Kirjoittaja Aihe: Kuivilan kennelistä narttua astutukseen?  (Luettu 29889 kertaa)

Käppyrä

• Vieras
Vs: Kuivilan kennelistä narttua astutukseen?
« Vastaus #30 : 10.12.10 - klo:19:25 »
Räkyttämällähän asioita ja kehitystä viedään etteenpäin! Nyt olen nähnyt sen mitä nämä pohjoisen harrastajat ovat aina sanoneet... Tämä ei ole se sakki jossa KOIRIA viedään eteen päin!!

Tämä jää puolestani nyt tähän!!!!

Jatkossa "pyörin" toisessa Laika porukassa....!!

MKo

• Vieras
« Vastaus #31 : 10.12.10 - klo:20:31 »
Meijän äiti tekkee paremmat sapuskat, kun teijän :P
 Hei kamaan.. Vejetään vähän paremmin yhtä köyttä eikä soimata ketään henkilökohtaisesti.. Eihän sille voi pirukaan mittään, jos joku haluaa tehdä omasta päästään soppaa niin keittäkööt sellaiset, että miellyttää.. Ei vain tarvitse kenellekkään ruveta pakolla syöttämään ja osataanhan sitä kohteliaasti kieltäytyä  :D
 Eiköhän ne säännöt ja ohjeet koirien jalostukseen pitäisi löytyä järjestön puitteista.. Siellä pitäisi osata olla sitten jämynä, kun tulee kyselyjä sopivista uroksista tai nartuista.. Näyttäähän niitä koetuloksia olevan jokaisessa laikarodussa niin ohjataan ne kyseliät sitten sen mukaan ja, kun sitten pirauttaa se essonbaarin pitäjä niin silloin täytyisi osata kohteliaasti kieltäytyä ja neuvoa käymään vaihteeksi ABC:llä  ;D
 Kyllä se on vaan niin, että raha se ratkaisee nämäkin hommat. Esimerkiksi minulle tuli soitto nartun omistajalta ja nartulla ei ollut mitään tuloksia. Hankala paikka, kun ei kehtaa sanoa suoraan ei.. No koetin kertoa, että hyvähän se olisi saada nartulle näyttöä, mutta jos haluat niin eikait siinä se on tonni pentueesta (neljä tai enemmän) Eipä kuulunut mitään ja vähän ounastelin, että miten kävi. Niimpä sitten kävi, että narttu löysi ABC:n kuppilasta parittelu kumppanin.. ;D

Suku jatkuu, mutta kumpi teki väärin rodun jalostuksen kannalta? Oliko se minun pihtari uros vai Essonbaarin hutsu vaikko ABC:n gigolo? ::)

esukka

• Vieras
« Vastaus #32 : 10.12.10 - klo:21:46 »
Sapuskoista huolimatta ja kuka ne teki,aika epäilyttävää porukkaa kuitenkin!

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #33 : 10.12.10 - klo:21:48 »
Elekee veikkosella ottako kaikkee nuin tosissaan. Ensinnäkkii ei se oo kunnon harrastus, jos se ee vie kaikkia rahoja, ja toeseks, tili kannattaa tehä ihan jossae muualla kun harrastusten parissa.

MKo

• Vieras
« Vastaus #34 : 11.12.10 - klo:00:36 »
Niin tietysti, mutta eihän se ole koskaan liian iso.. se tili. Niinpä siihen koetetaan jokainen keinollaan hakea sitä lisätienestiä verokarhua kiertäen toiset sitä pyytäen kuka milläkin konstilla.. ;) Hyviä pelavia koiria vain silti on oikeasti vähän maakuntien hirviporukoissa. Ne joilla on KVA koiria pääsee pyytämään niihin porukoihin loppuvuodesta jossa on ne Shellin sun muut koirat. Vai mitä hä?
 Näin sen olen itse nähnyt. Kavereita joilla on huippu KVA-koiria niin saavat kulkea talkoissa ympäri suomea ja niistä kaatomääristä ei usko puoliakaan kukaan. Ja koiran haukkuun rehellisellä pelillä..aina! ;)

Poissa Nettihirvestäjä

• Jäsen
  • *
« Vastaus #35 : 11.12.10 - klo:01:12 »

Kuivilalaisissa mielestäni käyttämätön voimavara. Noinkin laajan toiminnan jälkeen täytyy Aljolaisia olla vähintäänkin kunnioitettava määrä näinkin pienessä maassa + jälkeläiset.

Taisi olla ehkä euroopan suurin virhe laittaa Kuivila rekisteröintikieltoon.

Sieltä kumminkin on löytynyt valioita ja suomenmestarikin, plus monet karhunhaukkujat sukuineen.

Voisi tosin olla aiheeellista suunnata katseet kotimaan rekisteröimättömiin laikoihin ennenkuin suuntaa sokeasti itärajan taakse tai lapsenomaisella innostuksella ruotsiin, mistä ei enää kannata tuoda verta takaisinpäin.

Tarttis tehrä jotain sano Koivisto.

Jesse

• Vieras
« Vastaus #36 : 11.12.10 - klo:19:47 »
Eikö sole PekkaL niin, että met vain nautimma laikojen kans pyynnistä Ranuala...;) eikä se ole näin totista miltä se täällä netin maailmassa näyttää.. :) En vähättele kokeita, mutta kyllä pääpaino täytyy olla jahtihommissa..

kumpu

• Vieras
« Vastaus #37 : 11.12.10 - klo:20:27 »
no niin alkohan täällä joku raatamhan asiaaki ittellä on ollu 2 kuivilalaista ja 2 muun sukusta kuivilalaisista tuli mettäkoiria toisista ei vaikka niillä oli suvussa kva:ta mutta sehän on vain minun näkemys asiasta ja joka koira on saanu samanlaiset mahollisuuen

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #38 : 11.12.10 - klo:22:13 »
Eikö sole PekkaL niin, että met vain nautimma laikojen kans pyynnistä Ranuala...;) eikä se ole näin totista miltä se täällä netin maailmassa näyttää.. :) En vähättele kokeita, mutta kyllä pääpaino täytyy olla jahtihommissa..
Totta tosiaankin, mukava harrastus josta jotkut tekevät liian totisen työn.
Onkohan minun laikasta tulossa harmaja? Tänään koira lähti ainakin 2vrk vanhoille hirvenjälille, seurasi niitä yli 1.5h ja nopeus oli noin 8km/h, matkaa kertyi suoraa mitattunakin yli 10km lähtöpaikasta, eikä vielä tavottanu eläintä, jäljet pysyivät
edelleen vanhoina, kun sain koiran jäleltä kiinni, ajamalla autolla eteen.
 Trakkeri oli taas oiva kapine.

Poissa Kalevi

• Jäsen
  • *
« Vastaus #39 : 11.12.10 - klo:22:21 »
Onpa Teillä hyviä Koiria

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #40 : 11.12.10 - klo:22:23 »
no niin alkohan täällä joku raatamhan asiaaki ittellä on ollu 2 kuivilalaista ja 2 muun sukusta kuivilalaisista tuli mettäkoiria toisista ei vaikka niillä oli suvussa kva:ta mutta sehän on vain minun näkemys asiasta ja joka koira on saanu samanlaiset mahollisuuen
Minullakin oli ensimmmäinen laika kuivilan sukuja,(SF22656/94)
Kyllä sillä riistaveriä oli, hyvä pyyntikoira monelle riistalle

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #41 : 11.12.10 - klo:22:25 »
Onpa Teillä hyviä Koiria
Eipä tiiä hyvyyttä ku ei oo niitä koetuloksia, minun metästyskaverina oiva kapine kuitenkin.

Poissa Kalevi

• Jäsen
  • *
« Vastaus #42 : 11.12.10 - klo:22:32 »
Se on hyvä asia jos itelle kelpaa

MKo

• Vieras
« Vastaus #43 : 12.12.10 - klo:06:21 »
Nimen omaan metsästystä varten laika tuli taloon ja kaikenriistan sellaista  :) En vähääkään ole koe ihmisiä ja vielä vähemmän näyttelyissä kulkija, mutta ei se ole mithään käydä VOI-tulos hakemassa, jos koira pelaa ja pysyy hirvillä. Itse laitoin tavoitteeksi KVA-arvon ja nyt, kun sen sain niin tyhjää sitä on kokeissa laukottaa.. Ykköstulos tulee jo löytöhaukusta pam.. Plots! Ja koira ottaa ryypyt verta ja isäntä konjakkia  ;D
 Pentu kasvamassa ja tiedän nyt mitä koiralta vaaditaan tuloksen saamiseksi. En vie sitä kokeisiin ennen kuin se on näyttänyt minulle pystyvänsä oikeasti antamaan vielä sen toisen ja kolmannen mahdollisuuden ampua hirvi, jos isäntä on mennyt ryssimään lähestymisen   :D

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #44 : 12.12.10 - klo:06:59 »
Onkohan tässä mennyt asiat vähän sekasin.

Ymmärtääkseni kuivilan kenneliltä ei saa kennelliiton papereita vaan isännän omatekemät, jos näin on niin miten kannattaa ko. koiria käyttää kun ei niitä saa rekisteröityä.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Ps. jokainen vierassukuinen pelaava koira on rodulle arvokas.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).