no niinhän sinä kävi niinkuin epäilinkin että meni eettisten asioiden ja moraalin puhumiseksi
ja miksikö kysyn järjestön sivuilta; no koska käsittääkseni emä on kuitenkin puhdasverinen laika, (ei vielä varmuutta asiasta..?), koira tuli minulle edelliseltä omistajalta olosuhteiden takia, koira on mielestäni erittäin tasapainoinen, vaikka dreeveri kuinka yrittää provoisoida ja pomottaa, niin tämä ei ole milläsikään
olisin laittanut vastaavat kyselyt tuonne spj:n puolelle mutta se tyssäsi bittien vastahankaisuuteen
ja mitä tulee tuohon jalostuspuoleen niin minun mielestä siellä ei pitäisi missään rodussa käyttää muuta kuin sellaisia joilla on oikeasti käyttöpuolen tuloksia
tämä minkä lapin mies on tehnyt, niin hän on sen tehnyt.. aamen
pari kaveria jotka koiran kuvat on nähnyt on tuumannut että aivan on kuin itäs. laika, (no ehkä johtuen siitäkin että niillähän tuo värikirjo on niin monimuotoinen), itse olen leikkimielisesti ristinyt tämän "venäjän laikaksi", mutta ei ole tarkoitus missään vaiheessa alkaa väittämään tätä joksikin rotukoiraksi, sekuli mikä sekuli (muistuttaa tuolla riistapirtin sivuilla olevaa Elmoa, se on siinä bannerissakin)
eilen olivatten tehneet jälkiharjoitusta teeren siivellä ja toisen harjoituksen jossa siipi puussa, kumpikin testi onnistunut, eka haukkukin helissyt..
serkulla on lähes puhtaan pystärin oloinen sekuli, hyvin toimii metsässä
sitten taas nähty puhdasrotuisia nh:ta, joiden pitäisi olla takuuvarmimpia hirvikoiria, no ulkoiluksi mennyt ne päivät, mutta enpä muuta väitä kuin erään kasvattajan sanat, "koirista ei voi ikinä tietää etukäteen, vaikka olisi minkäläinen suku takana"
no jos raportoitavaa tulee niin saatan ehkä kertoilla, tai sitten en, enhän kuulu edes tähän kastiin....
ja huom aloitin tämän yleiseen keskusteluun, en rodun alle
mutta voidaanhan sitä olla niinkuin ajokki ja dreeveriporukat, ei edes samaan pöytään voida mennä kahville, käsittämätöntä egoilua