Kirjoittaja Aihe: Hirvenhaukkukokeiden valintasäännöt  (Luettu 6140 kertaa)

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
Vs: Hirvenhaukkukokeiden valintasäännöt
« Vastaus #15 : 11.09.13 - klo:07:33 »
Eli jos haluaa että koira pääsee 1. Valintakriteerin perusteell mukaan on oltava koe tulos myös tältä kaudelta vaikka koiralla olisi jo aiemmin suoritetut 4 ykköstä?

Kahden tuloksen yhteistulos joista vähintään yksi tulos tältä vuodelta ja toinen voi olla vimevuodelta.

KVA koirat etusijalla.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Tiro

• Vieras
« Vastaus #16 : 11.09.13 - klo:08:06 »
No oikein asian ymmärsin.. Sekosin vain tämän keskustelun teksteihin.
Tämä käytäntö tuntuu hankalata ainakin omalla kohdallani koska yleensä olen kokeissa käyttänyt vasta loppu kaudesta kun hirvijahti on ohi. Nyt ei välttämättä ole aikaa käydä sitä tulosta kokeilemassa ja aina on riski että joutuu käymään useampia kokeita jotta saapi normaali tuloksen. Aina ei tänä päivänä hirviä löydy.
Jos koe olisi myöhemmin tämä ongelma poistuisi mutta ymmärrän että itse sm kisoissa hirviä olisi vähemmän tässä tapauksessa.
Kisat kyllä kiinnostaa mutta saas nähdä ehtiikö tässä kokeisiin. Nyt olen ainakin viikon estynyt..
En ole perehtynyt valintakriteereihin tämän tarkemmin mutta heitän ehdotuksen.
Ehkä ykkös kriteereihin riittäisi edellis vuoden saavutukset kuten esim vetouistelukisoissa ansaitaan sm paikka edellisen vuoden aikana.
Vaikea varmasti saada kaikille mieleisiä sääntöjä luotua, mutta minua vaivaa että kisa kriteerejä pitäisi täyttää kuluvan vuoden aikana kun kisakausi jatkuu vielä sm kisojen jälkeen.

Terviisin Esa Pääaho

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 11.09.13 - klo:10:11 »
Miten on kalinkahaukkujen. Kisa viikon päästä samat säännöt.

KVA koiralla pääsee kisaan kun on kaksi HIRV-0 tulosta, joista toinen edelliseltä vuodelta, koska KVA koirat ovat etusijalla valinnoissa.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).