Aika moni jo ehdotettu nimi on ollut hallituksessa ennemmin. Onko heillä nyt UUTTA annettavaa? Ihan vain otan esimerkiksi itseni: Olin 2 vuotta varajaäsenenä melkoisen aktiivisesti toiminnassa ja toiset 2 vuotta perään varsinaisena jäsenenä. Jäin pois siksi että joku uusi tulee tilalleni. Antamaan UUSIA ajatuksia, ideoita ja puskemaan uudella, omalla tavallaan eteenpäin. Tuo 2-4 vuotta on ihan tarpeeksi yhdeltä ihmiselta annettu ja jos ei sinä aikana saa omia juttujaan/ideoitaan esille, ei ne tule myöhemminkään?
Samaa mieltä kun Jouni, ei ole sukupuolesta kiinni tuo valinta! Mutta on henkilöstä itsestään kiinni ja hänen taustastaan ja tekemisistään järjestössä. Kyllä muistamme nimiä jotka järkkää kokeita myös muille, eivät vain osallistu. Esim Aaro (the Kele) järjesti tänävuonna oliko nyt junnukisat. Tutustuin häneen ja vaimoonsa Kittilässä ja mukava että uudet (siis minulle uusi tuttavuus, ties kuinka kauan laikoja harrastanut perhe) harrastajat ottavat vastuuta koko meidän järjestön asioista. Tälläisiä ihmisiä hallituskin tarvitsee.
Ja näistä naisista: Kerrompa yhden hyvän esimerkin moniosaajasta ja laikaharrastajasta. Hän on järkkäämässä nyt silmätarkastusta laikoille, on kisannut kokeissa ja näyttelyissä Suomessa ja ulkomailla, on ylituomari parissakin lajissa jossa laikat kisaa, ja omaa tuomarioikeuksia useassa laikojen lajissa. On ollut töissä useasti erämessuilla ja järjestää tempauksia ja tapahtumia. Kuinka moni mies tai nainen toimii näin monipuolisesti järjestössämme? Kuka muuten tunnistaa henkilön?
Itse arvostan hallitusjäsenessä juuri moniosaamista: toimitsija- ja ylituomarikelpuutuksia, usean lajin hallintaa (hirvi, karhu, lintu, jälki, näyttelyt..) Onko pelkkä metsästysharrastus sitä että on hyvä ehdokas? Pitää löytyä muutakin: joku mainitsi ATK taidot, no riittää jos joku osaa, ei kaikkien tarvitse, mutta usean lajin/osa-alueen hallinta hallituksessa tuo vahvuutta tiimiin. 1+1 onkin enemmän kun 2?