Kirjoittaja Aihe: Etsintäkuulutus Oulunsalon seudulle  (Luettu 3968 kertaa)

Kovastunturi

• Vieras
Etsintäkuulutus Oulunsalon seudulle
« : 23.01.11 - klo:01:00 »
Arvoisa laikaväki

Noin reilu neljä vuotta sitten aloin seurustelemaan nykyisen avopuolisoni kanssa. Siinä tuli sitten kaupanpäälle tällainen itäsiperialaika uros Ricky.

Ricky siihen aikaan 2v. toimi pelkkänä seurakoirana, lenkkikaverina ja sohvaperunana. Sitä oli pennusta lähtien kielletty poistumasta näkyvistä, joten lenkkeilyt metsäteitä pitkin sujuivat ongelmitta. Ainoat riistakosketukset koskivat oravia, jossa se olikin melkoinen tekijä, sitkeyttä ja intoa riitti.

Itse olin siihen aikaan vannoutunut harmaamies, en tarvinnut toista hirvikoiraa joten päätin yrittää tehdä Rickystä lintukoiran, ensimmäisenä syksynä onnistuinkin ampumaan sille teeren ja komean ukkometson. Pikkuhiljaa mukaan alkoi tulla hirvihaukkuja.... hyviä sellaisia.

Rickyn ollessa 4v avopuolisoni oli sitä mieltä että olin pilannut lenkkikaverin... sitä ei pystynyt enää pitää irti ilman tutkaa  ;D koska se meni aina haukkumaan hirveä. Joten aloin käyttämään sitä hirvijahdissa. Enssimmäisenä hirvijahti syksynä ammuin Rickylle 2 vasaa, ja siittä oli hyvä lähteä odottelemaan syksyä 2010.

Syksy 2010 olikin melkoinen. 21.8 olimme karhujahdissa keski-suomessa ja aamusta löytyi heti yhteistyökyvytön hirvi joka väsytti koiran vajaan 20 km juoksemisen jälkeen. Päätimme kuitenkin vielä yrittää yhtä hyvää mustikka paikka ja sieltä löytyikin se mitä oltiin hakemassa, n.17cm tassulla varustettu nalle joka kuunteli koiraa hetken ja lähti sitten hyppyyn, kaveri ampuikin sitä kerran mutta epäonnekseenosui osui puuhun.
Tämän syksyn hirvijahti meni aivan nappiin Rickylle ammuttiin yhteensä 10 hirveä ja oli hirviseurueen tehokkain. Ja meidän seuran taso on todella kova, yhteensä 5 KVA koiraa ja yhtä monta ykkösen haukkunutta.

Ja nyt päästään tämän pienen kertomuksen asian ytimeen eli, Rickyä ei ole rekisteröity!
Minä olen hirvikoirakokeista kiinnostunut kaveri ja itselläni on tälläkin hetkellä häkissä kaksi KVA norjanharmaata ja kiinnostusta olisi kilpailla tällä koiralla, koska sillä on mahdollisuuksia mihin vain.

Minun tietojeni mukaan ainoa tapa saada koira rekisteriin olisi saada DNA näyteet koiran vanhemmilta jotka ovat rekisteröityjä.
Syytä siihen miksi Rickyn pentuetta ei olla rekisteröity ei tiedetä, mutta tietääksemme kasvattaja omisti sekä uroksen että nartun joten syy oli luultavasti vahinkoastutus, molemmat näistä kuitenkin sanottiin olevan rekisteröityjä.
Suurin ongelma on vain se että meillä ei ole minkäänlaisia yhteystietoja kasvattajille.

Jos siis tunnet tuntomerkkeihin sopivan laikakasvattajan Oulunsalosta jolla on ollut laika pentue 6v sitten niin pyydän lähettämään kasvattajan yhteystiedot minulle.

Terveisin
Daniel Forsbacka
Kovastunturin kennel
Teerijärvi
040-7191735

Arttu ja Roni

• Vieras
Vs: Etsintäkuulutus Oulunsalon seudulle
« Vastaus #1 : 23.01.11 - klo:19:08 »
mistäs päin oulua pätkäukon kennel on? voisko olla kyseessä se.

erkka

• Vieras
Vs: Etsintäkuulutus Oulunsalon seudulle
« Vastaus #2 : 23.01.11 - klo:20:47 »
Pätkäukon kennel on Oulussa Pateniemessä, ei Oulunsalossa.