Voe tokkiisa, ohan se surkeeta jos ee sua selevee näestä minun näpyttelyistä vaen elä oo milläskää, suurinosa minun jutuista on ihan jootavoo höpöstelyä.
Tiällä meelläpäennii on jotkut valitellu että minun tekstiä on hankala lukkee paekkakunnan sanomista, no ne on kyllä tänne muuvalta muuttaneeta. Oon joskus kokkeellu tuota kiäntäjjee, vaen ku mulla on nii vanaha tämä nestekaasukäättönen kompuutter että Savo-Suomi muokkooja ee lähe aena pelloomaan, minäpäs kokkeelen vielä.
Minä ku oon ihan yltäpiältä savolaenen, nii ne nuo jutut niinku kirjotteluttii pukkoo pullahtammaan ihan vängällä tälläkeenoen.
Keännös: Olen paljasjalkainen ko. murrealueen edustaja, siitä johtuen artikulaationi sekä tuottamani teksti ovat luontaisesti muodoltaan valtaväestölle hieman raskasta luettavaa.
Ee helevettiläenen, ee pysty pitämään tuota kiäntäjjee piällä. Tuo yks kiännös imas niimpaljo ja vaahilla kosania että yhentoesta kilon raatapullo männöö nyt keppeesti repun sivutaskuun.
Lisäks minnoon älyttömän vihree, ja mahoton enerkian siästäjä sen tähen en taeja uskaltoo käättee ennee tuota kiäntelijätä.