Kirjoittaja Aihe: Kalinkahaukkujen ajankohta  (Luettu 1866 kertaa)

kaijak

• Vieras
Kalinkahaukkujen ajankohta
« : 28.09.11 - klo:18:13 »
Esitän mietittäväksi Kalinkahaukkujen ajankohdasta, että ne vaihtuisivat vuosittain alkusyksyn ja loppukauden välillä joka toinen vuosi. Silloin niilläkin nartuilla joilla, juoksu on aina alkusyksystä, olisi ilman mitään juoksun siirtokikkailuja mahdollisuus osallistua/yrittää päästä tähän arvokisaan. Jos koe olis marras-jolukuulla joka toinen vuosi kerkiäisi ennen koetta alkusyksyn juoksun jälkeen hommata/yrittää hommata tarvittavat tulokset mukaan pääsylle. Itse olin toiveissa että KVA nartullamme olisi juoksu siirtynyt viime syksyn pennutuksen myötä niin että olisi voitu yrittää mukaan. Mutta ei siirtyny vaan juoksu alkoi samaan aikaan elokuu lopussa kuten ennenkin. Mikä tietysti on hirvestyksen kannalta OK mutta ei Kalinkahaukkujen. En usko että kaikilla hyvilläkään nartuilla juoksu ajoittuu aina niin että se sopii kisojen aikatauluun ilman juoksun siirtelyjä.
Tämän muutoksen myötä mahdollistettaisiin varmemmin kaikkien hyvien narttujen osallistuminen kisaan ainakin joka toinen vuosi.

Kertokaapa  muutkin alkusyksyn juoksuajalla varustettujen narttujen omistajat ja kasvattajat mielipiteenne asiaan. Ja jos ootta siirtäneet jouksua jotenkin minkälaiset kokemukset siitä on ollu. Itse en ole siihen uskaltanut ruveta ku koiran terveys on minulle kuitenki kokeitakin tärkeämpi. Kaikenlaista huhua juoksun siirtelystä on kuulunut, mutta mikä on totta?
 :-\Uroksien omistajillahan ei tämmöstä ongelmaa ole arvokisojenkaan suhteen.

Tämmöstä täältä Raahen rannoilta.