Kirjoittaja Aihe: kitalaet  (Luettu 132809 kertaa)

Teeri

• Vieras
Vs: kitalaet
« Vastaus #195 : 14.02.10 - klo:00:09 »
enkös minä jo sulle pekka kitamerkeistä vastannu :)

vahvasti epäilisin että semmoinen metsästys kaveri. en uskalla sanoa että olisi huippu lahjakkuus. vaatii koulutusta

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #196 : 14.02.10 - klo:00:18 »
Teeri oot taitaja ;), mutta tarviii vielä vahvistusta.
Kiva on aina tietää mitenkä koiruuet toimii.

Pohu

• Vieras
« Vastaus #197 : 14.02.10 - klo:09:19 »
Renni kirjoitti.
Et ymmärtänyt oikein. Sukutauluja en tutki millään tavalla merkeissä. Olen "tutkinut" kitamerkkejä yli 20 vuotta ja mielestäni löytänyt sieltä aika vedenpitävän yhtäläisyyden karhunhaukkujalle. Haukkumattomilla sitä tai niitä ei vain ole ja puuttuu. esim. jos Sinulla on karhua haukkuva koira niin piirrän paperille samat merkit kuin kidassa näkemättä koiraa tai sukutaulua. :)Joko ymmärsit?

No nyt ymmärsin mitä tarkoitit, kun rautalangasta taivutit. ;D

Renni

• Vieras
« Vastaus #198 : 14.02.10 - klo:10:06 »
Sain jo alkumetreillä täällä sen käsityksen että, onko laikaväki vähän kieroutunutta kun sakemannin kita piti laittaa ja arvuutella??? voi,voi! :o

Teeri

• Vieras
« Vastaus #199 : 14.02.10 - klo:10:07 »
kunnon koira gurut katsoo kidasta etu ja takamerkit sekä niskan pahkurat yms.  siinähän on halukkaalle opettelemista  :) vaatii kymmenien vuosien tutkimuksen  ;)

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
« Vastaus #200 : 14.02.10 - klo:10:33 »
Ai se kitamerkkien katsominen onkin arvuuttelua?.Hyvä tietää. ;D. Jos kitamerkeistä osaa katsoa ja ne pitää paikkansa niin sillonhan osaava katsoja olisi heti huomannut saman kun Leo ja Teeri.

No. Joku uskoo kitamerkkeihin ja toinen joulupukkiin. Itselläni tärkein että koiralla on päänuppi kunnossa ja riistaviettiä löytyy! En ole kuitenkaan pistänyt pahaksi jos minulta pentua valkatessa katsoo kitamerkit. Jokainen valitsee pennun omalla tavalla ja kaikista tärkein on se että saa mieluisen pennun. Se on selvää että tietynlaisilla kitamerkeillä olevaan pentuun ehkä uskotaan enemmän ja näin ollen se saa ehkä parempaa huoimiota. "Huonoilla" kitamerkeillä varustettu ehkä jää helpommin tarhan perälle kun "ei siitä kuitenkaan tule mitään". Olenko ihan hakoteillä? 

Renni

• Vieras
« Vastaus #201 : 14.02.10 - klo:10:40 »
Jos tarkoitit minua niin en arvuuttele merkkejä. Tiedän ne 100 varmasti. Joku muu PYYSI arvuuttelemaan!!

Teeri

• Vieras
« Vastaus #202 : 14.02.10 - klo:10:52 »
enhän minä noita merkkejä tiedä. kiinnostaa vaan katsella mitä gurut tietyistä merkeistä sanovat.
tiedän vaan että jotkut katsovat etu ja takamerkit sekä niitä niskan kyhmyjä.

mukavahan tuota salatiedettä on tutkia. kaikki ovela kiinnostaa :)

hyvä narttulinja on minun merkki tulevaisuudessa. siitä olen ainakin jo päättänyt

Teeri

• Vieras
« Vastaus #203 : 14.02.10 - klo:10:56 »
nythän minä vasta muistin että muistaakseni katseltiin ja ihmeteltiin minun koiran veljen merkkejä ja ne oli sieltä yläpäästä hirvelle. puheltiin siitä että tuosta tulee ainakin hyvä ja pentueen paras. nuori käyttövalio tuli. pitääkin soittaa kasvattajalle ja varmistaa että muistanko vääriin ja katseltiinko sitä ollenkaan

Poissa leo

• Jäsen
  • *
« Vastaus #204 : 14.02.10 - klo:11:01 »
En ole kitamerkkien asiantuntia yritän vain päästä selvyyteen mitkä on ne karhumerkit. Renni on yksi, joka on kerännyt kattavan merkkivalikoiman karhulle. Valitettavasti renni ei ole ainut tutkija. Näiden tutkijoiden merkeissä on piruvie jotain samaa. Renni on ainut joka puhuu karhumerkeistä julkisesti. Jopa sen verran asi kiinnostaa olen siikaillut näitä kuvia ja joskus jopa kommenetoinut. ter leo          

Teeri

• Vieras
« Vastaus #205 : 14.02.10 - klo:11:07 »
soitinkin heti ja kyllä sekin muisteli että parhaimmat merkit sillä oli pentueesta. ei kaikkein rumimmat mitä voi olla mutta melkein  :)

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
« Vastaus #206 : 14.02.10 - klo:11:13 »
Olisi tietenkin mielenkiintoista tosiaan nähdä ne karhumerkit jotta saa verrata omiin koiriin..... ;D
« Viimeksi muokattu: 14.02.10 - klo:11:59 kirjoittanut burskutin »

Renni

• Vieras
« Vastaus #207 : 14.02.10 - klo:11:17 »
Leo. Vastaus kysymykseesi: OK!

Renni

• Vieras
« Vastaus #208 : 14.02.10 - klo:12:02 »
Olisi tietenkin mielenkiintoista tosiaan nähdä ne karhumerkit jotta saa verrata omiin koiriin..... ;D

Pistä tänne kuvat koiriesi kitalaeista niin pojat pääsee arvuuttelemaan haukkuuko vai ei.  :)

Poissa Burskutin

• Jäsen
  • *
    • Kennel Huntersheart
« Vastaus #209 : 14.02.10 - klo:12:03 »
Höh! olisi liian helppoa! ;)