Kirjoittaja Aihe: Kuivilan kennelistä narttua astutukseen?  (Luettu 29886 kertaa)

MKo

• Vieras
Vs: Kuivilan kennelistä narttua astutukseen?
« Vastaus #45 : 12.12.10 - klo:08:35 »
Sittenhän se voisi muuttaa nimensä reppumiehen kenneliksi  :D

Minun kommentit meni vähän yleistäen kaikkia koiria ja koiran omistajia. Kuivilan kennelin koirista ei ole mitään hajua  ::)

Se on muuten ihme homma, että pitää se uusi pentu saada siitä OMAN nartun alta vaikka se ei kunnolla pelaisikaan. Tätä tapahtuu ihan kaiken väristen ja rotuisten metsästyskoirien jalostuksessa. Ei haluta myöntää sitä ettei se muka pelaa vaan kehutaan hautaan asti. Parempi olisi jättää jalostamatta ja ostaa uusi koira ihan eri suvuista.

ariasseri61

• Vieras
« Vastaus #46 : 12.12.10 - klo:09:49 »
Onkohan tässä mennyt asiat vähän sekasin.

Ymmärtääkseni kuivilan kenneliltä ei saa kennelliiton papereita vaan isännän omatekemät, jos näin on niin miten kannattaa ko. koiria käyttää kun ei niitä saa rekisteröityä.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Ps. jokainen vierassukuinen pelaava koira on rodulle arvokas.

Olisko tässa rodulle arvokas koira? KVA, muttei ainuttakaan jälkeläistä.
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN16724%2F00&R=305
« Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo:09:56 kirjoittanut ariasseri61 »

Poissa Lassilau

• Jäsen
  • *
« Vastaus #47 : 12.12.10 - klo:20:24 »
Siinä on pojjaaat semmonen koiratuo JURI jotta kannatta käyttää.oon tämän koiran nähäny ja kokenu usiamman kerran tosi toimisa,jos olis itellä jalostuskeleponen narttu ni heittäsin heti selekään... 8)
Lisens to kil !!

Poissa Nettihirvestäjä

• Jäsen
  • *
« Vastaus #48 : 12.12.10 - klo:23:03 »
Onkohan tässä mennyt asiat vähän sekasin.

Ymmärtääkseni kuivilan kenneliltä ei saa kennelliiton papereita vaan isännän omatekemät, jos näin on niin miten kannattaa ko. koiria käyttää kun ei niitä saa rekisteröityä.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Ps. jokainen vierassukuinen pelaava koira on rodulle arvokas.

Eli kuivilalla kumminkin on tämän perusteella olemassa jonkinlaiset sukuselvitykset. Luulis kai niidenkin koirien rekisteröinnin silloin onnistuvan, rekisteröidäänhän meillä venäjältä tuotujakin.  ???

Balaven

• Vieras
« Vastaus #49 : 12.12.10 - klo:23:59 »

Eli kuivilalla kumminkin on tämän perusteella olemassa jonkinlaiset sukuselvitykset. Luulis kai niidenkin koirien rekisteröinnin silloin onnistuvan, rekisteröidäänhän meillä venäjältä tuotujakin.  ???

Ei onnistu koska Kuivila on elinikäisessä rekisteröintikiellossa.Rotuun otto ei ole mahdollinen koska kyseessä ei ole täältä alunperin oleva rotu.

Kierrättämällä Venäjän kautta ja siellä ottamalla rotuun maatiaiskoirana onnistuu teoriassa...

Poissa RaimoA

• Jäsen
  • *
« Vastaus #50 : 13.12.10 - klo:05:58 »
Siinä on pojjaaat semmonen koiratuo JURI jotta kannatta käyttää.oon tämän koiran nähäny ja kokenu usiamman kerran tosi toimisa,jos olis itellä jalostuskeleponen narttu ni heittäsin heti selekään... 8)
Jurin  emän sisko omasi ominaisuuksia, josta tykkäsin ja laikahulluuteni sytytti. Ja   saattaapi olla kiinnostusta uuteen kaveriin kohta.
« Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo:08:46 kirjoittanut RaimoA »

Poissa keituri

• Jäsen
  • *
« Vastaus #51 : 16.12.10 - klo:13:38 »
tähän keskustelhun mieki olisin halunnu osallistua mutta emäntä tuli just suihkusta ja sillä on töihin hoppu niin häätyy käyttää tuo seisoja lenkillä ettei se koko iltaa ole kärttämässä

MKo

• Vieras
« Vastaus #52 : 16.12.10 - klo:20:39 »
 :) :D ;D

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #53 : 21.12.10 - klo:19:53 »
Nytkin koira on ollut kaksi kuukautta "ketarat pystyssä" vaan pääseepä lauantaina tosi toimiin kun menen Kaaville kisaan. Riippuu koirasta meneekö läpi yön (sitkian kisa). Laikoja on näillä näkymin 19 kappaletta. Mikäli ennakkotiedot pitää paikkansa parhailla 32:n tunnin haukkuja josta kaato. Sopisi sinne jokin reppumiehn koirakin.

Miten meni Jarmo_P kisat, joko oli koiralla tullut makuuhaavoja pitkän tauon jälkeen.
Ilmeisesti olosuhteet oli sellaiset että siellä pärjäsi ne kunnon koirat ja koiramiehet.
Täällä hirvilupien puolesta koirille on töitä vuojen loppuun :), hirvet on vaan kadonneet talvilaitumille
minun pyyntialueelta.

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #54 : 21.12.10 - klo:21:13 »
Hakupisteille jäätiin eli hakunopeus 9 ja laajuus 8 hakuaika 334 min ei hirvilöytöä.

Arvioimme hirvien olinpaikat pikkusen pieleen mutta itseppä päätöksen tein.
« Viimeksi muokattu: 21.12.10 - klo:21:15 kirjoittanut Jarmo_P »
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #55 : 21.12.10 - klo:21:26 »

Huonohan se on tulosta saaha jos hirvet on hukassa, kai näissäkin on tuurilla osansa.
Hatunnosto kuitenkin osallistumisesta, joskus tärppää kun aikansa käyttää.
Kai siellä oli kuitenkin rento tunnelma, kahden rodun edustajien kesken ;)

Poissa viikinki

• Jäsen
  • *
« Vastaus #56 : 02.01.11 - klo:22:48 »
Kuivilalaisissa mielestäni käyttämätön voimavara. Noinkin laajan toiminnan jälkeen täytyy Aljolaisia olla vähintäänkin kunnioitettava määrä näinkin pienessä maassa + jälkeläiset.

Taisi olla ehkä euroopan suurin virhe laittaa Kuivila rekisteröintikieltoon.

Sieltä kumminkin on löytynyt valioita ja suomenmestarikin, plus monet karhunhaukkujat sukuineen.

Kertokka mulle keltanokalle mikä tämä Kuivilan Kenneli oikein on? Olen kovasti kiinnostunut itälaikasta ja mulle kelpais tuollainen "reppumiehen koira" aivan yhtä hyvin kuin "virallinen" laikakin. Jos näillä sivuilla ei voi asia valaista niin laittakaa vaikka yv:nä tietoa. Monenriistan koira on hakusessa, kuitenkin pääpaino hirvillä...

Balaven

• Vieras
« Vastaus #57 : 03.01.11 - klo:07:36 »
Kuivilan Matin kennel eli virallisesti Aljo kennel on varmaankin suomen suurin koskaan toiminut metsästyskoirakennel,pelkästään itälaikoja sieltä on tullut 605kpl ennen rekisteröintikieltoa.Pitää siihen määrään sopiakin jo muutama valio.Lisäksi on myös terveysongelmaisia minun tiedossa,enemmän kuin noita koepalkittuja.

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #58 : 03.01.11 - klo:22:36 »
Kuivila Matti toi käsittääkseni näitä suurriistaverisiä laikoja venäjältä suomeen, 80luvulla oli hyviä hirvihaukkuja näiden jälkeläisillä.
Jos en aivan väärin muista, niin käytti myös koiran hyvin hyödyksi tekemällä metästykseen soveltumattomista koirista kinttaita ja turkislakkeja
Sitä paheksuttiin hyvin laajalla taholla.

Minullakin oli aikanaan kuivilan jälkeläisiä, mukava koira, saalistakin saatiin.

mak

• Vieras
« Vastaus #59 : 24.01.11 - klo:17:19 »
 :-X  8)