Kirjoittaja Aihe: pennun testaukseen.  (Luettu 16321 kertaa)

tikka

• Vieras
pennun testaukseen.
« : 19.04.11 - klo:20:50 »
karhun rasvaa on joku kimpale jääny. jos jollain on uupelo tahi tarvis tulevan pennun testiin ni vois vaikka soittaa. 050/3278593 ei maksa muutaku hakemisen vaivan.

heikkir

• Vieras
Vs: pennun testaukseen.
« Vastaus #1 : 21.04.11 - klo:19:49 »
Onko noista karhunrasvoista minkälaisia kokemuksia, että mitenkä niihin erilaiset koirat ja pennut on reagoineet  ?

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #2 : 21.04.11 - klo:20:18 »
En tiijä miten pelittää, ja miten käätetään, mutta tuo Mikko lupas jonkun köntin. Jos nuo itäpoejat ee tykkee eekä välitä, nii kaete ne pittää syyvä ite. Aattelin maestella voeleepäkeksin piällä, ee se pysty olemaan kummempoo kun homejuusto.

Vaen ihan toenperrään, jos joku ossoo antoo oppia, nii nööränä kuuntelen.

Renni

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.04.11 - klo:22:40 »
Ei sillä rasvalla ole mitään merkitystä muuta kuin vieras haju vain. Ihan sama kuin kilon voipakettia nuuhkituttaisi.  :D

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #4 : 22.04.11 - klo:10:47 »
Tuo Reeno se ossoo anntoo opastusta, nuin niinku rakentavassa hengessä. Vaekka lupas meelle kaekille että lopettaa kirjottelun kokonaan. Vaen eehän se yks piäsky kessee tie, eekä yks Reeno palstoo pilloo.

Jos jollakulla on oekeeta tietoo, niin sitä kaepoon.

Poissa KMU

• Jäsen
  • *
« Vastaus #5 : 22.04.11 - klo:11:30 »
Ei sillä rasvalla ole mitään merkitystä muuta kuin vieras haju vain. Ihan sama kuin kilon voipakettia nuuhkituttaisi.  :D

Tuo on kyllä tosi. Ei mittään muuta ko joku haju mitä haistella.

Renni

• Vieras
« Vastaus #6 : 22.04.11 - klo:12:58 »
Tuo Reeno se ossoo anntoo opastusta, nuin niinku rakentavassa hengessä. Vaekka lupas meelle kaekille että lopettaa kirjottelun kokonaan. Vaen eehän se yks piäsky kessee tie, eekä yks Reeno palstoo pilloo.

Jos jollakulla on oekeeta tietoo, niin sitä kaepoon.

Mitenkä sitä pitäs herralle sitten vastata. Kirjakielelläkö vai niinkuin nainen?? Tuo oli ihan asiallinen vastaus kysymykseesi.  Minulla on paljonkin tietoa noista asioista ja vastasin karhunrasvaan ihan niinkuin se on.

heikkir

• Vieras
« Vastaus #7 : 22.04.11 - klo:16:20 »
Kun on itellä myös vähän samanlaisia kokemuksia, että samalla tavalla net pennnut sitä nuuskii ja maistelee, kuin jotain muutakin rasvaista kappaletta.

En ole vielä mistään kuullut, että joku pentu sitä esim. pelkäisi ja silläpä juuri täälläkin kyselin, että olisiko jollakin toisenlaisia kokemuksia.

Battue

• Vieras
« Vastaus #8 : 23.04.11 - klo:09:04 »
En tiedä, johtuuko erilainen reaktio rasvan "luovuttajasta"? Halussani on rasvaa, mikä on haavakosta.

Toinen koiristani kiertalee rasvaa, jonka olen heittänyt maahan. Haistelee, nostaa karvat pystyyn ja alkaa murista. Sitten ottaa kiinnii ja hautaa maahan. Ja kohta syö sen pois.Toinen haistelee, tökkii kuonollaan ja leikkii hiukan, ja syö pois.

Olen antanut kanssa rasvanpalan muutamalle koiralle, joden isännät on pyytäny. Ja olen aika varma, että koira sen hajun voi pikkuisen jopa ymmärtää. Ei missään nimesä kaikki. Ja uteliaisuutta en nyt kuvaa. Utelias koira haluaa haistaa kaikkea, vaikka on jo tehnyt aistihavainnon hajusta. Haju vaan kiinnostaa lisää.

Mutta, olen nähnyt uteliaita ja terveitä metsästyskoiria, jotka saavat "reaktion" ainoastaan karhunrasvasta. Ja sitä reaktiota voi kuvailla sanoilla pakokauhu ja lamaantuminen. Eli kiinnostus tulee ilmi näin.

Teeri

• Vieras
« Vastaus #9 : 23.04.11 - klo:11:20 »
Minun koira syö sen rasvapalan heti ja hihnassa vetää jäljellä mutta kun löysää irti niin ei kummoisia tapahdu. Jos hihnassa vetää ja rasvasta kiinnostuu niin ei voi vielä todeta että työskentelee karhulle.

Itsekkin luulin kummankin testin jälkeen että voisi vaikka jollain tapaa haukahtaakkin mutta väärässä olin
« Viimeksi muokattu: 23.04.11 - klo:11:21 kirjoittanut Teeri »

Poissa Henna Koljonen

• Jäsen
  • *
  • Näyttelyvastaava
« Vastaus #10 : 23.04.11 - klo:20:45 »
Mitenkä sitä pitäs herralle sitten vastata. Kirjakielelläkö vai niinkuin nainen?? Tuo oli ihan asiallinen vastaus kysymykseesi.  Minulla on paljonkin tietoa noista asioista ja vastasin karhunrasvaan ihan niinkuin se on.

Ei sais provosoitua, vaan kun tällä Rennillä tuppaa nykyään joka toisessa kommentissa olemaan jotain tämän suuntaista niin nousee niskakarvat pystyyn!

Hyvä Renni, jos joskus kohtaamme naamatusten, niin odotan todellakin innolla kehtaatko minulle tämmöisiä silloin puhua, vai siistiytyykö kieli yhtään julkisilla paikoilla ja ossaatko hävetä  8) Terveisiä ja ymmärrystä vaimolle!

T:Henna Pitkänen (kehtaan nyt kyllä tämän laittaa ihan nimellä!) ;)

ps. sori kun tämä viesti meni ihan ohi viestiketjun aiheesta :)
~Lslu FI JVA Dimir~
~Lslu Ayan~

Renni

• Vieras
« Vastaus #11 : 23.04.11 - klo:22:04 »
Ei sais provosoitua, vaan kun tällä Rennillä tuppaa nykyään joka toisessa kommentissa olemaan jotain tämän suuntaista niin nousee niskakarvat pystyyn!

Hyvä Renni, jos joskus kohtaamme naamatusten, niin odotan todellakin innolla kehtaatko minulle tämmöisiä silloin puhua, vai siistiytyykö kieli yhtään julkisilla paikoilla ja ossaatko hävetä  8) Terveisiä ja ymmärrystä vaimolle!

T:Henna Pitkänen (kehtaan nyt kyllä tämän laittaa ihan nimellä!) ;)

ps. sori kun tämä viesti meni ihan ohi viestiketjun aiheesta :)

Sinun kyllä kannatta käydä vielä kertaalleen kukasemassa tuo minun ensimmäinen vastaus. Että sama kun nuuhkituttaa voipakettia. Eikö helvetissä se ollut asiallinen suora vastaus. Mitä siihen olis pitänyt vastata länkkäri???? Kenenhän vaimoa tarkoitat ymmärtämisellä? Minulla ei ole vaimoa vaan käytän enimmäkseen toisten vaimoja tai sitten sinkkuja minkä kerkiän. En tarkoittanut "loukata yleensä naisia" vaan minun viestiin vastaajaa, enkä häntäkään loukata. luulin että vastasin asiallisesti , mutta kun ei mene niin ei sitten!

Poissa Henna Koljonen

• Jäsen
  • *
  • Näyttelyvastaava
« Vastaus #12 : 23.04.11 - klo:22:43 »
Siinä sinun ensimmäisessä viestissäsi ei ollut mitään muuta vikaa kuin perustelujen puute. Siitä ei mitään sanottavaa, kuten en sanonutkaan. Tarkoitin yksinomaan tuota paksunnettua kohtaa.

Vaan ogelmahan korjaantuu sillä ettet tarkottanu loukata naisia silleen yleensä, vaan tätä kyseistä naista, jolle vastasit. Vai miten hä.. Eikun et tarkoittanut loukata ketään. :P
~Lslu FI JVA Dimir~
~Lslu Ayan~

Renni

• Vieras
« Vastaus #13 : 23.04.11 - klo:22:57 »
Siinä sinun ensimmäisessä viestissäsi ei ollut mitään muuta vikaa kuin perustelujen puute. Siitä ei mitään sanottavaa, kuten en sanonutkaan. Tarkoitin yksinomaan tuota paksunnettua kohtaa.

Vaan ogelmahan korjaantuu sillä ettet tarkottanu loukata naisia silleen yleensä, vaan tätä kyseistä naista, jolle vastasit. Vai miten hä.. Eikun et tarkoittanut loukata ketään. :P

Tuo kilon voipaketti oli se perustelu karhunrasvalle . Ymmärrätkö nyt. Turha sitä on pitkästi loruilla kun voi sanoa asian lyhyestikin. Missäs kohti minä olen naiselle vastannut?? En ymmärrä nyt yhtään mistä veti pipon kireälle.  ::)

Jari K

• Vieras
« Vastaus #14 : 24.04.11 - klo:07:41 »
olen tullut samoihin johtopäätöksiin karhun rasvan suhteen kuin Seppo T:kin. Perustelen sillä ettei se ole omien koirien kohdalla ainakaan mitään eroja tuonut esille, syövät siinä kuin mitä tahansa rasvaa. Jopa luppakorva- bretoni aikoinaan.

Sama muidenkin karhun roippeitten kohdalla, tuoreenakaan en ole havainnut eroja koirieni käytöksessä, hyvin maistuisi. Sen sijaan aivan tuoreeltaan kaadolle vietynä rupesi eroja löytymään.  Eli koiran ensireaktion saamiseen karhunhajusta taitaa elävä tai tuore kaadettu karhu olla paras, ja se pakasterasva kohta heikompi testi kuin Penu :)

Karhunrasva lienee viisainta pistellä vaikka voileipäkeksin päälle niinkuin Aaro/ Kele suunnitteli :)