jäsen
  • *
« Vastaus #21 : 15.02.16 - klo:22:49 »
En masennu en. Tuo keskustelu nyt vain monilta osin ymmärrettiin väärin. Tarkoitus ei ketään hen koht ole syyllistää saati moittia saati aiheuttaa mielipahaa. Paremminkin järjestön maine/etu oli lähinnä ajatuksissa.  Ja kuten tuolla ketjun alkupäässä olen koittanut asiaa selventää, mutta artikulaatio on ilmeisen huonoa tahi asiat halutaan ymmärtää väärin.
Mitä tuohon hunter85 tms ulostuloon tulee niin jään mielenkiinnolla odottamaan vastauksia.  Ja edelleenkin asioista pitää voida keskustella ja olla erimieltä kunhan muistaa pysyä totuudessa ja tarvittaessa myös todistaa faktat.
Ehkä tyylini ei ole parasmahdollinen mutta sellainen kiertely ja asioiden kaunistelu ei oikein sovi minulle. Kannattaa aina muistaa, että "kun toiseen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää" .  Mitä minuun tulee niin nahka kestää kyllä, että vittuillakkin saa jos siltä tuntuu, ei mee yöunet.

Poissa Hunter84

• Jäsen
  • *
« Vastaus #22 : 16.02.16 - klo:07:35 »
Tottakai arvostellakin pitää ja saa, mutta mielestäni meillä on hyvä ja asiallinen järjestölehti jonka teko vie varmasti lehtitoimikunnan vapaa-aikaa todella paljon!
Ja jutut ovat kyllä omasta mielestäni parhaasta päästä jos vertaa vaikka "kilpaileviin" koirajärjestöihin... ;)

Poissa Hunter84

• Jäsen
  • *
« Vastaus #23 : 16.02.16 - klo:08:32 »
Niin ja lisäystä tuohon kuten viikinki kirjoitti niin harmaiden palstalla se vasta vääntöä näyttää olevan.... ;) Mukava tottakai nähdä täälläkin voorumilla elämää ja temezille tuohon vielä lisäystä että itsestä ainakin mukava lukea nämä arvokisa/sitkeän kisa jutut koira esittelyineen ja kokeen kulkuineen ja eikös se ole ihan hyvä että voittaja koirat nostetaan niin sanotusti "pöydälle" :)

Poissa Temez123

• Jäsen
  • *
« Vastaus #24 : 16.02.16 - klo:10:18 »
nyt alkaa jo epäilyttää onko tuo luetunymmrätäminen ihan sillä tasolla kuin se pitäsi olla?  Kannattaa lukea koko ketju alusta asti läpi. Ja vaikka vituttaa ja ärsyttää nämä minun kirjoitukset niin ei aleta laittamaan sanoja toisten suuhun jooko?
Väännetään vielä kerran rauta langasta tämä asia: lue ensin tuo ensimmäinen postaukseni. Sitten ota laika lehti käteen ja lue sivut 20 ja 25 ajatuksenkanssa. Kysy itseltäsi sitten onko kritiikki asiatonta vai ei? käsittääkseni kaikki järjestön jäsenet/ järjestöön kuuluvat kasvattajat pitäisi olla samalla viivalla. Tai oikaiskaa jos jostain on saatavilla huonompia tai parempia jäsenyys etuja. Sitten lue se ensimmäinpostaukseni uudestaan ja ota kuppi kahvia, istu alas sekä mieti hetki.... Ja hunter84 tervetuloa vaan palstalle ,kyllä tänne keskustelua sopii enemmänkin. Tämä ks aihe on varmaan nyt loppuun käsitelty koska tuntuu tämä keskustelu hyppivän jo vaarallisille sivuraiteille.

ja jos tämä keskustelu ärsyttää likaa tai tms, niin täällähän on mode joka voi potkaista palstalta pois, joskus aikanaan on jopa erotettu koko järjestöstä...

Poissa Nikita

• Jäsen
  • *
  • Nikita 8,5 kk ja se ensimmäinen...
    • Nikitan sivut
« Vastaus #25 : 16.02.16 - klo:14:57 »

ei oo kyllä tullut kasvatettua kun lapsia, aika näyttää miten siinä on onnistuttu.  Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn kenenkäs kasvatteja minä nyt olen arvostellut? ja pistätkö vakka tuolleen "lainaa " toiminnolla näkyviin niin taivastellaan porukalla ::)

Elähän nyt, eikö tuolla Somessa vasta ollut ilmoitus pentueesta jossa vapaana oli pari pentua ja oliko vielä sinut nimetty lisätietojen antajaksi kasvattajana? Taisi oikea kasvattaja sen sinne laittaa? Luulen, että tästä se hunter84 on sinut kasvattajaksi yhdistänyt.

Aika guru tietysti pitää olla, jos tammikuun lopussa syntyneestä pentueesta jo nyt näkee kasvatustyön epäonnistuneen 😎

Poissa Hartsa

• Jäsen
  • *
« Vastaus #26 : 17.02.16 - klo:09:10 »
Elähän nyt, eikö tuolla Somessa vasta ollut ilmoitus pentueesta jossa vapaana oli pari pentua ja oliko vielä sinut nimetty lisätietojen antajaksi kasvattajana? Taisi oikea kasvattaja sen sinne laittaa? Luulen, että tästä se hunter84 on sinut kasvattajaksi yhdistänyt.

Aika guru tietysti pitää olla, jos tammikuun lopussa syntyneestä pentueesta jo nyt näkee kasvatustyön epäonnistuneen 😎

Kyllä siellä kasvattajan tiedot on aivan oikein, minulla ei ole tuohon pentueeseen sen kummempaa osuuttaa kun pentujen isä on minun.

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 17.02.16 - klo:15:59 »
Onpa mielenkiintoista tekstiä. Tulee ihan vanhat ajat mieleen.
Tuo temezin mainitsema pohjoisten koirien pelavuus verrattuna etelän vetelien koiriin ei aina pidä paikkaansa.
Pohjosen miehillä on niin kiire juosta hirvien perässä ettei ehdi kokeisiin.
Itsekkin pääsi kerran löysäämään koirat hirvijahdissa ja nyt nautitaa reissun antimia.
Yleensä päivän kisassa koirasta otetaan "täydet ulos" jos siellä syntyy tulosta niin se on hyvä tason mittari.
Itsekattelen suurella mielenkiinnolla YO-saraketta. Sielläkö on mahdollisimman pieni luku niin hyvä on sillä silloin minun silmissä koira ns. jalostusainesta.

Itse en ole ko. artikkelia lukenut mutta varmaan lukasen sen tänää että tiedän mistä kirjoitan :).
Itälaikoillakin tulostaso on sen verran kapea että saa käsityksen populaatin tuloskunnosta pelkästään tietokantoja selaillen.

Se onkin se aika kaudesta, jolloin parrasvaloihin nousee toiset koirat kuin ne mutaiset ulolle haiskahtavat mettäkoirat.
Tämä koiraharrustuskin näyttää olevan saman luonteista kuin hevosilla eli toiset talvella ja toiset syksyllä.

Edellämainitusta syystäitsekkin köijään pari kasvattiani Posiolle :).

Osa meni varmaan ohi aiheesta mutta kun harvoin pääsee osallistumaan sivistävään keskusteluun.

Ps. Parasta on että koirat kehuu itsensä ja isännät katselee nöytästi narun toisesta päästä.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Poissa Ukonkuiva

• Moderaattori
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 18.02.16 - klo:06:45 »
Se onkin se aika kaudesta, jolloin parrasvaloihin nousee toiset koirat kuin ne mutaiset ulolle haiskahtavat mettäkoirat.
Tämä koiraharrustuskin näyttää olevan saman luonteista kuin hevosilla eli toiset talvella ja toiset syksyllä. Lainaus Jarmolta

Jarmo, mikäs sen estäisi, että nämä "mutaiset ulolle haiskahtavat mettäkoirat" nousisivat myös sinne "parrasvaloille", sieltä kopin perältä? ;) Mikäs sen mukavampaa, kun koira pelittää metässä ja lisäpointtina vielä rotuoppienmukainen tessu. Hyvä että Posiolla nähdään myös näitä "mettäkoiria", onhan osallistumis määrä siellä, kaikkienaikojen kolmanneksi eniten. :D