Kirjoittaja Aihe: Mielenkiintoista...  (Luettu 2821 kertaa)

Muusa

• Vieras
Mielenkiintoista...
« : 09.04.11 - klo:07:12 »
Hei kaikille! Olen upouusi laikaharrastaja ja ihastunut rotuun ihan "täysillä".
Kun varasin pentua, kasvattaja vastaili sähköpostilla auliisti jokaiseen kysymykseen heti samana päivänä
ja ajattelin - itsekkin toisen rodun kasvattajana- että kävipä tuuri, kun löysin näin kivan kasvattajan.
Vaan kuinkas kävikään, hain pennun, maksoin sen ja sen koommin ei kasvattaja vastaa yhteenkään kysymykseen.
Kerran, siis kerran, sain rivin pituisen mitään sanomattoman vastauksen viikon kuluttua siitä, kun olin mailin lähettänyt ;D! Onko muidenkin laikakasvattajien rahankeruu näin läpinäkyvää, vai sattuiko minulle vain huono tuuri??
Onneksi koira on niin ihana, että se korvaa tämän "kasvattajan" typeryyden. Itse olen kyllä vastannut omien kasvatinomistajien kysymyksiin, vaikka koira olisi jo toisella kymmenellä. Mutta en ole ikinä pentuja teettänytkään rahan takia, vaan pyrkimyksenä saada aikaan jotain parempaa ::). Nooh, joskus paremmalla ja joskus vähän huonommalla menestyksellä.
Jokatapauksessa mukavaa kevään alkua kaikille" laikalaisille" :D!!

Renni

• Vieras
Vs: Mielenkiintoista...
« Vastaus #1 : 09.04.11 - klo:07:47 »
Kirjoituksestasi saa selville ainakin sen, ettet ottanut pentua naiselta ja naruvalioista! ::)

Laikapoika

• Vieras
« Vastaus #2 : 09.04.11 - klo:11:15 »
Sattuiko Muusalle kasvattaja jolla oli kiire saaha pentu menemään, kun tuli uusi harrastaja rodulle ja keskustelussa varmaankin paistoi innostus uuteen koiraan.
Minun ostamien pentujen kasvattajat ovat olleet hyvinkin asiallisia, yhteyksiä on pidetty kun asiaa on ollut ja mikä parasta kasvattajatkin ovat olleet kiinnostuneita koirasta senkin jälkeen kun se on saanut uuden omistajan.
Jos Muusa otit koiran metästyskäyttöön, niin toivottavasti pennun vanhemmilta löytyy muitakin "meriittejä" kun pelkästään kasvattajan kertomukset pelaavista vanhemmista, lisäksi jos niitä on emänkin puolelta, aina vaan parempi.
Eikä oo pahitteeksi jos vanhempien terveyttäkin on tutkittu.
Näistä voi sitten alkaa sitä koiran hintaa katteleen, jos mitään yllä mainittua ei löydy, minun mielestä koiran hinta on laskettavissa huomattavasti alle yhden käden sormien satasissa.

tees

• Vieras
« Vastaus #3 : 09.04.11 - klo:14:21 »
.
« Viimeksi muokattu: 13.03.12 - klo:23:02 kirjoittanut tees »

Aaro/Kele

• Vieras
« Vastaus #4 : 09.04.11 - klo:17:46 »
Muusalle, Elä veikkosella aenakaa ylleistä. Minäkii oon kokolaella vihree aenakii jos vertoo nuihin "ammattilaesiin", jotka on pelannu laekoen kans vuoskymmeniä. Mulla on kasvattaja pikavalinnoessa, ja aena tulloo vastaas vaekka kuinka älyttömmään kysymykseen, ja linja pelloo molempiin suuntiin. Pittää tietysti muistoo että sieltä ee oo tullu pentuja liukuhihnalta. Ehkäpä tämä yhteestyön pelloominen johtuu sitä että koerat on meelle molemmille vaen harrastus.

Ps:Renni sinä lupasit?

Muusa

• Vieras
« Vastaus #5 : 10.04.11 - klo:07:10 »
No onneksi taisi vaan sattua huono tuuri, mukavaa porukkaahan täälä on :-*.
Tarkoitus olisi käyttää koiraa hirvestykseen ja kanalinnustukseen ja näyttöä on kyllä isällä ja emän vanhemmilla, mutta itse emällä, joka oli parivuotias, ei erinäisten selitysten takia ollut tuloksia mistään.
Pentu on tosi rohkea ja nopea oppimaan ja omasta mielestä "täyden kympin pentu", mutta aika tietenkin näyttää,
katselenko sitä vaan nyt ruusunpunaisten lasien läpi.
Selvennykseksi on varmaan sanottava, että olen pennun hakemisen jälkeen kysynyt kasvattajalta kahta kysymystä, toisen kahteen kertaan. Jos joku sattui ajattelemaan, että häiriköin viidesti päivässä turhien kysymysten kanssa ;D.
Nyt vaan lenkkeilemään ja harjoittelemaan jälkiä ja syksyllä suurin odotuksin hirvijahtiin.
Itken sitten tällä palstalla taas, jos metsässä ei mitään tapahdu ::)!!

Rantakala

• Vieras
« Vastaus #6 : 10.04.11 - klo:15:49 »
Niin. Tuossa jostain näin kun joku oli kirjottanut jotta monta pentua ollut milläkin koiralla ja meinasin pudota penkiltä ku oli jollain koiralla tosi paljon pentuja teetetty. Herää kysymys jotta eikö kukaan puutu asiaan.
Itellä 13 kuukautinen länsi narttu ja tällä hetkellä älytön pomppiminen ja näykkiminen. Etsin kouluttajaa kaveriksi tapoja opettaa koska minä en herkästi lopeta koiraa vaan meinaan sen kanssa olla muutakin tehä ku vaan häkistä ottaa metällä ja viskata se takas. Sen päätin kun pennun otin ja yrittäny sen kanssa ollaa ihan muulloinkin. kaipa se sitten palkitsee syksyllä.