Kirjoittaja Aihe: Kesäpäivät 2012  (Luettu 10774 kertaa)

Poissa Amakan

• Jäsen
  • *
    • Kennel Amakan
Vs: Kesäpäivät 2012
« Vastaus #15 : 30.06.12 - klo:16:48 »
Oliko siellä kesäpäivillä mitään merkillepantavaa kun ei foorumillakaan ole oikein mitään perästä kuulunut?

Sunnuntaina ohikulkumatkalla kävin itse Penukarhua morjenstamassa. Samalla otti silmiin eräs porukka, joka teippaili ahkerasti nuoren luppakorvaisen itälaikan korvia.
Siinäpä onkin sitä huippujalostusmateriaalia...

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
« Vastaus #16 : 30.06.12 - klo:17:09 »
Niin tosiaan olisi mukava kuulla kesäpäivistä jotain? :)
Onko Amakanilla varaa arvostella pentuja? Kannattaisi ensisijaisesti keskittyä siihen omaan "jalostusmateriaaliin".  :o
Pidetään keskustelut asialinjalla ja ollaan iloisia että joku edes jaksaa järjestellä näitä tapahtumia.  :D
« Viimeksi muokattu: 30.06.12 - klo:17:18 kirjoittanut Burskutin »

Poissa Taiga

• Jäsen
  • *
« Vastaus #17 : 30.06.12 - klo:19:10 »
Älkää nyt hyvänen aika sanoko, että itälaikojen sekaankin on rantautunut tämä korvien teippailu ilmiö? Se on vain ittensä huijaamista, kun aletaan korvia teippaamaan, ihan sama, kun purentavikaiselle alettaisiin tekemään hampaitten oikomisia tai värivirheellistä värjäämään  :P Olkoon pentu eli aikuinen niin mun mielestä korvien teippaamiset saisi jättää aivan muiden rotujen pelleilyksi. Tänään juuri keskustelin erään henkilön kanssa, joka oli omistanut luppakorvaisen itälaikan. Hän on kiinnostunut kasvatuksesta ja kilpailemisesta itälaikojen kanssa. Koira oli lähtenyt häneltä reppumiehelle käytännön metsästyskoiraksi ja toimii kuulemma siinä tehtävässä hyvin. Jalostuksen kanssa tuollaisella luppakorvaisella ei pitäisi olla mitään tekemistä.
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Poissa Amakan

• Jäsen
  • *
    • Kennel Amakan
« Vastaus #18 : 30.06.12 - klo:22:20 »
Niin tosiaan olisi mukava kuulla kesäpäivistä jotain? :)
Onko Amakanilla varaa arvostella pentuja? Kannattaisi ensisijaisesti keskittyä siihen omaan "jalostusmateriaaliin".  :o
Pidetään keskustelut asialinjalla ja ollaan iloisia että joku edes jaksaa järjestellä näitä tapahtumia.  :D

Jahas... enpäs huomannutkaan että olisin poikennut jotenkin asialinjalta enkä kenenkään pentuja arvostellut. Totesinpa vain mitä näin, enkä tajunnut ketään sillä loukkaavani, väärässä taisin olla...
Taigan kanssa olen samoilla linjoilla, enkä sitä lähde tässä keneltäkään anteeksi pyytelemään.

Omasta "jalostusmateriaalista" sen verran että tiedän sen vahvuudet sekä heikkoudet ja olen molemmat puolet kiinnostuneille pennunottajille kertonut.

Poissa samig

• Jäsen
  • *
« Vastaus #19 : 30.06.12 - klo:23:33 »
 Mistäpä Amakan on saanut päähänsä että pentu olisi jalostusmateroaalia? Ja miksei olisi jos muuten kunnostautuu metsällä, on perinnöllisiä vakavampiakin sairauksia kantaneita jotkut käyttäneet "jalostukseen". Muuten tervetuloa ensivuonna kesäpäiville niin ei tarvii täällä kysellä ja ihmetellä ,voin pitää vaik korvien teippauskurssin ohimennen.  : :P    ps. Tunnustettakoon että omistan luppalaikan ja teippasin josain vaihees korvia mutta en ajatellut jalostus huijausta . Pehmeys korvis näkyy vaik teippaamal saiskin pystyyn. Hyvää kesän jatkoa kuitennin kaikil

Poissa Teemu.S

• Jäsen
  • *
« Vastaus #20 : 01.07.12 - klo:21:56 »
Kesäpäivät sujuivat hyvin. Ei siellä mitään erikoista tapahtunut. Kimmo poltti sormensa, kun paistoi pihvejä.  Sunnuntaina vähän tuli vettä, muuten hyvä keli. Vieraita kävi Kanadasta ja Italiasta saakka.

Poissa Taiga

• Jäsen
  • *
« Vastaus #21 : 02.07.12 - klo:08:33 »
Toivottavasti nämä teipatut tapaukset otetaan sitten huomioon jalostuksessa ja ilmoitetaan pennunottajille mahdollisuudesta saada luppakorvainen laika. Käsittääkseni luppakorvaisuus on aika voimakkaasti periytyvä ominaisuus. Jos rehellisyys on mukana koko ajan tässä teippauskuviossa niin teippailkaa niin paljon kuin lystäätte. Itse en alkaisi teippailemaan, mahtaa tuntua koirasta mukavalta, kun teipit kiristää ja kaihertaa korvissa ja karvoissa.

Mun osalta tämä teippausasia oli tässä, toivottavasti ei jäänyt kenellekään epäselväksi mitä mieltä siitä olen.
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Poissa ivi

• Jäsen
  • *
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
« Vastaus #22 : 04.07.12 - klo:23:44 »
Oli todella kiva käydä Laikojen Kesäpäivillä ja tavata mukavia ja iloisia ihmisia!
Suuri kiitos järjestäjille minulta ja Sarah B:lta! Toivottavasti nähdään taas ensi vuonna!

Lakupekka

• Vieras
« Vastaus #23 : 12.08.12 - klo:13:55 »
Oliko siellä kesäpäivillä mitään merkillepantavaa kun ei foorumillakaan ole oikein mitään perästä kuulunut?

Sunnuntaina ohikulkumatkalla kävin itse Penukarhua morjenstamassa. Samalla otti silmiin eräs porukka, joka teippaili ahkerasti nuoren luppakorvaisen itälaikan korvia.
Siinäpä onkin sitä huippujalostusmateriaalia...

nuo korvathan yleensä nousee ilman teippauksia.. joten turhaa hommaa.. mutta tietty joidenkin tarvitsee haukkua toisen "materiaalia", että omat koirat on olevinaan parempia   8)

tunnetteko muuten yhtään kasvattajaa, jolla olis ikinä ollut huonoa koiraa ??  ::)

mie en ainakaan tunne :) 

kaverikin kun myi takasin parivuoteisen jämptin kasvattajalle , niin koiran kaatomäärä nouse 70 % ja työmatkat piteni 2.5 kertaiseksi matkalla Ahonkylästä Puntarikoskelle  8)
« Viimeksi muokattu: 12.08.12 - klo:13:59 kirjoittanut Lakupekka »