Oli kyllä mahtava video.
Minä käyn pyörälenkillä samanaikaisesti kahden (Jeri ja Laikku) koiran kanssa. Meidän Esa joskus kolmen (Jeri, Laikku ja ajokoira).
Vaikka koiramme ovat mahdottoman tottelevaisia, silti riistaveristen koirien kanssa voi tapahtua kaikenlaista.
Viime kesänä oli käydä pahasti. Syöksyin pyörineni metsäautotien raviojaan seurauksella, että pyörän eturengas tökkäsi ojan pohjaan ja minä jatkoin vauhdilla matkaa metsää kohti. En oikein käsitä vieläkään miten vauhdikas tapahtuma saattoi edetä niin jouhevasti. Tapahtumassa pyörä teki täyden voltin. Eli takaratas nousi korkealle ilmaan ja lopuksi istuinosa tömähti ojan vastapuolen penkkaan. Minä syöksyin ohjaussarvien yli. Se oli mahdollista, koska sarvethan olivat matalalla kun pyörä oli tekemässä volttia. Eli sarvien ylitys tapahtui siinä vaiheessa kun takaratas oli suoraan ylöspäin. Tein yhden loikan kuin metsäkauris, käsilläni avustaen ja sitten syöksähdin pystyyn ja jatkoin vauhdikasta matkaani juosten kuin ihminen. Selvisin naarmuitta. Ehdin juuri ja juuri pois pyörän takaosan alta. Jos olisin ollut hitaampi pyörän takaosa olisi iskeytynyt selkääni ja saanut aikaan todennäköisesti pahaa jälkeä.