No niin, PekkaL taitaa jo uumoilla uutta elinkeinoa susien pitämistä etelässä. Mikäpäs siinä, sehän on vähän niinkuin lampaidenpito tai hevostenpito, elukkahommaa kaikki tyynni. Onnistuu varmaan yhtä hyvin kuin Juvan Wolf-Parkin homma (tosin ne taitaa olla koira-susia, sori). Se on sitten Etelä-Suomea kun poronhoitoalue loppuu Suomussalmen ja Kuhmon rajalle. Sen jälkeen onkin laumoja vierivieressä. Hyvin pysyvät siinä Elimyssalon ja Ulvinsalon puistojen kupeessa pitämättäkin. Vaikka minä voisin ryhtyä niitä siellä pitämään. Paljonko PekkaL:n omissa laskelmissa maksaa Kainuun metsäpeurakanta, joka on maailmanlaajuisesti ainut alkuperäinen (Suomen puolella pari tuhatta ja Venäjän epävarma arvio saman verran). Minkä verran sinä olisit valmis maksamaan tämän hienon eläimen olemassaolosta tai vastaavasti minulle susien pidosta tällä samalla alueella? Eli minkä hintaiset ne syödyt metsäpeurat ovat. Mietipä sitä, ja sano sitten että onpa halpaa. Ja tuo 2400 e koirasta; olet varmaan tyytyväinen jos saat sen. Minä en ole.
Eipä ole tarkoitus lähiaikoina alkaa elinkeinoa vaihtamaan.Kyseessä oli Maa-ja metsätalousministeriön laskelmat, ei minun tekemät.
Metsäpeurojen olemassaolosta vastaa käsittääkseni muut tahot, kuin yksityiset henkilöt, joten siihen en rahojani pistä, enkä osaa sanoa sinulle kyseisen eläimen arvoa. Eero, varmaan saat tarkemmat laskelmat yllä mainitulta taholta.
Käsitönkö oikein että sinä omistat susia, vai miksi kyselet, mitä olen valmis maksamaan sinulle susien pidosta?
Lueppa Eero loppuun minun kirjoittama teksti, kyseisiä asioita kateltiin "korvaussummien valossa", ja laskelmat perustuvat todellisiin vahinkoihin.
Ministeriö ei tarkastele asioita tunteilla, niitä tunteita voi purkaa vaikka tällä palstalla, vaikutus jää kuitenkin pienen piirin tarkasteltavaksi, hyvä on jos oma mieli kevenee.
Tuosta koiran korvauksesta, minä meinasin luvata jo tuohon hintaan 2koiraa, uudehkon kiväärin ja puolen vuoden ruuat.
Nyt joudun tuosta tiputtamaan yhden koiran pois, pennulla ollut hyviä hirvityöskentelyjä, siitä en tällä hetkellä raski
luopua.
Mutta edelleen on yksi koira, kivääri ja nuo ruuat tarjolla kyseisellä summalla.