Kirjoittaja Aihe: kitalaet  (Luettu 20464 kertaa)

Poissa Eero

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
Vs: kitalaet
« Vastaus #30 : 27.01.12 - klo:18:23 »
Aikalailla myöhässä posti, markkaleima vielä. Jos tuo merkki on vanhan pahvisen aseenkantoluvan merkki niin sillon on riistaverinen koira, jos tuo on jostain muusta leimatusta paperista, koira vaatii paljon työtä ennenkun pellaa, jos sittenkään. Toivossa on hyvä elää.

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #31 : 27.01.12 - klo:22:05 »
Tarkistin lupapaperit, ja oekeessa oot Eero. Inventaario anto semmosen tuloksen että kasikakkosen ryssänpystykorvan kantiluvasta puuttuu 4markan leemavero lappu.

Elä sinä Jarmo luulekkaa että Taano Ensiolle tulis nootaja piäsiäesenä, nuo minun itäpoejat eevät lähe Karpaatille eekä Uralille iliman minua. Meetä tarvitaan ens syksynä tiällä, kun pittää aattoo herroja tappamaan hirvet sukupuuttoon.

ps. Tanalle on vasta yks kuato, innolla ootellaan elokuun loppua.

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #32 : 27.01.12 - klo:23:46 »
Tarkistin lupapaperit, ja oekeessa oot Eero. Inventaario anto semmosen tuloksen että kasikakkosen ryssänpystykorvan kantiluvasta puuttuu 4markan leemavero lappu.

Elä sinä Jarmo luulekkaa että Taano Ensiolle tulis nootaja piäsiäesenä, nuo minun itäpoejat eevät lähe Karpaatille eekä Uralille iliman minua. Meetä tarvitaan ens syksynä tiällä, kun pittää aattoo herroja tappamaan hirvet sukupuuttoon.

ps. Tanalle on vasta yks kuato, innolla ootellaan elokuun loppua.

Täätyy sitten ootellaa Posion velijen jälkeläisiä jospa sieltä irtois.

Muuten kohtalinen tukko on tuonne kirijahyllyyn kertynyt "karpaasien neroja" varten.
Ottakaappa yhteyksiä.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Oralake

• Vieras
« Vastaus #33 : 01.02.12 - klo:11:26 »
Suumerkit on aika pitkälle jokaisen uskon asia ja minä niihin (valitettavasti) uskon. Paljon on myös vaikutusta omistajalla/ohjaajalla. Kuten aikoinaan yks kaveri sano mulle "Hyvä koiramies tekee huonostaki koirasta pelaavan värkin ja huono koiramies onnistuu pilaamaan hyvänkin koiran". Vilkasin noista kuvista muutaman ja haluan tietenkin heittää korteni kekoon  8) Jaanal-nimimerkillä oli pari kuvaa ja ensimmäisestä (003) en odottaisi suuria suumerkkien perusteella (jäisi pentulaatikkoon minun valinnassa), mutta toisesta (004) olisin valmis maksamaan jo rahaakin  ;D Sillä on hyvin pitkälle samanlainen kitalaki kuin omalla itälaikalla (valittu mm.suumerkkien perusteella) ja ensimmäinen hirvikaato pojalle saatiin 10 kk ikäisenä ja alta kahden vuoden oli alla jo neljä kaatoa ja pari lintua.

Renni

• Vieras
« Vastaus #34 : 01.02.12 - klo:13:08 »
Minä sanoin 003 ja 004:sta vain karhulle. Mielenkiintoista olis nähdä sillä 003 on "karhupeli" 004 verrattuna.

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 20.03.12 - klo:11:19 »
Yhet kitalaet liitteenä mikä on arvosana?

jäätävä seppo

• Vieras
« Vastaus #36 : 20.03.12 - klo:12:49 »
Liitteenä kitalakikuva yleiseen arviointiin. Kannattaako yrittää edes mettäkoiraa tehä vai jääkö pirttikoiraksi?  :P

Poissa Juha

• Jäsen
  • *
  • Minä ja Jeri
« Vastaus #37 : 20.03.12 - klo:22:45 »
Kannattaa ottaa metälle, ihan hyvät on merkit, pitäis haukkua riistaa!
Nettilaikan jäsen

Poissa Amakan

• Jäsen
  • *
    • Kennel Amakan
« Vastaus #38 : 21.03.12 - klo:09:48 »
Laitetaas nyt omankin penikan kitalaki arvosteluun...
H.Ahola jo tuomionsa antoi, mutta mitäpä sanoo S.Toivonen ja muut asiantuntijat?

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 21.03.12 - klo:10:18 »
Yhet kitalaet liitteenä mikä on arvosana?

Nämä menee bulgariaan.

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 21.03.12 - klo:19:42 »

Poissa Eero

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #41 : 21.03.12 - klo:20:28 »
Asia on hauska ja sinällään mielenkiintoinen. Mutta siihen se sitten jääkin. Kai te olette senverran järkimiehiä tai -naisia, ettette usko tosissanne tuohon huuhaaseen. Miten voisi olla mahdollista että kitalaen muodostumista ohjaava geenien järjestys olisi jotenkin tekemisissä metsästystaipumusten ja riistavietin kanssa, kyllä siinä mielikuvitus saa laukata. Aivan yhtä hyvin pennun valinnassa onnistuu, kun ottaa sen jolla on terävin niskakyhmy päälaessa, jonka senkin olen kuullut olevan metsäkoiran "merkki." Enpä ole katsonut edes itselle kaavaillun pennun suuhun.

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #42 : 22.03.12 - klo:07:18 »
NIIN ensin pentueen sukutaulu sitten etsitään paras. Kävin hakemassa pennun viikko sitten. Ensiksi valitsin "väärin" joten vaihdoin kauppakirjaa tehtäessä enkä epäile yhtään ettenkö tehdyt oikein. Aholan mukaa seiskan suumerkit. En kylläkään katsonut suuhun.

Toisaalta vaimo valitsi edellisen pennun jolla oli Aholan mittapuun mukaan hyvät suumerkit ja se on edelleenkin suomen nuorin kaksoisvalio narttu  :).

Oralake

• Vieras
« Vastaus #43 : 22.03.12 - klo:17:42 »
Katoin mm. tuon Amakan lähettämän kuvan. En ottaisi/maksaisi kyseisestä pennusta mitään, anteeksi  :-[ Odottaisin rauhassa pidemmänkin aikaa pentua ennen kuin ottaisin kyseisen pennun ruokittavaksi. Olis mielenkiintoista kuitenkin tietää, miten "väärin" olen kuvaa tulkinnut. Onkos koirasta tullut pelittävä/ KVA? Ainahan ihminen voi olla myös väärässä, mutta nää taitaa mennä sillä kuuluisalla intuitiolla  ::)

Poissa Juha

• Jäsen
  • *
  • Minä ja Jeri
« Vastaus #44 : 22.03.12 - klo:18:01 »
Mielenkiintoisia ovat. Uskoo ken tahtoo. Mutta oletteko huomanneet että ne jotka suuhun kurkkii, niillä harvemmin niitä huonompia koiria näkyy ;)
Nettilaikan jäsen