Kirjoittaja Aihe: Kuka valitsee tuomarit Päänäyttelyihin?  (Luettu 12124 kertaa)

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
Kuka valitsee tuomarit Päänäyttelyihin?
« : 27.11.09 - klo:16:17 »
Kiinnostas vaan..  ;)

« Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:16:54 kirjoittanut Noora »
Koiraa valittaessa pitää tehdä valintoja, joskus ne ovat oikeita ja joskus vääriä..

Poissa junttieinari

• Jäsen
  • *
Vs: Kuka valitsee tuomarit Päänäyttelyihin?
« Vastaus #1 : 27.11.09 - klo:20:24 »
Olen aika uusi jäsen, kaikkia takavuosien juttuja en tiedä (enkä välttämättä haluakaan). Aika hullulta ja lapselliselta kiukuttelultahan tuo tuntuu, että tämänkokoisessa puulaakissa on varaa tuollaiseen...

Itsellä pääasia on kiintymys tähän hienoon alkuvoimaiseen rotuun. Politiikka ja ilmanaikuinen riitely ei ole minun heiniäni.

Ihmettelen...

Balaven

• Vieras
« Vastaus #2 : 27.11.09 - klo:22:15 »
Käsittääkseni näyttelytoimikunta pyytää tuomaria.

Poissa ivi

• Jäsen
  • *
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
« Vastaus #3 : 28.11.09 - klo:02:47 »
Itse olen siitä mieltä, että olisi hyvää, että tuomarit jotka arvostelevat erikoisnäyttelyssä eivät olisi arvostelemassa samassa maassa tätä rotua vähintään 1 vuosi. Tietenkin kotimaisten kanssa se ei onnistuu, mutta ulkomaalaisten kyllä.
Tällainen syystemi poistaisi sekä mahdollisia värinkätöksiä että vääriä luuloja.
Uskoisin että järjestökin pystyy sihen vaikuttamaan asettamalla tällaisen vaatimuksen.

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #4 : 28.11.09 - klo:06:45 »
Käsittääkseni näyttelytoimikunta pyytää tuomaria.

Ja ketähän siihen kuuluu?
Koiraa valittaessa pitää tehdä valintoja, joskus ne ovat oikeita ja joskus vääriä..

Balaven

• Vieras
« Vastaus #5 : 28.11.09 - klo:17:13 »
Lainaus
Tiedustelut puh. Niina Jauhojärvi 040-504 0540 tai Arvi Jauhojärvi 040-736 5798

Sieltä se selviää.

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #6 : 28.11.09 - klo:17:19 »

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #7 : 28.11.09 - klo:17:22 »
Itse olen siitä mieltä, että olisi hyvää, että tuomarit jotka arvostelevat erikoisnäyttelyssä eivät olisi arvostelemassa samassa maassa tätä rotua vähintään 1 vuosi. Tietenkin kotimaisten kanssa se ei onnistuu, mutta ulkomaalaisten kyllä.
Tällainen syystemi poistaisi sekä mahdollisia värinkätöksiä että vääriä luuloja.
Uskoisin että järjestökin pystyy sihen vaikuttamaan asettamalla tällaisen vaatimuksen.

Tästä täysin samaa mieltä..
Näin toimiessa ei floppaajat ja "hyvä veli" systeemit vaikuttaisi arvo näyttelyissä..
Mutta ollaan taas viisaampia näyttelyn jälkeen..

Poissa Rupla

• Jäsen
  • *
« Vastaus #8 : 28.11.09 - klo:19:54 »
Mitä väliä sillä on kuka tuomari ne näyttely arvostelut arpoo, minulle ainakin se ja sama keneltä sen näyttely H:n saa. Sillä pääsee kokeissa kuitenkin Voi luokkaan ja koe tuloksia kai pitäisi enempi arvostaa ja niiden tekijöitä onnitella. Tuon linkin suunnalta nyt tulee koko ajan muutakin soopaa järjestöä kohtaan, joten jääköön tuo viesti kategoriaan, tyhjät tynnörit kolisee eniten.
T: Nimim. avo ykköstä odottava :P

ANNELI

• Vieras
« Vastaus #9 : 08.12.09 - klo:16:50 »
Minulla ei ole yleensä tapana täällä kommentoida asioita, mutta nyt en voi olla hiljaa katsottuani tuomarit ja miten luokat on jaettu heidän kesken. (hienoa kuitenkin että on mukana ulkolainen tuomari)
Nyt tämä touhu on jo niin läpinäkyvää ::) etten aio olla missään tekemisissä näyttelyn kanssa, en edes katsojana.

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #10 : 08.12.09 - klo:17:02 »
Minulla ei ole yleensä tapana täällä kommentoida asioita, mutta nyt en voi olla hiljaa katsottuani tuomarit ja miten luokat on jaettu heidän kesken. (hienoa kuitenkin että on mukana ulkolainen tuomari)
Nyt tämä touhu on jo niin läpinäkyvää ::) etten aio olla missään tekemisissä näyttelyn kanssa, en edes katsojana.

Pitäskö pistää voittaja veikkaus eri luokkiin..   ;D
« Viimeksi muokattu: 08.12.09 - klo:17:12 kirjoittanut LeKa »

Poissa Nikita

• Jäsen
  • *
  • Nikita 8,5 kk ja se ensimmäinen...
    • Nikitan sivut
« Vastaus #11 : 08.12.09 - klo:19:51 »
Mistähän tässäkin kouhkasussa on nyt kyse? Valaskaapa yksinkertaista, joka ei ällyö...

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #12 : 08.12.09 - klo:21:38 »
Eiköhän tuo valkene koiranettiä ja linkkiä tutkimalla..
Ja nyt odotellaan kaikki voivaa pyyhekumia joka pyyhkii keskustelun bitti avaruuteen..  ;)

Poissa Nikita

• Jäsen
  • *
  • Nikita 8,5 kk ja se ensimmäinen...
    • Nikitan sivut
« Vastaus #13 : 08.12.09 - klo:22:11 »
No joo, kyllä sieltä valkeni yhtä ja toista  ??? On se kyllä jo tuo näyttelyihannointi menny vouhotukseen, kun pittää nuista muutamista serpenttiineistä (vai mitä ne oli?), kadehtia maaliman tappiin. Hohhoijaa, aikuset ihmiset. 

Eiköhän pitäisi pitää se päähuomio vähän muualla, kuin näyttelykehissä. Käyttörodulle se H on 3xsertin arvonen, jos koira muuten pellaa. Pitäs vissiin mennä siihen esikoulumalliin, missä kaikki (näyttelyyn) osallistujat palkitaan samanlaisella palkinnolla, van tuskin sekään oisi kaikille hyvä...

Poissa LeKa

• Jäsen
  • *
    • Tervasärkän Kennel
« Vastaus #14 : 08.12.09 - klo:22:21 »
No joo, kyllä sieltä valkeni yhtä ja toista  ??? On se kyllä jo tuo näyttelyihannointi menny vouhotukseen, kun pittää nuista muutamista serpenttiineistä (vai mitä ne oli?), kadehtia maaliman tappiin. Hohhoijaa, aikuset ihmiset. 

Eiköhän pitäisi pitää se päähuomio vähän muualla, kuin näyttelykehissä. Käyttörodulle se H on 3xsertin arvonen, jos koira muuten pellaa. Pitäs vissiin mennä siihen esikoulumalliin, missä kaikki (näyttelyyn) osallistujat palkitaan samanlaisella palkinnolla, van tuskin sekään oisi kaikille hyvä...
Asian ytimessä..  ;) Asiaakin löytyy ku osaa hakea.. ::)