Jep ihan väärillä raiteilla olet, mikäli SATHYYN yhdistät. SATHY ei sallisi muiden kuin alkuperäisten Amerikkalaisten rotujen kilpailla omissa lajeissaan. Powerdogia ei kiinnosta yksittäinen rotu. Sathy ei sinällään ole mikään koiratappelu yhdistys, sielä on hyvien jäsenien joukossa mätiäkin, jotka mokasivat pahemman kerran, mutta ei siitä sen enempää.
Powerdog on tehty pehmeäksi kilpailu muodoksi, jossa koiraa ei kuormiteta liikaa. Itse olen ajatellut yhtenä vaihtoehtona I-laikaa toiseksi koiraksi muutaman vuoden kuluttua, kun saan muksut vähän isommiksi. Kerkeisin aloittamaan metsästys harrastuksen, muiden harrastusten ohella. Laika kuullosti sopivalta minulle, mutta täytyy viel perehtyä asiaan tarkemmin.
En tiiä kaipaako laikan jalostus ohjelma tälläisissä lajeissa pärjääviä koiria, mutta monipuolisuutta se ainakin on, jos pärjää. Se jos mikä on minun mielestä persiillän nykyään, on nää yhden lajin koirat esimerkkinä Suomenajokoira ja sen jänis/kettu fetissi yhdistettynä yksinkertaisuuteen
Mikäli on haskalokerossa näihin lajeihin taipuvainen yksilö, niin ei muuta kuin haastamaan. Helpolla ei irtoa voitto näissä kinkereissä, sen takaan
Mutta edelleen pääasia, että koiralla sekä omistajalla on hemmetin hauskaa