Pentueita on paljon kyllä, mutta valtaosa pennuista vielä junnuja. Ehtii niitä koetuloksiakin vielä jälkikasvulle kertyä, jos vain koirat ovat kokeista innostuneilla omistajilla.
Itellä yksi tämän kyseisen nartun jälkeläisistä, enkä voisi tyytyväisempi koiraan olla. Haukkuu hirvet ja silloin tällöin myös linnut. Jos itse vain olisin hiukankin riistaviettisempi ja taitavampi metsästyskoirankouluttaja/metsästäjä, ja ennenkaikkea kuuluisin hirviporukkaan, niin tälle koiralle olisi saatu jo runsaasti saalista nuoresta iästä huolimatta. Mutta kun olen vain tällainen harrastelija ja hommaan metsässä paljon muutakin kuin heilun aseen kanssa niin tämä koira on mulle aivan huippu metsäkaveri. Ei kiillota saapasta ja lähes joka reissu jotain tapahtumaa on.
Ainut valitettava asia koirassa on purentavika. Tietenkään se ei mitään harrastamista estä, mutta vaikka koirasta kehittyisi kuinka hyvä tahansa, sillä ei pentuja voi ikinä teettää. Luonteeltaan koira on helpoin näistä minun kolmesta laikasta. Kotioloissa oman perheen kesken mitä nöyrin, vaivattomin ja huomaamattomin koira, joka haluaa olla mukana kaikessa, jopa saunanlauteilla
Tässä kyseisen koiran näyte tältä syksyltä emän ja tuplavasojen kanssa työskentelystä:
Haukku kesti viisi tuntia, joka riittää meikäläisen sinnikkyydellä varustetulle tyypille vallan mainiosti (en ole niitä, jotka haluaa kuluttaa yönsä koiran perässä hypätessä).