Kirjoittaja Aihe: Länsilaika Venäjältä  (Luettu 50046 kertaa)

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #30 : 15.06.08 - klo:17:37 »
tämän
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:04 kirjoittanut heiska »

Poissa junttieinari

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 345
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #31 : 15.06.08 - klo:17:44 »
Itse kyllä olisin valmis tuollaisen pennun ottamaan. Oma koirani on vielä sen verran pentu, ettei kaveria vielä voi ottaa. En usko, että mahdollisuudet onnistua ovat yhtään huonommat kuin minulla tähän asti....

Hyvä ivi, jatka vaan näistä poikkipuolisista kommenteista huolimatta. Sanoohan vanha viidakon sanonta: "Timanttia kannattaa etsiä, vaikka ei koskaan löytäisikään!"

Teeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #32 : 15.06.08 - klo:18:19 »
^  just noin ja ei aiheesta enempää. Koska tie on aina jatkumaton näissä keskusteluissa. Sen vielä laitan heiskalle että katsomaan varmaan voi mennä jos matkansa maksaa, hankkii viisumit ja muut vakuutukset. Jos perse niin sanotusti kestää, koirasta tulee tietysti ottajalle vaan kalliimpi. Siihen en usko että venäläisetkään tänne maksamattomia pentuja lähettää katseltavaksi. Ei suomalaisetkaan kasvattajat kuljeta pentuja ympäri suomea ostaja ehdokkaiden luona vaan ostajat ne matkat tekee ja maksaa! huomio! Kaikkihan me tiedämme että esim.  Irkutskista tuonti on hankalampaa sen pentu katselmuksen osalta mutta ei he varmaan kiellä sinne matkustamasta. Olen yrittänyt vaan sanoa että pennusta tulee kalliimpi. Jos se maksaa tuotuna esim. 500-600 € ja katselmuksen kanssa irkutskissa sen 1300€ vähintään kun lennot, viisumit yms asiat hoitaa. Lennothan ne tuonneillekkin suhteessa kalliimmat menoerät taitaa olla.
« Viimeksi muokattu: 15.06.08 - klo:18:56 kirjoittanut Teeri »

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #33 : 15.06.08 - klo:19:56 »
Olen noin viikkon verran ilman tietokonetta, koska oma meni epäkuntoon ukkosen aikana. Nytkin käytän ystäväni konetta. Eli jos kenellä on jotakin kysyttävä niin ottakaa yhteyttä puhelimitse.

Tämä palsta on perustettu siitä varteen, että voidaan ilmoita mahdollisista ulkomaalaisista yhdistelmistä jäsenistölle, koska jäsenistästä tuli pyyntö tällaiseen palstan perustamiseta.


heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #34 : 15.06.08 - klo:20:01 »
tämän
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:04 kirjoittanut heiska »

Poissa Hillakaira

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 281
    • Hillakairan kennel
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #35 : 15.06.08 - klo:20:06 »
Ylläpito voisi vaikka kohta poistaa koko Heiskan linjoilta!
"Rapatessa roiskuu, mutta kyllä se aika tasottaa pinnat"

Poissa LeKa

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 488
    • Tervasärkän Kennel
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #36 : 15.06.08 - klo:20:08 »
Ylläpito voisi vaikka kohta poistaa koko Heiskan linjoilta!
Kannatetaan..
Koiraa valittaessa pitää tehdä valintoja, joskus ne ovat oikeita ja joskus vääriä..

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #37 : 15.06.08 - klo:20:26 »
Koirien kaupalliselle maahantuonnillehan taitaa olla joitakin ehtoja, että parempi varmaan olisikin hakea itse omansa joka sitä mielii.

Tämä ei ole kauppallinen tuonti. Ostaja maksaa ainoastaan koiran hinta ja kuljetuskustanukset. Tietenkin on mahdollisuus hakea pentu itse ja maksaa se paikan päällä.
Minun tehtävä on etsia mielenkintoisia yhdistelmiä ja ilmoitaa niistä.
Ja se on palvelu jäsenistölle laikajärjestön puolelta.
Jos tuontikoirat eivät kiinnosta, niin voihan olla lukematta tätä palstaa.
Mutta jos vihjailut kauppalisesta toiminnasta koirien maahantuonnista jatkuu, niin pyydän webmasteria poistamaan kyseiset viestit.
Minulle tämä on harrastus ja halu autaa laajentamaan suomalaisten laikojen geenipohjaa. Minun hyötyni on ollut suuret puhelinlaskut joten katson että en ole ansainnut moisia vihjailuja.


heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #38 : 15.06.08 - klo:20:36 »
ja vielä tämän
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:05 kirjoittanut heiska »

heikki

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #39 : 16.06.08 - klo:08:03 »
Kannatetaan..
Täällä myös. Ja teeri pesuveden mukana. Menee hyvä palsta pilalle kun samat miehet jauhaa samaa asiaa. Keskustelkaa keskenänne yksityispostin välityksellä

tikka

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #40 : 16.06.08 - klo:10:22 »
Kannatetaan..
heiskan tyyli vittuilla joka asiasta ei oikein sovi tälle palstalle.

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #41 : 16.06.08 - klo:13:21 »
Anteeksi että olen tulevana laikan omistajana ottanut kantaa asioihin jotka ei minulle kuulu. Olen poistanut aiheesta kommenttini. Laikan kuitenkin laitan vaikka nämä yhdistys jutut ei sitten taida olla minua varten ja kolme jäsenmaksua olisi ollut sitten syksyn päälle tarjolla jollekin tuohon jäsenhankinta kilpailuun. Sorry vaan kaikille niille joilla on parempi tyyli.

Poissa Henna Koljonen

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 457
  • Näyttelyvastaava
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #42 : 16.06.08 - klo:13:47 »
Kantaa saa toki ottaa, mutta sillä on väliä kuinka asiansa ilmaisee. Tällä foorumilla ne ennenkin mietitty hyviä tapoja ilmaista mielipiteensä niin, ettei loukkaa muita. Kannattaa ottaa onkeensa ja pehmentää vähän kirjoitustyyliä. Tietenkään kaikista asioista ei voi keskutella niin ettei joku loukkaannu, mutta kun tuntuu menevän nyt kaikki aiheet punaiselle mihin eräät henkilöt ottavat kantaa...

(Tämä ei ole mikään erään harmaakoirajärjestön foorumi missä saa avoimesti v***lla ja heittää lokaa toisten niskaan)
~Lslu FI JVA Dimir~
~Lslu Ayan~

Teeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #43 : 16.06.08 - klo:13:53 »
Täällä myös. Ja teeri pesuveden mukana. Menee hyvä palsta pilalle kun samat miehet jauhaa samaa asiaa. Keskustelkaa keskenänne yksityispostin välityksellä
pitää sit olla kirjoittamasta kun herra käskee. On sitä joskus tullu hyöty asiaakin. Älä lue jos ottaa pattiin. Olen paskaakin jauhanu sitä en kiellä! tekis mieli sanoa pahasti mutta en kehtaa
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:58 kirjoittanut Teeri »

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #44 : 16.06.08 - klo:14:31 »
Kantaa saa toki ottaa, mutta sillä on väliä kuinka asiansa ilmaisee. Tällä foorumilla ne ennenkin mietitty hyviä tapoja ilmaista mielipiteensä niin, ettei loukkaa muita. Kannattaa ottaa onkeensa ja pehmentää vähän kirjoitustyyliä. Tietenkään kaikista asioista ei voi keskutella niin ettei joku loukkaannu, mutta kun tuntuu menevän nyt kaikki aiheet punaiselle mihin eräät henkilöt ottavat kantaa...

(Tämä ei ole mikään erään harmaakoirajärjestön foorumi missä saa avoimesti v***lla ja heittää lokaa toisten niskaan)

Niin aikansahan se ottaa ennen kuin oppii talon tavoille tietämään mitkä asiat aiheuttaa kenessäkin pulttia. Sekin kun on että siinä missä toinen näkee vi...ua niin toinen voi pitää sitä jopa ihan asiallisena ja jopa faktana. Sitä vaan innostuu sitten kirjoittamaan jos jostakin asiasta on omaakin kokemusta tai tietoa ajattelematta että menee toisten varpaille tai joku ottaa asian henkilökohtaisesti vaikka kirjoittaakin yleisesti.
Poistin vielä tuolta taarin aloittamasta inarin rotupäivä aiheesta ne katselmuksen koirat jotka sain lopulta ongittua tietooni. Luulin vaan yleisesti sen kiinnostavan muitakin rotuharrastajia ilman sarvia ja hampaita yhteisestä rodusta kun kyse mutta sekin oli sitten väärin tehty. Näitä  varottavia asioita on uudella tulokkaalla juuri vaikea tietää ennen kuin tulee kovat haukkumisryöpyt niskaan. Herkästi voi ajatella ettei ole tervetullut koko järjestöön vaikka on varmasti niitäkin jotka ovat reilusti ottamassa avosylin vastaan.