Kirjoittaja Aihe: pennun testaukseen.  (Luettu 16325 kertaa)

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
Vs: pennun testaukseen.
« Vastaus #15 : 24.04.11 - klo:08:13 »
Samoilla linjoilla olen minäkin. Eli ihan sama millä sitä pentua testaa vaikka sitten sillä Sepon voiklöntillä. Itse syötän pennuille karhun romppeista tehtyä jauhelihaa ennen luovutusta koska sitä yleensä sattuu pakastimessa koirille olemaan. Tosin annan kaikille pennunottajille karhunrompetta mukaan. En testausta varten vaan jos haluavat harjoitella metsässä vaikkapa sitä karhunjälkeä.......jollei nallen itsensä tekemiä satu löytymään.

Noin yleisesti olen muutenkin pennunvalinnassa sitä mieltä että kunhan sen OIKEAN pentulaatikon ensin löytää niin on oikeastaan ihan sama minkä niistä sieltä ottaa jos on tasanen pentue.

Renni

• Vieras
« Vastaus #16 : 24.04.11 - klo:08:36 »
Niissä romppeissahan tai rasvassa ei ole sitä karhun ominaishajua ja sehän ei ole sama jos sillä halutaan karhulle koiraa suunnata. Aito veres karhunjälki tai tuore karhunnahka on paras siihen hommaan. Nythän on karhunjälkiä joka suunnalla ettei tarvitse lihapulliakaan koiralle syöttää. Eikun jäljille ja menoksi. Ja ei ole ihan sama minkä pennun sieltä laatikosta kainaloonsa ottaa jos meinaa sitä karhupeliä. Harvassa on vieläkin koirat joista tulee se oikea peli karhulle. Karhunjälkirikasta pääsiäistä Anna!

Poissa torsti

• Jäsen
  • *
  • Alina Andrus Ajka Almir Aleksi
« Vastaus #17 : 24.04.11 - klo:18:20 »
Kerroppa Renni montako koiraa olet testannut ja minkä rotuisia.
Minä olen koittanut karhunroippeilla n.15 ERIROTUISTA koiraa ja kylläpä vaan esim. bulterrieli joka olisi syönyt aivan mitävain niin häipyi samalta pihalta välittömästi,eikä saanut kyllä mitenkään houkuteltua takaisin.Haukkui muuten penakarhua aivan hyvin.Ei pidä kirjoittaa jos noin ylimielisesti ellei ole testannut muuta kuin samanvärisiä koiria samanväristen lasien läpi joka kerta.

MarkoK

• Vieras
« Vastaus #18 : 24.04.11 - klo:21:25 »
Samanlaisia kokemuksia kuin Torstilla, ei kaikki karhun rasvasta ole tykännyt. Esim yksi porokoira ei kahteen viikkoon luo tullut vaikkei muuta ollut kun käsissä rasvan hajua.

Testailla rasvalla voi ja tottahan yhtä varmaa kun muutkin. Uskoa omistajalle jos antaa niin paljon jo se, saa sen suuta aukomalla tai muuten päätään aukoo. Haukkumisen sitten näkee kun muutaman kerran jokusen tunnin haukkunut, voi alkaa olettamaan kyseisen koiran haukkuvan.

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #19 : 24.04.11 - klo:22:05 »
Piäsin viimennii luonnosta konneelle, ja huomasin että joha on markkinat. Kyselyn tulokset männöö tasan niin tiällä kun yksityisissä yhteövenotoessa.
Elikkä on pakko kokkeella iha ite, ei kae siitä haettookaa pysty olemaan.

Länkkäri ja monet muut, ee kannata tosiaankaa hermostua jos joku epätoivonen huutaa tuskoosa ja yksinäesyyttään tälläkii palstalla. Siihen on paras suhtaatua niiku pentukoeraan, jättää kokonaan vaelle huomiota, ja antaa sitten palakinnon jos se sattuu tekemään jottae hyvvee.

Renni

• Vieras
« Vastaus #20 : 24.04.11 - klo:22:21 »
Kerroppa Renni montako koiraa olet testannut ja minkä rotuisia.
Minä olen koittanut karhunroippeilla n.15 ERIROTUISTA koiraa ja kylläpä vaan esim. bulterrieli joka olisi syönyt aivan mitävain niin häipyi samalta pihalta välittömästi,eikä saanut kyllä mitenkään houkuteltua takaisin.Haukkui muuten penakarhua aivan hyvin.Ei pidä kirjoittaa jos noin ylimielisesti ellei ole testannut muuta kuin samanvärisiä koiria samanväristen lasien läpi joka kerta.

On niitä useita erirotuisia, mutta tämä tästä. Vai penakarhua. Salli minun vielä nauraa...ja makeasti. Minä näin kaksi karhua puolitoistatuntia sitten. Ei ollut sähkömoottoria!!

Poissa laikaman

• Jäsen
  • *
« Vastaus #21 : 24.04.11 - klo:23:16 »
Joo, kyllähähän ne on nämä karhunrasvat ja konekarhukokeet ja mitä niitä vielä on, niin aivan semmosta koiranomistajan puuhastelua. Eli tarkotan että niistä  on se alkuperäinen ajatus lähtenyt karkaamaan aika kauas. Tietenkin jos joku pennunomistaja haluaa syöttää koiralleen karhunrasvaa niin mikäs siinä. Se on sitten eri juttu haukkuuko se karhua ja saati ylipäätään löytääkö se sitä.
Voihan sitä tietenkin siellä pentulaatikolla pentua testata rasvalla ja kahtoohan ne jotku sinne koiran suuhunkin. Ite oon kuitenkin tullut siihen tulokseen että  tuurissa se on kelle iso ky...pä kasvaa. Eli jossain mielessä sanottuna jokainen taaplatkoon tyylillään. Ja vielä semmosta että elkää koiranomistajat lannistuko vaikka teidän koirat ei kiinnostu karhunrasvasta tai eivät reagoi konekarhuun, sillä niistä on vielä hele..tin pitkä matka oikeisiin riistatöihin. Niin ja Aarolle vielä, että sulla on semmoset lähöt Tanalla että varmasti maistuu rasvat jos muutkin. Hyvvee pääsiäistä tiältä Muaningalta toivoopi ukki Jämy..

Rikinä

• Vieras
« Vastaus #22 : 26.04.11 - klo:13:43 »
Räpsäkkää kirijottelua aiheesta näkyypi poikivan... Olenhan minäki pentua virkiänä pitäny nuilla rasvajälkiharijotteilla. Ajatusleikkiä leikkiny siitä, mitä mahtaa Oskun päässä liikkua jos viralliselle karhunjälijelle eksyy ja lihapullia jälijenpäästä ettii - mutta löytyyki vihane omena ;D
Enempi semmosta rentoa puuhasteluahan tuo on koirain kanssa eikä lie tuota vahinkoa kelleen?
Ompahan naapureilla mistä puhua.
Pitäähän nuilla hurtilla olla hirvenkorvia ja kontteja jyrsittävänä että muka tottusivat riistanhajuun. Toisten mukaan poronluita tai -lihaa ei saa laikalle antaa ettei koira opi poroja syömään elävältä.
Samalla lokiikalla kashunrasvaa syöttämällä koira suorastaa hinkuaa ruokakuppiinsa kaikki kairan mesikämmenet...

Niin että Aaro/Kele, anna mennä vaan jos aikaa piisaa -piru nuista selevää ottaa. ;)

Ranta

• Vieras
« Vastaus #23 : 27.04.11 - klo:09:17 »
On tuo koiran kanssa värkkääminen sitä mitä pentu tarvitsee, veä vaikka naapurin akkaa hillopäivillä ympäri pihhaa ja nosta puuhun niin siinä se koira oppii (ei silti koiraa aivan kokonaan tarvi säikäyttää) ;D .  Minun mielestä tämä rasva/penukarhu on aivan hyvää harjotusta metsästykseen ja itellekkin ajan vietettä koiran kanssa. Ainaki parempaa ku tuo perkeleen näyttely kehän kiertäminen.

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #24 : 29.04.11 - klo:23:50 »
Jo se vaen on hyvvee, ee voeleepäkeksin piällä, vaen haakkukoolutukseen. Alotin koolutuksen het paekalla kun saen muutaman köntin sitä ihteesä, elikkä kontion vararavintoo.

Kyselin ja saen hyviä neovoja koeran koolutukseen, aloen kokkeelemmaan varmimmasta piästä. Hookuttelin nuapurin emännän appuun, ensin kuitennii purasin kilonpaketin voeta että varmaan jaksan. Sitten taluttelin sitä röökynätä reelun kilometrin pitkin mehtiä, aena välillä istutin sen mättäälle ja vaehoen suuntoo, niinku oesin tehny vahi-kokkeen jäläkee. Sitten kampesin roovan semmoseen vänkkyräeseen pihlajaan, jotakuinnii parinmetrin korkeovelle. Vaen eeköhän pitäny sattua kesken kokkeen -justiisa kun olin levittelemässä karhunrasvoo yläpuolella pollottavvaan tuhtiin takapuoleen- tuoretta jäläkee tulla ryykeltää roovan aviosiippa ja alottaa helevetinmoesen löötöhaakun (löötömatka 1,3km). Eekä männy kaavankaa kun minun vaemo joka kuultuaan kiihkeen haakun, pölähtää paekalle ja alottaa parityöskentelyn (haakkutihheös 96). En jiäny oottamaan AT:ta vaen otin pirunmoesen karkon, (kaikkine mutkineen 4,2km). Kirjotan tätä juttua pottukuopassa haakku kuuluu hyvin tännekkii (matkoo 2,3km). Minä rohkeempana istun keskellä pottuhinkaloo, Kele ja Tana pakkaatuvat mehuhyllyn taakse piiloon. Ilimeet meellä on kaikilla samat, korvat luimussa ja hännät roekuksissa...      Ee tarvihe tulla mulle väettämään, että karhunrasva oes mittääsanomatonta haakkukoolutuksessa. Itäpoejattii jootuu varmaan syömään mielala- ja nukahtamislääkkeetä lopun ikkeesä.

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
« Vastaus #25 : 30.04.11 - klo:08:10 »
Tulipas naurunremakat heti aamusta! ;D. Toivottavasti kaikki selviätte tästä karmaisevasta kokemuksesta! :D

tikka

• Vieras
« Vastaus #26 : 30.04.11 - klo:08:56 »
miehän sanoin et se on tymäkkää ainetta. Kannattaa kokeilla kunnon paluuperiä ja pitkiä sivu hyppyjä josko ne eksys jäliltä, sittehän sitä saa rauhasa olla piskien kans mehtäsä.

rusmoona

• Vieras
« Vastaus #27 : 30.04.11 - klo:14:16 »
 Aaro, sinä tollukka. Johan tuon arvasin kun torstai iltana olit hirvipalaverissa niin suu vehnäsellä ja sanoit että pohjosesta on tulossa ihme ainetta. Vaan minkä tähe sinä toljasit sitä nuapurin emäntään, minähän sulle sanoin että vetäset ne rasvat nahan palaseen, siis sellaseen nahan palaseen jossa on karva piällä (liekkö ollunna). Toivottavasti ies kuvasit sen homman niinku oli puhetta, kuten sanoin on tärkeetä nähä ne ihan ensi reaktiot, tosin siinä sinun vilimillä ee tuas nähä kun nuapurin ukon ensireaktiot.

Mutta nyt suunnitelma B. Tiet niinku karhu, otat helevetinmoisen karkon ja myötätuuleen, eli mars Heinäpurolle, kulet pirruuttas sitä purroo Kaislasen rantaan,rantoo myöten jokivarteen ja uimalla yli. Joen takana alat pistellä kohti Heponotkoo ja siitä Kaikonsuolle. Siinä suon laijassa mää siihen suon ja joen väliseen losseikkoon, sitä nooset sittä siihen majavapaolle ja siitä yli. Sittä pistelet kohti Pirttiperän tietä, laitappa siinä kävellessä viesti niin tulen aatolla vastaan siihen Kotan muan kohalle ja hyppeet jousille. Ajetaan vielä Heinäperän kaatta pikkunen ketunlenkki niin karisoovat jäleltä.

Ja sitte tiiät ettet, toiste mää rasvones sohloomaan miten sattuu. Ruppee juorut leviämmään ja akoille tieto että mihin myö niitä rasvoja käätettään niin männöö meiltä syyttömiltäi kotirauha.

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #28 : 30.04.11 - klo:18:37 »
Nyt on vakava paekka, läppäristä loppu virta, ja minä oon vieläkii kuopasa.Onneks lööty vanaha kanaverkosta tehty pottuseola, saen siitä puremalla pätkän raatalankoo. Sillä saen yhistettyä kuulolaetteen ja syvämmentahistimen, sarjaan kytkemällä tuil senverran sähköö, että tämä kone voepi pelata jonnii aekoo, nyt pätkii kyllä itellä. Kele huomas het että, nyt männöö ukolla huonosti, ja toe hyllyn takkoo löötämäsä 12vuotta vanahan punaherukka pullon lääkkeeks, tämä maestuu, haesoo, ja näöttää vinetolta. Itäpoejat lähti ryömimään salaojjoo pitkin Valakeesen rantaan, aekovat kahtoo onko tuluvahaakia katiskossa, iltapalaks.

Tietoo tuil niin paljo, että oli pakko yhistellä keenoja. Oel siinä nahkassa karvoja, mahoton piiveri. Tietysti kuvasin, ensin sen majavan sitte nuapurinukon, ja karkuun lähtiissä kamera putos sammaliin, ja kuvas luultavasti minun sypäkän karkon. Taes tulla kaekista K18 kuvia. En tohi lähtee ulos ennen pimmeetä, ku nuapurilla on 12kaliperin paekkali. Vinettoo lööty lissee, ja jospa ne poejat toes jonkun haaven tae ison apporin.

Poissa Jouni Allinen "Pelto-Jouni"

• Jäsen
  • *
« Vastaus #29 : 30.04.11 - klo:19:46 »
Kyllä se vuan tuo Uaro ossoo... Piä tuo linija.  :)
------------------------------------------
- Tavoitteena hyvä käyttökoira! -
------------------------------------------
http://allinen.suntuubi.com/