Jalostusuroslista ilmainen, ongelmana on , että sinne ilmoitetaan koiria tietääkseni vähän.
http://www.laikajarjesto.fi/fi/component/ckforms/?view=ckforms&id=12
Miksi jaosto ei itse tee tätä listaa on tietoturva kysymys, koska eihän nykyään saa selville välttämättä, kuka on koiran omistaja osoitteista puhumattakaan.
Eli on uroksenomistajasta itsestään kiinni jos ei ole laittanut tietojaan jaostolle.
Pauli, minä tarkoitin sellaisen listan joka näkyy netissäkin, että narttujen omistajien olisi helpompi tehdä valintoja tai kyselyjä, mutta tämän kysely-lomakkeen kautta kaikki tiedot menevät vain jaostolle ja mitä sitten? Sitten kaikki riippuu jaoston jäsenten omatunnosta. Mitä hyötyä tällaisista listoista?
Se mitä koskee tietosuokasta niin sehän on uroksen omistajan päätettävissä - jos antaa luvan niin puh.nrokin tai sähköposti jos ei halua niin olisi mainittu vain paikakunta ja muut tiedot jalostustoimikunnan kautta.
Mitä varten nykyinen lista jos narttujen omistajat eivät näkee sitä?
Iviltä kysyisin että kuinka monta vuotta esim yhden jalostusuroslistan teko sitten mielestäsi veisi aikaa, jos vuosi ei ole ollut riittävä. Sanoisin että päivässä sen nyky vehkeillä ja napin takaa saatavilla tiedoilla tekee näin pienessä rodussa.
Vielä vähemmän - kun vaan otat puhdas paperi ja laitat otsikko niin se on jo valmis.
Sisällön keräminen ja päivittäminen on eri asia - se on jatkuva toiminta.
Ja kysymys jaostolle:
Olen myös ehdottanut että olisi laadittu vastauslomakkeen pohja ja kaikki urossuositusvastaukset olisi arkistoidu että myöhemmin olisi mahdollista tarkistaa mitkä urokset ja kenelle oli suositeltu. Olisi mielenkiintoista tietää onko tässä asiassa tapahtunut mitään muutosta vai onko se vieläkin samalla mallilla: vastataan ja arkistoidaan vain jos halutaan.