Kun ei tuon kummoisemmat vaatimukset ole niin kyllä noilla kriteereillä pentuja varmasti löytyy valita asti.
Narttuja löytyy 12 kpl noilla pelkillä käyttökriteereillä tällä hetkellä, joista vain murto-osalle on luullakseni tulossa nyt pentuja. En oikein usko, että hirveästi pääsee valitsemaan. Varsinkin kun valittu uros ei aina välttämättä miellytä. Lisäksi on tietysti terveyspuoli, jota ei sovi unohtaa.
Uroslistaa on minun turha tehdä, kun huippu/jalostusurokset valitsee nartun omistajat eli periaatteessa kaikki ne urokset, joilla on jälkeläisiä 4 viime vuodelta on jollain tasolla omaani parempia koska ovat jalostusvalinnoissa ohi menneet. Syy ei tietenkään aina ole käyttöominaisuuksissa vaan myös terveysrasitteissa sekä lähisukuisuudessa.
Nämä ei ole siis omat kriteerini jalostusurokselle.
jos sulla ei nikita oo sellaista lottovoittajan tuuria pennun ostossa niin saattaa käydä niinkin, että tuo nykyinen koira voi alkaa tunnostaa jossainvaiheessa melko hyvälle...
Ei minulla ole lottovoittajan tuuria. Aiemmin pystykorvia valittaessa on osunut tyhjiäkin arpoja, mutta paljon siihenkin on vaikuttanut se, mistä vanhemmista pentu on otettu.
Kyllä tuo nykyinen ihan hyvälle pyytökoiralle tunnostaa jo nyt, mutta on tullut sivusta seurattua joiltain ominaisuuksiltaan vielä parempiakin koiria (kaikki ei ole olleet laikoja), niin pysyy nuo jalat maassa. Mutta en minä sitä halua vähätelläkään, sen puoleen, mutta ei se nykyvaatimuksilla ole huippu.