Minä kasvatan koiria muiden tarpeisiin, yleisesti hyväksyttyjen periaatteiden mukaan, jonkun jätän silloin tällöin käyttökoiraksi itselleni ja jos täyttää kriterit niin käytän jalostukseen. Ei ole yhtään koiraa pelkästään pennutuksen hotteilla niin kuin sinulla, sitä myös kutsutaan pentutehtailuksi. Eikä minulla myöskään ole toista kennelnimeä eli ns. roskakenneliä johon varmaan etukäteen huonommat pentueet rekisteröidään, että toinen näyttäisi paremmalta.
Mitä palkitsemisiin tulee niin ne ovat toisten minulle hommaamia, eikä niitä ole tarvinnut yleisellä palstalla ruikuttaa, vaan tulokset näkyvät kyllä tietokannassa. Sieltä hyvän koiran etsijät katsovat ja valitsevat pentunsa ja tasaisuus on monen pennun ottajan valinta, eikä joku paljon kehuttu keskitson koira massan seasta . Harva kokenut haksahtaa enää kehumisiin, vain kokemattommat todennäköisemmin ja jos tavara ei vastaa kehuja niin vaihtavat rotua.
Vielä palaisin noihin SM-valintasääntöihin jotka joista Ikirouta aloitti keskustelun , mutta hän lukitsi sen kun ei saanut mieleisiään kannanottoja ja olisi se totuus siinä todennäköisesti paljastunut.
Ikirouta kirjoitti:
Olisin ollut valmis auttamaan niiden kokemusten ja tietojen valossa mitä minulle on kertynyt, mutta jos kerran ei kelpaa niin.... Antaa olla Niin mitähän annettavaa on sellaisella henkilöllä tälläiseen asiaan kun ei käy edes paikanpäällä eikä ole edes tuomarikorttia?
Meilläpäin tälläistä sanotaan toisten kusettamiseksi.
Myöskin esiintyminen kasvatusalan kaikkki tietävänä ja oma kasvatustyö on tässä:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Uusi=1&R=305&Nimi=ikiroudan&Kotimaiset=0 , niin tämäkin on varmaan sitä samaa.