Kirjoittaja Aihe: kitalaet  (Luettu 20473 kertaa)

jyry

• Vieras
Vs: kitalaet
« Vastaus #45 : 22.03.12 - klo:18:55 »
En ole koirien asiantuntia,mutta itse valitsin pennun ,vilkauden,rohkeuden,uteliaisuuden ja miten hajut kiinnosti.
Suuhun en katsonut. Tänään katsoi kitalaet . löyty kaikenlaista kyhmyä turpa värkistä.
Kovaluoteiset koirat ne hirvet ja karhut haukkuu arka ei uskalla.

Poissa Eero

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #46 : 23.03.12 - klo:13:44 »
Onko Juhalla suuhunkurkkijoista joku tilasto vai, vai millä perusteella, niillä on vähemmän huonompia koiria? Ja verrattuna kehen, takapuoleen ja pyllyreiän kurkkijoihin verrattuna vai? Entäs ne koiranomistajien koulutustaidot tai ahkeruus pennun valinnan jälkeen, ettäkö muka enää pientä säätöä sen jälkeen mitä on kitalaessa annettu. Uskokaa ihan mihin huvittaa minun puolesta, mutta älkää nyt tällä palstalla tosissanne väittäkö, että kitalaen fenotyypillä olisi yhteys metsästysominaisuuksiin. Se vasta olisi biologinen sensaatio, eikä yhtään tieteellistä tutkimusta tähän mennessä, noin tärkeästä asiasta.

Poissa Juha

• Jäsen
  • *
  • Minä ja Jeri
« Vastaus #47 : 23.03.12 - klo:21:58 »
En ole mitään tilastoja pitänyt, mutta tiedän useita koiran omistajia joilla on aina hyvä koira, varmasti moni muukin metsämies on tehnyt saman havainnon että kummasti jollakin vaan on aina hyvä koira vaikka koirat vaihtuukin entisen kuollessa tai muutenkin. Epäilyksen herätessä olen itsekin jonkin verran kurkkinut metsäkoirien suihin ja tähän mennessä en ole vielä yhtään tavannut joka olisi selvästi vastaan merkkejä, minusta tämä on sen verran kummallista etten tohdi olla kurkkaamatta suuhunkaan jos olen pentua ottamassa. Mutta en voi silti sanoa että 100 prosenttisesti uskoisin näihin. Kukin valitsee tavallaan, mutta teepäs eero sinä laajempi tutkimus millä tavalla pennun valinnan tehneet ovat tyytyväisimpiä lopputulokseen.
Nettilaikan jäsen

Poissa Eero

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 24.03.12 - klo:00:02 »
Täytyisi olla parempi juttu takana. Esimerkiksi kannukset, joka on jäänne viidennestä varpaasta kuten näätäeläimillä. Väite perustuisi evoluutiokehitykseen ja kannuskynsikoiraa pidettäisiin alkukantaisempana ja "pyydystämisviettisempänä". Varsinkin jos pentu kulkisi vähän syrjittäin ja ahmamaisesti ruhveltaen. Juttuun sotkettaisiin sopivasti tosiasioita ja "tosiasioita", tehtäisiin oikein otos ja kuvat ja oltaisiin ainakin aholan veroisia koiraennustajia, joka pääsisi oikein luennoimaan jonnekin. Pääsihän sammakkoprofessorikin uutisten loppukevennykseen

Oralake

• Vieras
« Vastaus #49 : 26.03.12 - klo:17:54 »
Tulipa nähtyä eka kerran näinki mielenkiintonen kurkunperä  ??? Mitähän muut suumerkkeihin uskojat tuosta sannoo? Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä merkkejä tyttö näyttää seuraavien vuosien aikana kunhan kotiutuu parin viikon päästä  ;D

Poissa Juha

• Jäsen
  • *
  • Minä ja Jeri
« Vastaus #50 : 26.03.12 - klo:22:01 »
Arvio Oralaken kuvasta: tulee kva tason koira omistajalla kuin omistajalla. Ei auta vaikka omistaja yrittää pilata koiran, se haukkuu silti riistaa.

P.s. Jos muuta ilmenee ilmoita minulle sitten yksityisviestillä niin voin kääntää kelkkani suumerkkeihin suhtautumisessa ;)
Nettilaikan jäsen

Poissa Amakan

• Jäsen
  • *
    • Kennel Amakan
« Vastaus #51 : 28.03.12 - klo:15:36 »
Tulipa nähtyä eka kerran näinki mielenkiintonen kurkunperä  ??? Mitähän muut suumerkkeihin uskojat tuosta sannoo? Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä merkkejä tyttö näyttää seuraavien vuosien aikana kunhan kotiutuu parin viikon päästä  ;D

Kuvan perusteella näyttää siltä, että suusta puuttuvat ns. vainureseptorit, vaikka "lokit" ovatkin kitalaessa hauskasti. Saattaa mehtuukoira tulla, mutta suuria toiveita en tälle koiralle  ikävä kyllä laittaisi...

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #52 : 28.03.12 - klo:18:30 »
http://kuvablogi.com/nayta/3467596/

Ompas nartut niin tasasia et pit kurkata kurkkuun ja tämä se mahtaa jäähä.. kait  ;D
Tiiä sit tullooko mittään..  ;)
Koiraa valittaessa pitää tehdä valintoja, joskus ne ovat oikeita ja joskus vääriä..

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #53 : 05.04.12 - klo:20:43 »
Siinäpä kolme kitaa "asiantuntijoille"..  ;D  Yks jiä itelle ja muut muailmalle. Mahtaako mikkään haukkuu muuta ku postinkantajaa?  ;)

http://kuvablogi.com/blog/4343/3/
Koiraa valittaessa pitää tehdä valintoja, joskus ne ovat oikeita ja joskus vääriä..

Kaldman

• Vieras
« Vastaus #54 : 05.04.12 - klo:21:10 »
Ja miten noita suumerkkejä tulkitaan?

Poissa laikaman

• Jäsen
  • *
« Vastaus #55 : 06.04.12 - klo:12:03 »
Ja miten noita suumerkkejä tulkitaan?

No silleen että jollekin sattuu tulemaan toimiva koira ja jossain vaiheessa se joku katsoo sen koiran suuhun ja tulee siihen tulokseen että koiran hyvillä ominaisuujksilla on yhteys kitalaen poimuihin. No sitten se joku innostuu asiasta ja kirjoittaa siitä kirjan ja saa muutkin vakuuttuneeksi että kitalaen merkeillä on yhteys koiran mehtäomaisuuksiin. Eli vastaus kysymykseen, kitalaen poimujen tulkintaan löytyy jopa kirjoja, joissa on annettu pisteet erityyppisille poimuille. Parhaat pisteet saa tietysti sellaiset kitalaet omaava koira, josta tulee suurimmalla todennäköisyydellä paras pelikoira. Ns. surkeimmat kitalaet omaava koira joutaa suoraan pentukopasta monttuun. Tämäntyyppistä jalostustahan on ihmistenkin keskuudessa ollut aikojen saatossa erittäin paljon ja 30-luvun Saksassa homma vietiin ehkä kaikkein pisimmälle. Itse olen tullut siihen tulokseen että suurin osa jotka  kurkkii sinne pentukoiran suuhun pitävät hommaa täysin humpuukina, mutta kun sinne nyt vähän niinkun kuuluu katsoa, ja eihän sitä tiijä vaikka pennusta tuurillaan pelikoira tulisikin.

Poissa Amakan

• Jäsen
  • *
    • Kennel Amakan
« Vastaus #56 : 06.04.12 - klo:13:21 »
No silleen että jollekin sattuu tulemaan toimiva koira ja jossain vaiheessa se joku katsoo sen koiran suuhun ja tulee siihen tulokseen että koiran hyvillä ominaisuujksilla on yhteys kitalaen poimuihin. No sitten se joku innostuu asiasta ja kirjoittaa siitä kirjan ja saa muutkin vakuuttuneeksi että kitalaen merkeillä on yhteys koiran mehtäomaisuuksiin. Eli vastaus kysymykseen, kitalaen poimujen tulkintaan löytyy jopa kirjoja, joissa on annettu pisteet erityyppisille poimuille. Parhaat pisteet saa tietysti sellaiset kitalaet omaava koira, josta tulee suurimmalla todennäköisyydellä paras pelikoira. Ns. surkeimmat kitalaet omaava koira joutaa suoraan pentukopasta monttuun. Tämäntyyppistä jalostustahan on ihmistenkin keskuudessa ollut aikojen saatossa erittäin paljon ja 30-luvun Saksassa homma vietiin ehkä kaikkein pisimmälle. Itse olen tullut siihen tulokseen että suurin osa jotka  kurkkii sinne pentukoiran suuhun pitävät hommaa täysin humpuukina, mutta kun sinne nyt vähän niinkun kuuluu katsoa, ja eihän sitä tiijä vaikka pennusta tuurillaan pelikoira tulisikin.

No näinhän se hyvin pitkälti kiteytettynä menee  :)

Renni

• Vieras
« Vastaus #57 : 07.04.12 - klo:21:14 »
Siinäpä kolme kitaa "asiantuntijoille"..  ;D  Yks jiä itelle ja muut muailmalle. Mahtaako mikkään haukkuu muuta ku postinkantajaa?  ;)

http://kuvablogi.com/blog/4343/3/

Karhulle: INGA . muut ei pärjää kahestaan Ingalle.

ärree

• Vieras
« Vastaus #58 : 08.04.12 - klo:00:55 »
Heittäkää jo rakhaat ihmiset höpöttämästä niitten kitamerkkien kanssa. Koira alkaa pyytää sitä mitä sie haluat kuhan sie annat sille vain tarpeeksi tilaisuuksia. Mie olen henk.koht. sitä mieltä, että tärkeintä on se, että pennulla on p###ereikä; muutenhan siitä ei ole eläjäksi... :o

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #59 : 08.04.12 - klo:22:24 »
Heittäkää jo rakhaat ihmiset höpöttämästä niitten kitamerkkien kanssa. Koira alkaa pyytää sitä mitä sie haluat kuhan sie annat sille vain tarpeeksi tilaisuuksia. Mie olen henk.koht. sitä mieltä, että tärkeintä on se, että pennulla on p###ereikä; muutenhan siitä ei ole eläjäksi... :o
Annetaanpa kitamerkkien kahtojienki kirjoitella, onhan nuita mielenkiintoista lukea ja osalla sitten sattuu merkitki kohilleen.
On niitä koiria joista ei ikinä tule mitään, vaikka kuin antaa tilaisuuksia, saa siinä isäntä haluta jos koiralla ei ole viettiä riistalle. Meillä jokaisella on asioita joille annamme painoarvon valitessa pennun.
Sinäkin kirjoitit mikä mielestäsi on tärkeintä, minä en ole pentua valitessa huomannut katsoa koskaan tuonne hännän alle....... :)