2. Jalostusneuvojat ovat järjestön toimihenkilöitä (ei vetäjän valitsema) joiden toimikausi kestää
esim. 3 vuotta. Erovuoroisia 1/vuosi.
Jalostusneuvojat valitaan äänestyksellä vuosikokouksen yhteydessä.
Perustelut: Pitkäjänteinen työ ei mahdollista suurta vaihutuvuutta ja työrauha säilyy sekä lisäksi säästetään järjestön rahoja (koulutukset).
Jalostusneuvojat valitaan äänestyksellä vuosikokouksen yhteydessä.
Näistä asioista olen täysin sama mieltä.
Mielestäni on väärin että toimikuntien valinta annetaan yhdelle henkilölle ja toimikuntien kokoonpano on täysin riippuu siitä millaiset suhteet kenellä on senhetkisen kokoojan kanssa.
Myös on väärin, että toimihenkilöiden toiminta rajoitettu yhdellä vuodella. Jos teet suunnitelmia toiminnan kehittämiseksi niin yksi vuosi on todella lian lyhyt aika näiden suunnitelmien toteuttamiseksi.
Jalostustoimikunnat pitää olla jokaiselle rodulle oma, mutta itse en näe tarpeellisena jaostojen valintaa. Itse olen siitä mieltä että toiminta pitää olla yhteinen. Eli kun oli ehdotettu aikaisemmin "aletaan toimimaan organisaationa eikä pelkkinä soluina".
Myös valtakirjojen viidakolle olisi hyvää jotain tehdä. Ja yhdistysjäsenten äänten määrän vähentäminen yhteen on mielestäni hyvä ehdotus.