Kirjoittaja Aihe: Onko tuomarikorttini "voimassa"?  (Luettu 2972 kertaa)

Poissa Taiga

• Jäsen
  • *
Onko tuomarikorttini "voimassa"?
« : 13.08.10 - klo:09:18 »
Olen ollut viimeksi vuonna 2008 tuomaroimassa hirvenhaukkukokeessa. Viime syksynä en tuomaroinut lainkaan. Onko korttini siis voimassa vai pitääkö minun mennä päivittämään se tuomarikurssille?

Vai riittääkö, jos nyt menen kokeeseen palkintotuomariksi (ei ryhmätuomariksi) ja koira saavuttaa tuloksen? Tai siis kelpuutetaanko minua edes palkintotuomariksi? 

Ei ole aiemmin tullut tällaista tilannetta eteen, kun muuten olen vuosittain käynyt tuomaroimassa niin kauan kuin on kortti ollut.
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Teeri

• Vieras
Vs: Onko tuomarikorttini "voimassa"?
« Vastaus #1 : 13.08.10 - klo:15:14 »
Arviointi on pikkaisen muuttunut, no vähän tarkennettu tulkintoja. Hanki punainen tuomarinkirja jostain niin homma päivitetty. Muistaakseni muuttunut tuon sinun tuomarina olon jälkeen.

Poissa Taiga

• Jäsen
  • *
« Vastaus #2 : 13.08.10 - klo:22:15 »
Kiitos, eihän tässä mitään hätää sitten ole  :) Eli ei muuta kuin tuomaroimaan... Punainen kirja kyllä löytyy!
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Poissa Jarmo_P

• Itälaikajaosto
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 14.08.10 - klo:07:33 »
Muistaakseni "karhukortti" tulisi "päivittää" kahden vuoden välein. Ilmeisesti käytäntö on toinen.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Poissa leo

• Jäsen
  • *
« Vastaus #4 : 14.08.10 - klo:20:18 »
Karhukortin päivityksestä sen verran että riittää kun ylituomari antaa ohjeet ennen taipparia tai sen aikana. Karhutaippareita kun ei hyvin paljon tarvitse tuomaroida. Hirvikortista sen verran se olisi hyvä päivittää ainakin p-karjalassa järjestetään "maastoharjoittelu". Koira lasketaan metsään ja kurssilaiset arvostelevat ylitomarin opastuksella. Jos aikaa on viimeisestä tuomaroinnista kannattaa pyytää järjestjiltä laittavat palkintotuomariksi. Kaikki kortilliset kelpaa tuomareista taitaa olla pula, viikolla pidettäviin kokeisiin.       

Poissa junttieinari

• Jäsen
  • *
« Vastaus #5 : 14.08.10 - klo:22:21 »
Kävin tänään tuomarikurssin. Olipahan pureskeltavaa vähäksi aikaa, kun en ole koehommissa koskaan ollut mukana. Tuli saman tien karh ja hirv-j :kin suoritettua. Jospa sais syksyn aikana nuo pakolliset harjoittelut tehtyä...

Ite ajattelin kurssin käydä lähinnä oman koiran koekäyttäytymisen oppimisen kannalta, mutta voishan sitä väkivelkasilla joskus tuomaroidakin. Jos vaan aikaa riittää.

Poissa Amakan

• Jäsen
  • *
    • Kennel Amakan
« Vastaus #6 : 15.08.10 - klo:16:55 »
Senverran kannattaa joka vuosi tuomaroida, ettei taidot ruostu.  Itse tuomaroin 3-5 kertaa kaudessa ja hyvin on asiat pysyneet muistissa.