Kirjoittaja Aihe: SM-kisat Saarijärvi  (Luettu 23523 kertaa)

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
Vs: SM-kisat Saarijärvi
« Vastaus #60 : 29.10.13 - klo:18:20 »
Esa:

Ikävä, että tulkitsit sääntöjä oikein (niin kuin ne oli kirjoitettu).
Itse kylläkin olin siinä käsityksessä, että tältä kaudelta vaaditaan tulos, mutta missasin jo sovitun startin.

Pitkiä haukkuja kaikille kisaan valituille.

Jarmo
« Viimeksi muokattu: 29.10.13 - klo:18:22 kirjoittanut Jarmo_P »
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Poissa kakarinsuo

• Länsilaikajaosto
  • Jäsen
  • Ihmeitä ei pidä odottaa, niitä pitää tehdä
    • kakarinsuo
« Vastaus #61 : 30.10.13 - klo:09:23 »
Saarijärvelle ennustettu perjantaiksi pilvipoutaa mutta samalla suhteellisen tyyntä tuulta (1-3m/s) Aamuyöstä sadetta ja myös perj. iltana. Toivotaan ettei tuo sateen alkamisaika paljoa muutu ennusteesta.
Harri Mäkinen

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #62 : 30.10.13 - klo:19:17 »
Ensinnäkin olin vakavissani ilmoittautunut SM-kisaan. Olen erityisen tyytyväinen että ilmoittautuneita oli noin paljon.

Muuta:

Olin jaoston toimesta miettimässä uusia valintasääntöjä. Siinä vaiheessa kun säännöt julkaistiin ne oli aivan erilaiset kuin mitä jaostolle "esitettiin".

Valintasäännöistä Paulikin myönsi, että säännöissä oleva "ajatusvirhe" tulisi korjata eli HIRVI-tulos => HIRVI-luokkatulokseksi.

Tein myös esityksen jo kesäkuussa valintasääntöjen puutteiden korjaamiseksi, mutta ottelutoimikunta ei nähnyt tarvetta muuttaa niitä.

Olisin mielelläni nähnyt, että selvät puutteet korjataan vaikka esitystäni ei sellaisenaan olisi hyväksytty.

Mielestäni taulukot ovat paras tapa tuoda asioita esille faktana. Ei jää tulkinnan varaa, jos osaa tulkita taulukoita.

Tietääkseni järjestäjä on "ulkoistanut" valinnat laikajärjestölle, jotta sääntötulkinta menisi oikein.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että ei riitä, että säännöt ovat oikein kirjoitettu.
Tärkeintä on, että kisaan pääsee "tuloskuntosimmat" koirat ja siihen voidaan vaikuttaa valintasäännöillä.

« Viimeksi muokattu: 30.10.13 - klo:19:46 kirjoittanut Jarmo_P »

Vesseli

• Vieras
« Vastaus #63 : 31.10.13 - klo:00:35 »
Kassoha pauli peiliin - harva tekee yhtä paljo hallaa järjestölle, ko sinä!
Asiallista Poikelalta. En ole pitkän aikaan kommentoinut mutta nyt meni herne nenähän.
Vuolasvirta kasvattaja joka astuttaa nartun ensmäisehen juoksuun. Hävetköön. Sitte vielä syyttää kaikesta missä oma kärenjälkens muita. Hamekangas.

Poissa Junnu

• Jäsen
  • *
« Vastaus #64 : 31.10.13 - klo:07:34 »
..
« Viimeksi muokattu: 22.08.17 - klo:11:43 kirjoittanut Junnu »

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #65 : 31.10.13 - klo:08:28 »
No mutta helpottaahan tämä tällaisen ensimmäistä laikaa hankkimassa olevan päätöksentekoa. Nyt on jo 2 kasvattajaa voinut sulkea listalta pois. Ettei ainakaan niiltä pentua meille tule.

Onnea ja menestystä tulevalla pennulle ja isännälle.

Poissa viikinki

• Jäsen
  • *
« Vastaus #66 : 31.10.13 - klo:09:12 »
No mutta helpottaahan tämä tällaisen ensimmäistä laikaa hankkimassa olevan päätöksentekoa. Nyt on jo 2 kasvattajaa voinut sulkea listalta pois. Ettei ainakaan niiltä pentua meille tule.

Täyttä totta. Itse lueskelin pari vuotta eri rotujen keskustelupalstoja ennen kuin pääsin perille millaista porukkaa missäkin rodussa /keskustelupalstoilla pyörii.

Valintani laikojen joukosta muuttui juurikin em. riitaisuuden takia ja vaihdoin itäisemmän version länteen (laika kylläkin).

Kyllähän näitä henkilökohtaisuuksia lukee näin syysiltojen ratoksi mutta vois samalta suunnalta olevat miehet(?) kyllä ihan nokatustenkin puhua asiat auki ettei tarttis täällä avautua...

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #67 : 31.10.13 - klo:09:48 »
Minä ajattelen ENSISIJAISESTI koiran (koirien) etuja en omaani. Tästähän tässä järjestötoiminnassa on kyse.
Itse en kaipaa latvatähden kokoisia "renikoja" rintaan, kunhan koirien etu toteutuu niin jalostuksessa kuin kilpailutoiminnassakin.

Asioista pitää keskustella joskus kärkevästikkin. Jostain syystä näiden asioiden eteenpäin vieminen on äärimmäisen hidasta osittain koiranomistajien itsekkäistä tarpeista. Jos ei epäkohdista käydä keskusteluja ei asiat korjaannu koskaan. Tuskin niitä edes huomataan.
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo:10:19 kirjoittanut Jarmo_P »

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #68 : 31.10.13 - klo:15:14 »
Vesselille tiedoksi ja muillekkin, että kysyin luvan jaostolta ennen astutusta ensimmäiseen kiimaan ja ettei tulisi jälkipuheita ja Jarmo otti selvää ja kertoi ettei ole estettä ja kennellittokin rekisteröi pennut. Ehkä suopea vastaus johtui siitä, että samaan aikaan oli yhden jaostolaisen kasvatilla myöskin ensimmäiseen kiimaan astutus menossa, mene ja tiedä.

Miksi kirjoittelen niin saan myös positiivista palautetta kun kirjoittelen ilman sen kummempia tavoitteita. Paljon ihmetellään sitä, että miten on mahdollista, että yhteisiä asiota on hoitamassa henkilö, joka ei osaa edes omia asiotaan hoitaa kunnolla. Ja kirjoitukset ja teot eivät vastaa toisiaan.

Tässä otos aiemmin keväällä käydystä kirjoittelusta, kun Paulin muisti vähän "oikkuilee":

Jarmo_P:

http://www.laikajarjesto.fi/astutukset/10-jaerjestoen-jutut/astutusohjeet/71-itaelaikojen-astutusohje

Minä en ole voinut lupaa antaa vaan olen, kertonut että se on kasvattajan päätettävissä. Hyväksyntää sille ei voinut antaa kun ei ole ikää että pääsee näyttelyyn.

Jastosta oltiin yhteydessä kennelliittoon ko. tapauksessa. En osaa sanoa kuika kennlliitossa suhtauduttiin asiaan kun en ole se henkilö joka asiaa selvitti.

Ei asiassa mitään laitonta kuitenkaa ole tehty kun pennut on rekisteröity.

Burskutin:

Paulin asiaan palaten. Kennelliittoon oltiin yhteydessä ja koirarekisteriohje ei kiellä pennuttamasta noin nuorta koiraa mutta kennelliiton kanta oli se että kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneelta ja varsinkin Vuolasvirtapalkinnon saajalta varsin kyseenalaista toimintaa. Eli pennuttamista ei voida estää ja kasvattaja harkitsee itse (toivottavasti) tarkaan mitä tekee.

Sitten asiaa:

Pauli: Sinä kovasti otat kantaa minun tekemisiini. Ikävä kyllä vielä kovasti väritettyyn ja henkilökohtaiseen sävyyn. Vaikka minä olenkin järjestön toimihenkilöitä minulla on oikeus mielipiteisiini.

Sinun kannattaisi enemmänkin ajatella mikä on kunniajäsenen velvollisuudet ja vastuut.