Ensinnäkin olin vakavissani ilmoittautunut SM-kisaan. Olen erityisen tyytyväinen että ilmoittautuneita oli noin paljon.
Muuta:
Olin jaoston toimesta miettimässä uusia valintasääntöjä. Siinä vaiheessa kun säännöt julkaistiin ne oli aivan erilaiset kuin mitä jaostolle "esitettiin".
Valintasäännöistä Paulikin myönsi, että säännöissä oleva "ajatusvirhe" tulisi korjata eli HIRVI-tulos => HIRVI-luokkatulokseksi.
Tein myös esityksen jo kesäkuussa valintasääntöjen puutteiden korjaamiseksi, mutta ottelutoimikunta ei nähnyt tarvetta muuttaa niitä.
Olisin mielelläni nähnyt, että selvät puutteet korjataan vaikka esitystäni ei sellaisenaan olisi hyväksytty.
Mielestäni taulukot ovat paras tapa tuoda asioita esille faktana. Ei jää tulkinnan varaa, jos osaa tulkita taulukoita.
Tietääkseni järjestäjä on "ulkoistanut" valinnat laikajärjestölle, jotta sääntötulkinta menisi oikein.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että ei riitä, että säännöt ovat oikein kirjoitettu.
Tärkeintä on, että kisaan pääsee "tuloskuntosimmat" koirat ja siihen voidaan vaikuttaa valintasäännöillä.