Kirjoittaja Aihe: Baikal  (Luettu 3628 kertaa)

Poissa ARI M

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 5
Baikal
« : 04.02.13 - klo:07:33 »
Terve! Onko kenelläkään kokemusta Baikalin kaksoisluodikosta. Laukaisukoneisto on varmaan sama kuin haulikossa,elikkä viilaamista vailla jos haluaisi laukaisun luodikkomaiseksi. Jos joku on tämmöisellä ammuskellu jopa metsästelly ,niin olisi mukava kuulla mielipiteitä.

ARI M

Poissa Eero

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 225
Vs: Baikal
« Vastaus #1 : 04.02.13 - klo:20:01 »
En ole metsästellyt sillä, mutta erään testin luin. Siinä oli vaikeuksia saada piippuja käymään lähelle toisiaan. Oletan, että kyseessä on tämä huokea uusi rinnakkainen vanhemmat päällekkäiset ovat yleensä valmiiksi laatuaseita. Tietysti pitää ottaa huomioon käyttötarkoitus ja että ensimmäinen on pääpiippu ja toinen apupiippu tai paikkopiippu ja 2-3 tuuman ero sataselta on normaalia. Jos etsii kovasti latauksia ja ruuvailee, luulen että pääsee lähemmäksikin, liekö tarpeellista. Kokeilin asetta kylmiltään, tukki oli karsea suora mölkerö, mutta tasapaino hyvä. Ei kai siihen hintaan mitään premium tukkia saakaan. Jos tuntee tukkisepän joka ei raaski kieltäytyä, voi olla että kannat ko. pyssyä lopun metsästäjäurasi. Tekniikan satuin näkemään, se on konstailematon, luultavasti luotettava. Laukaisun suhteen olen samoilla linjoilla, asiansa osaava aseseppä tekee sen mikä on tehtaalla jäänyt hiomista vaille. Ainakin päällekkäisissä ja rihloissa sen voi tehdä melkein itse, jos tietää mistä hioo(en suosittele). Eihän siitä koskaan pysty saamaan Sakon tyyppistä laukaisua, kun on kyseessä liukupinnat, mutta eiköhän se riitä, kun tietää, että tuosta se lähtee :)

Poissa aapeli

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Baikal
« Vastaus #2 : 05.02.13 - klo:10:08 »
Mikäli Ari tarkoitat rinnakkaista itätuplaa niin sellainen on mukana kulkenut vuoden verran. Aluksi suurin ongelma oli piippujen käynnin korkeusero, kun muuta lääkettä ei löytynyt, oli rakennettava säätösysteemi. Laukaisun laatuun en ehtinyt ennen jahtia puuttumaan, mutta toivotonhan se on! koneiston yksinkertaisuus antaa kuitenkin toiveita paremmasta. Raaka koiramiehen työkalu joka suosii itselataajaa, jolloin aseesta saa täyden hyödyn irti. Omassani pistooliperä oli vakiona ja istuu poskelle kuin partasuti.