Hyvä Elisa, kiitokset selväsanaisesta esityksestä. Mitään ei jäänyt epäselväksi. Hienoa että jatkat pestissäsi!
Itse toivoisin, että Lapin läänistä löytyisi ehdokkaita/toimijoita. Järjestön toiminta on jäsenyyteni aikana painottunut aivan muualle kuin pohjoiseen Löysin kyllä yhden varajäsenen peräti "Napapiirin lähietäisyydeltä", Keminmaasta. Useat tuttavat ovat ilmoittaneet juuri tuon "eteläpainotteisuuden" syyksi, etteivät lähde edes järjestön jäseneksi. Se on kuitenkin vähintään 500 km helekatin pitkä matka käyä "koiranristiäisissä" Jossain vaiheessa on kait unohtunu, että Laikajärjestön kotipaikka on täälä pohjosessa...
Miksi ihmeessä koet paikkauntasidonnasiuutta? Onko asuinpaikalla väliä miten joku ajattelee tai toimii??? Minua ei haittaisi yhtään vaikka koko hallitus olisi Utsjoelta, antaa palaa vain jos ehdokkaita löytyy, maisematkin on siellä niin upeita! Ei se tee jostakin ihmisestä parempaa tai huonompaa hallitusjäsentä kun mietitään missä asutaan. Ennemminkin on kyse motivaatiosta. En muuten laskenut montako kokousta hallitus on pitänyt menneellä kaudella. Ei kovin montaa. Joku heitti että tämänpäivän tiedonsiirrolla livekokouskin on jossainmäärin turha. Asiat pystyy tällätasolla hoitamaan pitkälti nykypäivän kanavia kayttämällä- jos haluaa. Aikaa, vaivaa ja polttoainetta säästyy...
Se mitä näen edellisistä kommenteista on huolestuttavaa. Erovuoroisten jäsenten mieli on jotenkin synkeä jatkon kannalta, en muista tälläistä ennen nähneeni. Sihteerikin vaihtuu.
Itse toivoisin uusilta ehdokkailta halua ja kykyä kehittää niitä asioita mitkä ovat kesken. Otan esimerkiksi historiikin. Siihen on budjetoitu mutta mitään ei ole saatu aikaan. Olen luvannut tehdä osani siihen mutta lähtölaukausta ei koskaan tullut joten odottelen "telineessä" . Erinäisiä projektinaihioita on heitettetty ilmaan mutta ne ovat jääneet vaille siunausta.
Hallitusjäseneltä odotan kykyä hallita laikojen lajit. On koe- ja näyttelypuoli. Kumpaakaan ei voi poissulkea puhumatta toisesta ja tämä kaikki on kytköksissä jalostukseen. Koulutusta kaikessa tänäpäivänä saa. Koetuomarikelpoisuus on vähintä mitä hallitusjäsenellä tulee olla. Sitä kautta tulee tietämys koesäännöistä ja vaatimuksista. Tästä tullaan seuraavalle tasolle kuten koetoimitsija pätevyyksiin ja ylituomarikelpoisuuksiin asti. Jokainen ei voi osata kaikkea mutta kaikki voi osata jotakin. Mitä vahvempi harrastustausta laikalla metsästävällä tässä tapauksessa on, sitä paremmin hänenlaisenssa nainen tai mies osaa laikojen etuja ajaa niin koe- kuin näyttelyasioissa.
Toivon myös puolueettomuutta, jaostot ovat rotuja varten, hallitus on meitä kaikki laikaharrastajia varten rotuun katsomatta. Räsänen mainitsi omien etujen sivuun jättämisen. Jokainen toivottavasti sisäisti jo tuon sisällön..
Tällähetkellä ei ole vielä kukaan ilmoittautunut ehdolle puheenjohtajaksi. Mikä on istuvan puheenjohtajan mieli, haluaako hän jatkaa? Entä Tuikka, oletko miettinyt uudelleen yön yli nukuttua..?