Kirjoittaja Aihe: Länsilaika Venäjältä  (Luettu 50062 kertaa)

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #15 : 13.06.08 - klo:08:40 »
tämän myös
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:02 kirjoittanut heiska »

Balaven

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #16 : 13.06.08 - klo:14:46 »
Sen olen kuullut näistä venäjän laika tuonneista että tällä petotutkija Ronkaisen koiralla on ollut ainakin vasta toisella yrittämällä oikeat viralliset hyväksyttävät rekisterikirja eli sen venäjän kennelliiton vai mikä se siellä on. Suomessakinhan on näitä karvahattu papereita joillakin roduilla olemassa joilla ei mitään todellista virkaa. Tuosta suomalaisedsta jalostuksesta churyalle että eikö nyt jo sanota suomessa olevan jalostetut paremmat käyttö harmaat ja jämtitikin kuin kotimaissaan.

Jaa että ihan taas ensikäden tietoa...Eipähän rekisteröinnin hoitanut henkilö puhunut sellaisesta.

Noh onhan noita paperiongelmia ollut minunkin koirien kohdalla,huhujen mukaan :D

Ja mitä jalostukseen tulee niin onhan koirakanta ominaisuuksiltaan erilainen...Väistämättäkin kun kymmeniä vuosia viedään eri kriteereillä (ja siis eri suuntaan) kuin rotujen kotimaissa.

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #17 : 13.06.08 - klo:16:14 »
kuin myös tämän.
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:02 kirjoittanut heiska »

jarhum

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #18 : 13.06.08 - klo:16:40 »
tässä se taas nähdään suomalaisten kansainvälisyys ,,, mollataan toisia surutta!   asioista pitää olla faktaa ennen kuin alkaa "pölisemään" koirat on vaan koiria ja harrastus ,ja toimivat jos toimivat.

Balaven

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #19 : 13.06.08 - klo:22:35 »
Ensi tai toisen käden tietoa. Koiran omistajahan on varsin tunnettu henkilö;) Tarkistin tietolähteeni ja jutun juuret vievät tuonne vuosituhannen vaihteeseen jollon koiraa on ensimmäisen kerran koetettu saada rekisteriin mutta koiralla ei ole ollut vaadittavan luokan papereita.

Onko siis niin että venäjältä on hommattu uudet paperit kun ensimmäiset eivät ole kelvanneet?Jos näin on niin pitääpä jututtaa koiran tuonutta henkilöä.

Sen kyllä tiedän että sen aikainen jalostusvastaava piti papereita ihan normaaleina,ihmetteli vain miksei kennelliitto rekisteröi tiedossa olevia taustoja.

Poissa Amakan

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 244
    • Kennel Amakan
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #20 : 14.06.08 - klo:09:39 »
Itse en ota kantaa kyseiseen episodiin, koska en asiaa tunne. Haluan kuitenkin kysyä, että voidaanko automaattisesti olettaa kyseisen koiran paperisotkujen johtuneen Venäläisen kasvattajan/myyjän tahallisesta toiminnasta vai voisiko kyseessä olla jopa vahinko? Ymmärtääkseni kyseinen koira ne paperinsa kuitenkin loppujen lopuksi sai. Joka tapauksessa yrittäkäämme olla avarakatseisia ja välttää yleistämistä, jos jostain se mätämuna kohdalle sattuukin.

Jeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #21 : 14.06.08 - klo:17:36 »

Anteeksi, mutta:

Mihin sinä perustat tämän väitteesi? Millaisia "papereita" olet saanut ja mitä ne maksoivat? Toimiko koirasi?

Montako kertaa olet ollut Venäjällä koira-asioissa, näyttelyssä tai kokeessa?

Montako koiraa olet tuonut Venäjältä Suomeen?

Montako venäläistä laikaihmistä tunnet henkilökohtaisesti?

Mistä ensimmäiset laikat on tuotu Suomeen, entä ne muut sen ensimmäisen jälkeen?

JOlen HauAnnen kanssa samaa mieltä,jos puhuu tarttis olla tietoa ja omaakin kokemusta .

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #22 : 14.06.08 - klo:20:51 »
sekä tämän
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:03 kirjoittanut heiska »

supikoira

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #23 : 14.06.08 - klo:22:00 »
Toisten mielestä se on mollaamista, jos puhuu totta. Jos vaikka erehtyy ääneen sanomaan, että itänaapuri ei oo niin luotettava kuin länsinaapuri,niin se on mollaamista joidenki mielestä, vaikka 99 % suomalaisista ajattelee ainakin itsekseen niin.

Itse ainakin ottasin mieluummin saabin kuin ladan :)))))

Poissa Amakan

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 244
    • Kennel Amakan
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #24 : 15.06.08 - klo:11:39 »
Ja minä taas ottaisin mieluummin Audin kuin Saabin...
Eli ruotsalaiset ovat siis epäluotettavampia, kuin saksalaiset?  Hmmm....

Teeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #25 : 15.06.08 - klo:11:52 »
Tähän soppaan työnnän vielä nokkani. Hyvät ihmiset jos ja kun haluatte venäjältä koiran ja varaatte sen jonkun tuojan kautta joka ilmoittaa varauksen venäjälle niin SEISOKAA VARAUKSEN TAKANA kun maksunkin aika tulee!!!!!!! Tuoja joutuu ostamaan koiran itselleen koska ei halua menettää kasvojaan venäjän päässä ja pilata hyviä suhteita ja mainettaan!!!! Tuojat rupeaa varmaankin ottamaan varaus maksun ennen kuin rupeavat edes asioita ja pentua etsimään (tulevaisuudessa) ja se on ostajien ansiota ja ymmärrettävää!!!. He soittelevat teille pentua venäjältä ja hoitavat asiaa ja te perutte kun asian selvitetty. He eivät saa kun suolaiset puhelin maksut. Ihmiset jotka tekevät tätä hyvää hyvyyttään ja eivät vedä edes välistä muuta kun tietenkin tuonti ja puhelin kulut. TÄMÄ EI SITTEN OLE VIISASTELUA VAAN TOTISINTA TOTTA ELÄMÄSTÄ!!! Pilataan vaan kaikki ja sitten itketään kun tuonteja ei tule. Tälläinen kyrsii jo teertäkin. YSTÄVÄLLISIN TERVEISIN: Jani Matikainen (teeri)
« Viimeksi muokattu: 15.06.08 - klo:11:57 kirjoittanut Teeri »

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #26 : 15.06.08 - klo:12:31 »
myös
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:03 kirjoittanut heiska »

Teeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #27 : 15.06.08 - klo:15:11 »
Sitten pitää jokaisen tehdä pohjatyö itse,niin näkee miten ilmaista se on. Pitäisikö heiskan mielestä sen tuojan joka ei tee bisnestä ottaa itselleen vaan kuluja. Ei se tuojakaan mikään sossu ole josta vaan koiria haetaan. Ei nuo tuonnit voi enää nyky länkkäriä huonontaa ainakaan viettejen osalta. Tämä ei ole arvostelua vaan realiteetti. Ei ota sitten tuontia jos on vaikeeta ja pitää mussuttaa. Jättää varaamatta!

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #28 : 15.06.08 - klo:15:24 »
ja tämän
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:13:04 kirjoittanut heiska »

Teeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #29 : 15.06.08 - klo:15:55 »
Haluan valita jos mahdollista. Kiinnostaisi itseä vielä joskus ottaa uros venäjältä. Sitten kun saan koiran vanhemmaksi. olisinkin jo ottanut jos entisen lopettamisen olisi syksystä tiennyt eli suomessa oli vielä hyvä pentue keväällä, ihme kyllä jäljellä niin siksi otin. Varausmaksu ei minusta olisi paha homma tuojalle joka rupeaa soittelemaan ja käyttämään omaa aikannsa koiran hankkimiseksi eli ei ainakaan niin paljon persnettoa tulisi jos peruminen tapahtuu. Minä en osaa venäjää enkä tiedä maan tapoja, eli itse en pystyisi hakemaan. Todennäköisesti tuoja joka tietää tavat ja maan systeemit saa sieltä paremman koiran kuin minä. En usko edelleenkään että kukaan pystyy juuri sitä huippu koiraa pentueesta valkkaamaan kun vain äärilaitoja välttää. Ja tuojahan voi keskustella myös järjestön neuvojien kanssa jos haluaa. Kyllä suomenkin koirissa huonoja ja sairaita on josta ei tiedä tikka ei tiainen. Tuoja ei tuo muuten niitä koiria jos joku ei tilaa, eli ei tuo niitä ja sitten kauppaa. Voittehan varmaan mennä itsekkin koirat katsomaan jos rahaa löytyy, kukaan ei varmaan estä ja tulkki varmaan lähtee mukaan jos matkan maksaa (kukaan ei ilmaisiksi tai miinus merkkisellä raha summalla lähde toisille koiraa katsomaan ympäri venäjää) kyllähän tuon jo terveellä järjellä olevan ihmisen pitäisi tajuta.
Kysymys: Heiskakaan ei varmaan tykkäisi siitä että ilmoitetaan koiran otto haluista venäjältä. Käyttäisit aikaasi siihen ja soittelisit sinne ja hyvinkin äkki se 100 livahtaa jo alku järjästelyissä (puhelin ja yms.). Eli tekisitkö sinä hyvää hyvyyttäsi ja omilla rahoillasi noin? Jos vastaat että olet valmis pistään satasia likoon niin tuo minulle sieltä koira ja kun olet kuluja jo maksellut niin voit olla varma että minä perun kaupat !!!!!!! :) tai laita mulle jo pari satkua suoraan niin pääset vähemmällä. Otetaan ne aivot pois narikasta itse kukin!
« Viimeksi muokattu: 15.06.08 - klo:16:12 kirjoittanut Teeri »