Kirjoittaja Aihe: UltraPointin Maasto GPS -varotus pahasta viasta  (Luettu 4854 kertaa)

Vipu

• Vieras
Tuli yllätyksenä pahassa paikassa viime maanantaina:  alko jo ilta koittaa ja piti löytää majapaikka, mutta UP:n ohjelmapa ei näyttänytkään omaa paikkaani. Voi ......., ja niin luotin tuohon ohjelmaan.

Maasto GPS:n ladanneet huomioikaa, ettei DoGPS+  osio ole käytössä kuin vuoden ja samalla loppuu myös oman paikkasi näyttö. Muun Maasto GPS:n ohjelmien käyttöaika on voimassa ensi syksyyn.  Tosi koukuttamista! Eli nyt pitäs jo ostaa uusia käyttöoikeuksia. 

Balaven

• Vieras
Vs: UltraPointin Maasto GPS -varotus pahasta viasta
« Vastaus #1 : 24.09.10 - klo:23:34 »
Dogps+ on eri asia kuin mitä oman paikan näyttö.Oman paikan näyttö loppuu kun sateliittiyhteys menetetään,eli ei mitään tekemistä noiden lisenssien kanssa.

Eikä gepsiin pitäisi ikinä luottaa ainoana suunnistusvälineenä,vähintään pitäisi kompassi kulkea mukana jos liikkuu maisemissa mihin ei aina kuulu liikenteen ääni.

Rudolf

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.09.10 - klo:00:17 »
Dogps+ on eri asia kuin mitä oman paikan näyttö.Oman paikan näyttö loppuu kun sateliittiyhteys menetetään,eli ei mitään tekemistä noiden lisenssien kanssa.

Eikä gepsiin pitäisi ikinä luottaa ainoana suunnistusvälineenä,vähintään pitäisi kompassi kulkea mukana jos liikkuu maisemissa mihin ei aina kuulu liikenteen ääni.
Kyllä tässä Balaven on "täysin" oikeassa, koska olen nyt opiskellut TÄTÄ KARTOITUSTA/MAANMITTAUS alaa jo jonkin aikaa ja havainnut, jotta hienot/tarkatkaan laitteet eivät juuri siinä pahimmassa paikassa TOIMI!
Kyllä nykyTEKNIIKKA helpottaa HARRASTUKSIA ja Ns. LEIPÄTÖITÄ, mutta jos ne ei kuulu tai ovat muista syistä Ns. POIS KÄYTÖSTÄ  Niin silloin on hyvä osata suunnistuksen ja PAIKANNUKSEN käyttö/toteutus PERINTEISIN VÄLINEIN "Kompassi/paperi kartta" ym. menetelmät silllä Elektroniikka/GPS ja vast. Radio järjestelmät voivat olosuhteista/tekniikasta johtuen pettää, joten on HYVÄ osata NÄMÄ Ns. PERINTEISET MENETELMÄT, sekä HAVAINNOINTI LUONNON MERKKEIHIN TUKEUTUEN!

« Viimeksi muokattu: 25.09.10 - klo:07:48 kirjoittanut Rudolf »

Vipu

• Vieras
« Vastaus #3 : 26.09.10 - klo:13:18 »

Pientä tai ehkä vähän suurempaa kärjistystä oli tuossa alotuksessani, ... pienen tuumaustauon jälkeen majapaikkaan  menin  perinteisin keinoin. ;)

Mutta tuosta oman paikan häviämisestä on oltu yhteydessä UP:n huoltoon ja asia on varmistettu: kun Dogps+ lisenssi loppuu, niin tällöin myös oman paikan näyttö päättyy.  Kuulemma ovat lähettäneet tiedon Dogps+ lisenssin päättymisestä kullekin Maasto GPS:n käyttäjälle tekstarina puhelimeen, (tietokonepäivitys). Sellaista ei anakaan minulle ole tullut. Ja huollon mukaan näitä, joille tätä viestiä ei ole tullut, on muitakin.

« Viimeksi muokattu: 26.09.10 - klo:13:21 kirjoittanut Vipu »

Kartza77

• Vieras
« Vastaus #4 : 26.09.10 - klo:21:15 »
vaihtakaa Easygo:on.. ei kertaakaan ole pettäny 5vuoden aikana. varsinki ku kartat ku lataa etukäteen enne ku menee metsään niin ihan sama onko kenttiä puhelimesä eli ei. ja kartat säilyy vaikka vaihat puhelimen.. hinta vertailut ei tosiaan piä paikkansa. mulla on tullu maksaan koko aikana n150 egeä. ja siinä on maastoa sen verran kartalla että moni ei tarvi elämänsä aikana.  :D

Balaven

• Vieras
« Vastaus #5 : 27.09.10 - klo:13:26 »
Oudompi juttu,mulla on lisenssi loppu ja kyllä vaan näyttää omaa paikkaa...

Poissa kp

• Jäsen
  • *
« Vastaus #6 : 27.09.10 - klo:18:40 »
Joo! Hienoja laitteita!
Mulla on nokian n70 puhelin ja ulkoinen bluetooth gps mokkula. Ainoa mokkula joka pelaa on vanha Rikaline  joka tuli aikanaan Trackerin mukana. Hommasin uuden mokkulan 2 kpl ja ei toimi UP:n ohjelmalla mutta Trackerilla toimii.

Soiteltu UP:n tukeen (1,99€/min) useaan kertaan. Ei löydy syytä. Haettu uudet ohjelmapäivitykset ja alkoi lopulta omanpaikan näyttö toimia jotenkin (sekoaa välillä). Uudella ohjelmalla alkoi uudet ongelmat. Koiran paikkapäivitys jää jumiin eikä auta muu kuin patteri irti puhelimesta. Soitto UP:lle ja apua tuli. Pitää hommata uudempi puhelin koska uusi ohjelmaversio ei tue näin vanhaa puhelinta. Puhelimen ohjelmapäivitys voi auttaa asiaa joten se pitää vielä yrittää tehdä.

Trackeriin oon voinut aina luottaa mut sekin petti viimeviikolla hirvikokeessa. Onneksi olin tuomarina joten vahinko ei ollut iso meinasin vaan eksyä joten kartta ja kompassi käyttöön. Onneksi oli mukana.

??? >:(

Vipu

• Vieras
« Vastaus #7 : 08.10.10 - klo:14:28 »
Jos kerran Balavenilla pelaa niin mikäs minun puhelimessa ja ohjelmassa on vikana. Puhelin ja bt-palikka on  samat millä ohjelma toimi viime kaudella erinomaisesti.

Muut paikannusohjelmat, mitkä on puhelimessani, toimivat edelleen  bt-palikan kanssa hyvin. Paikan näyttö tulee lämpösenä muutaman sekunnin jälkeen. UP:kin hyväksyy palikan muttei tee kartalle merkintää.

Valikon pyörittelyjen jälkeen tein vielä omista tiedoista päivityspyynnön, ja kas kummaa, on sen jälkeen omakin paikka löytynyt!  :D