Kirjoittaja Aihe: Mateen pilkintä  (Luettu 4551 kertaa)

jkl

• Vieras
Mateen pilkintä
« : 15.02.11 - klo:15:58 »
Kyselläämpä onko täällä laika harrastajissa muitakin matikoita pilkkiviä kun minä.? Pielisellä tuntuvat matikat alottelevan karkeloita:-) illalla täytyy lähteä koittamaan soppakaloja. Mites muualla päin. ?

Heino

• Vieras
Vs: Mateen pilkintä
« Vastaus #1 : 15.02.11 - klo:19:24 »
Minulla on medekatiska pyynnissä. Kavereilla on useampi katista minun katiskasta noin viiden metrin päässä. He ovat saaneet vaikka kuinka paljon mateita ja isoja ovatkin olleet. Minun katiskaani ei ole mennyt juuri mitään. On se vain ihme, vaikka vesistö on laaja-alainen, ei mikään pikku joki. On ihme, että laajassa vesistössä menee vain yksiin katiskoihin. Tosin kavereilla on viisi katiskaa ja heilläkin matikat menevät pääasiassa vain yhteen samaan katiskaan.
Käytin minä koukkujakin ja sainkin muutaman mateen. Maderuokia parempia on vähän.
Pyydyksille hiihtelen Laikun kanssa valjakkohiihtona. Mahtavaa touhua vaikka en nyt ole oikein mateita saanutkaan. Keitolle olemme kuitenkin päässeet.

Poissa yeti

• Jäsen
  • *
« Vastaus #2 : 15.02.11 - klo:21:45 »
kyllähän vain pilkitään pari reissua takana toinen munat pataan kahteen mieheen, toinen retki 11kpl kolmeen mieheen, ei mitään jättejä parikilonen suurin loput tuollaisia luiputteja...  mutta kesää odotellessa et pääsee taas merelle lohen uisteluun.. viimekesän suurin 16.7kg 

Poissa RaimoA

• Jäsen
  • *
« Vastaus #3 : 15.02.11 - klo:22:12 »
Aikoinaan naapurin kanssa hilattiin Päijänteeseen tunnetulle paikalle iso katiska. Muutama kerta koettiin tyhjää. Alettiin taskulampulla tihruta muutaman metrin päässä olevia muitten pyydyksiä ja niissä näytti luirua riittävän.  Kaveri  teki pajusta haaravitsan, jolla sitten kartoitti "suonet". Siirsimme katiskan sitten kymmenen metriä risteykseen ja tavaraa alkoi tulla. Neuvoimme konstin paikalla käyvälle pilkkijälle, joka parin päivän päästä kertoikin  myös ongella saalista alkaneen tulla.  Itsellä ei ole taipumusta yliluonnollisiin uskoa. Mutta vähän panee miettimään, miten ihmeessä mateet osaavat kilometrien päästä selältä pimeässä  hakeutua kutualueelle.

jkl

• Vieras
« Vastaus #4 : 16.02.11 - klo:07:58 »
Joo hiljasta oli kyllä eilen illalla ei tullu kun kolme pientä luirua ylös asti. Rupes nuo kelit vaan menemään suht viileeks.

Renni

• Vieras
« Vastaus #5 : 16.02.11 - klo:08:13 »
Joo hiljasta oli kyllä eilen illalla ei tullu kun kolme pientä luirua ylös asti. Rupes nuo kelit vaan menemään suht viileeks.

Missäs päin Pielistä pilkit madetta? Kutu ei taida olla vielä aluillaan? Pitäähän sitä istua jäällä Pielisellä kun tästä kuumeesta pääsis. :)

jkl

• Vieras
« Vastaus #6 : 16.02.11 - klo:09:06 »
Tuosta oon kolin kup
eesta käyny pilkittelemässä muutamana vuonna. Eipä näytä vielä kutu olevan, menee varmaan tuonne viikonlopun tienoille? Mitenkäs se siellä toisella puolen pielistä, ootko renni käyny mistä päin matikoita nostelemassa?

Renni

• Vieras
« Vastaus #7 : 16.02.11 - klo:09:38 »
Tästä vastarannalta Kolia, vuonislahdesta. Nythän olis hyvä ajella jäätietä matikkapaikoille kun tietäis paikat. :)

righard

• Vieras
« Vastaus #8 : 16.02.11 - klo:09:40 »
Mateet kulkevat niin sanottuja polkuja pitkin semmoisen kun löydät niin katiska polun päälle ja on muuten madetta katiskassa.

jkl

• Vieras
« Vastaus #9 : 16.02.11 - klo:10:01 »
Tästä vastarannalta Kolia, vuonislahdesta. Nythän olis hyvä ajella jäätietä matikkapaikoille kun tietäis paikat. :)
Ajelehhan joku ilta tännekkin puolelle niin käyvään koettamassa antaako tuo yhtään soppa kalaa ja saadaan samalla tarinoida tärkeimmät:-)

Renni

• Vieras
« Vastaus #10 : 16.02.11 - klo:11:17 »
Melkein joka ilta kurvailen jäätiellä, kuvailen myös tosi upeaa iltavalaistusta laskettelurinteissä Lomakolilla ja ukko-kolilla, jäätieltä käsin.

jkl

• Vieras
« Vastaus #11 : 16.02.11 - klo:11:44 »
Mukavasti ne valot kajastaa siihenkin missä oon käyny pilkillä istumassa. Ei tarvii pilko pimeessä istuskella:-) ;)