Kirjoittaja Aihe: Miten sitkeitä haukkujia  (Luettu 29855 kertaa)

Teeri

• Vieras
Vs: Miten sitkeitä haukkujia
« Vastaus #15 : 03.09.08 - klo:15:36 »
Toivottavasti ei pilata tulevaisuudessakaan karhuveriä vaan vielä enemmän niihin panostettaisiin. Muistettaisi ottaa jalostuksessa huomioon vaikka jahdit ei monta päivää kestäkkään.

Balaven

• Vieras
« Vastaus #16 : 03.09.08 - klo:18:06 »
Olisi kyllä ihan mukavaa tietää kuinka pitkään laika jaksaa haukkua samaa hirveä, jos mikään ei tule väliin häiritsemään. Enpä muista kuulleeni kuin useempia tunteja kestäneistä haukuista, mutta sillon homma loppui siihen että haukuttava ammuttiin onnistuneesti. Mutta luulen ja toivon, ettei laikat tuollaisia vuorokauden haukkuja vedä.

29h on pisin minun tietoon tullut laikan haukku.Omalla kohdalla 11 ja 12h,tosin nyt jo edesmenneillä koirilla.

mpeltola

• Vieras
« Vastaus #17 : 03.09.08 - klo:18:38 »
Mie olen niin isovattanen persejalka, että jos kolmessa neljässä tunnissa en haukule pääse, niin ei vituta jos koira tullee pois. On se joskus melekein kellon ympäri haukkunu poikkijoela ja väärässä pitäjässä.

Jos mie olisin hirvi ja koira louskuttas toista vuorokautta vieressä, niin tulis kyllä viha. Eläinrääkkäystä >:(

ariasseri61

• Vieras
« Vastaus #18 : 03.09.08 - klo:18:45 »
Paljon on tuolla tämänhetkisellä 2-vuotiaalla nartulla matkaa noihin kymmentuntisiin, pisin haukku ollut 2,5h, jospa tuo joskus sitkastuis, etes pikkusen.

Poissa Nikita

• Jäsen
  • *
  • Nikita 8,5 kk ja se ensimmäinen...
    • Nikitan sivut
« Vastaus #19 : 03.09.08 - klo:21:15 »
Tuon 29h minäkin olen kuullut pisimmän haukun olevan, omalla pisin on vajaa 8h. Tälle syksylle pisin on 3,5 h, viime perjantailta.

taari

• Vieras
« Vastaus #20 : 04.09.08 - klo:13:45 »
Rajajoen Musti haukkui yhden viikon aikana kaksi kertaa yli 24 h hirveä.Toisen reissun jälkeen olivat kaikki kylkiluut näkösillä ja koiralla meni viikko toipumiseen.Raakaa leikkiä mutta minkäs voit kun koira ei tule pois ja ampua ei voinut.

tikka

• Vieras
« Vastaus #21 : 02.09.09 - klo:13:02 »
paukutellaan nyt vähän henkseleitä ku pitkästä aikaa koira rupes taas tuntuu pyyntikoiralta.  ;D klo 19.10 löytö, viimesen karkon annoin 18.50 ja sitä ei jegor enää tavottanu. jospa se kuntoutus syksyn mittaan ettei karkot jäis tavoittamatta. haukkua tuli 23.5h. joka on nyt pisin mitä oon omalla koiralla kuunnellut.

Teeri

• Vieras
« Vastaus #22 : 02.09.09 - klo:13:30 »
jos pääsis aluksi edes murto-osaan tuosta ajasta :) kovia on työskentelyt!! no jospa mullakin joskus.

mulle riittäisi se 3 tuntiakin. siihen pitäisi jo hirvi saada nurin tai menköön. siis metsästys koirasta vaan puhun. saisihan se pidempäänkin olla ei siitä vielä ruoka annoksia huononneta :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo:13:34 kirjoittanut Teeri »

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 02.09.09 - klo:13:31 »
Karvan jäi auki täydestä erästä kun sain pois. Karhulla neljä tuntia josta viimeinen 45 min seisontahaukkua. Harmi vain etten ihan saanut ristikkoon, mutta katsellaan viikonloppuna kuinka äijän käy.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Teeri

• Vieras
« Vastaus #24 : 02.09.09 - klo:13:35 »
sulla on kyllä hyvä narttu. ei mahda mitään.

mulla alkaa nyt tosi syksy. onneksi porukka ottaa koira mieheksi vaikka vähän vielä vaiheessa. ihan hyvä systeemi tuossa seurassa että koirien lähtöpaikat valitaan. ekana valinnut valitsee seuraavaksi viimeisenä. koiramies ja toinen heppu mikä on valittu pariksi hämmentävät kahdestaan. passimiehet tulevat vähän myöhemmin kokoontumispaikkaan eli saa koiran kanssa rauhassa kulkea ilman paineita. tulevat sit passiin jos joissain tilanne
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo:13:45 kirjoittanut Teeri »

joonii

• Vieras
« Vastaus #25 : 02.09.09 - klo:14:55 »
Eilen 7,5t.

Heino

• Vieras
« Vastaus #26 : 03.09.09 - klo:08:03 »
Laikun enkkari on yhtäjaksoista hirvihaukkua 16h. Minusta sitkaat koirat ovat hyviä edellytyksellä, että ne saadaan kutsusta pois haukulta.

Poissa leo

• Jäsen
  • *
« Vastaus #27 : 03.09.09 - klo:09:06 »
Laika nartullani Nanalla parhaina aikoina 16 tuntia pisin hirvityöskentely. Normaali työskentely 8-10 t välillä. Silloin kun haukkui 16 tuntia minulla oli varattu 10 t eväät 13 tunnin kohdalla yritin kutsua pois. Ei tullut nosti haukkutiheyden 80 k/min sain odottaaa vielä 3 t. Sunnuntaina syksyn ensimmäinen haukku 4 t ikää 10v 8 kk. Arvostan koiria jotka saadaan kutsusta pois kun 300 min on kulunut.
Karhusta on tulossa hyvä kirja, josta mainittiin Laikalehdessä. Suosittelen kirjaa luettavaksi ja lahjaksi karhusta kiinnostuneille. Kirjassa on hyviä tositarinoita piiroksia ja kuvia karhun metsästyksestä ja yleensä karhusta. Kirjassa on paljon tuttuja karhumiehiä etelästä -pohjoiseen. Olen nähnyt paloja kirjasta.
Mikä rotu on paras karhunhaukkuja, joka rodussa on huippuja ja huonoja. Prosenteina pentuemäärään taippareita taitaa olla tasan rotujen välillä. Arvostan hyvää karhunhaukkujaa olipa rotu mikä hyvänsä. ter leo       

Edu

• Vieras
« Vastaus #28 : 03.09.09 - klo:22:22 »
Nyt näyttäis meidän tarhan laikat ruveta pelaamaan?? ;)
Sepi viime sunnuntaina 6 tuntia. Tänään Sepi ja Inka tyttönen 9,5 kk yhteinen haukku 9 t ja tm 10 km . :o
Inka ei käynyt kertaakaan yhteydellä, kunnes 9 t kohdalla. Sain kuvattua videolle hienoa matskua.
Edu

Milka

• Vieras
« Vastaus #29 : 23.09.09 - klo:17:33 »
Ressille (Katajatöyrän Arecius) pisin hirvityöskentely on nyt 19,5 tuntia. Yrityksistä huolimatta ei suostunut aikaisemmin lopettamaan.