Kirjoittaja Aihe: Puhelin koiran tutkaamiseen  (Luettu 11765 kertaa)

Poissa Taiga

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 624
Puhelin koiran tutkaamiseen
« : 30.12.12 - klo:20:34 »
Menin sitten viisaudessani pesemään vuosia palvelleen E52:ni takin taskussa ja tietäähän sen kuinka siinä kävi  :(

Nyt sitten kauhukseni huomasin, ettei niitä enää edes myydä!! En todellakaan haluaisi mitään kosketusnäytöllistä romua, jonka kanssa joutuu taistelemaan näpit jäässä. Koiratouhujen lisäksi olen kuljettanut puhelinta myös töissä maastossa mukana, joten se maastokelpoisuus pitäisi olla hyvä, minä kun joudun sitä puhelinta käyttämään muualtakin kuin maasturin penkiltä käsin.

Onko enää ylipäätään saatavilla mitään nokian mallia, joka ei olisi kosketusnäytöllinen. Harmittaa niin kovasti, kun tuossa e52 puhelimessa oli akun kestokin aivan loistava, muista malleista en ole kuullut samaa. Muutenkin olin tosi tyytyväinen puhelimeen.

Suositelkaa. Tutkana on ultrapointti.
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Poissa Jarmo_P

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 2768
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #1 : 30.12.12 - klo:20:47 »
Kannattaa tutustua olisko tästä:

http://www.insmat.fi/fi/tuotteet/matkapuhelimet-pmr/tuote/132-8900_insmat-rock-v5-3-g-android-rugged-phone

Itselläni on nokia 603.

Toimii kohtuu hyvin puolisokealla kompurasormella.

Olen hankkinut kaulassa riiputettavan vesitiiviin pussib jonka läpu kuuluu ja kosketusnäppäimistökin toimii.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Poissa Noora

  • Ylläpito
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 533
    • Pihkatapin kennel
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #2 : 30.12.12 - klo:22:34 »
Tällä olisi E55 joutilaana. Puhelin toimii ja on päivitetty uusin ohjelmisto minkä Nokialta saa. Akku ei ole enään uusi mutta muutaman päivän kestää. Koiraohjelmia ei ole asennettu, ollut vain muuten puhe käytössä.

Laikapoika

  • Vieras
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #3 : 31.12.12 - klo:13:18 »
Menin sitten viisaudessani pesemään vuosia palvelleen E52:ni takin taskussa ja tietäähän sen kuinka siinä kävi  :(

Nyt sitten kauhukseni huomasin, ettei niitä enää edes myydä!
Minulla ois rokulissa E52 runko, näyttö on rikki, akkua ei ole, sisuskalut kyllä kunnossa.
Voisin lahjoittaa sen, jos haluat rakentaa kuntoon. Sinähän saat vanhasta muut osat, näyttö korkeintaan on se, jonka voi
joutua ostamaan.

Poissa Taiga

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 624
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #4 : 31.12.12 - klo:17:43 »
Kiitos PekkaL tarjouksesta!!!!  :D

Laitoin sulle yksitysviestiä.

JarmoP:n ehdotus on mielenkiintoinen, mahtaako kellään olla käyttökokemuksia? Ja Nooran puhelimesta voisin olla kiinnostunut, jos tuosta PekkaL:n puhelimen osista ei ole apua.
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Laikapoika

  • Vieras
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #5 : 01.01.13 - klo:11:42 »
Kiitos PekkaL tarjouksesta!!!!  :D

Laitoin sulle yksitysviestiä.

Vastattu

Poissa Taiga

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 624
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #6 : 10.01.13 - klo:09:03 »
Kiitokset Pekalle puhelimesta! Kiikutin molemmat puhelimet paikalliseen kännykkäkauppaan, jossa myyjä rakensi niistä toimivan kamppeen :) Pekan puhelimesta ei loppujen lopuksi tarvinnut vaihtaa mun omaan kuin sim-kortin lukija. Oma puhelin oli jotenkin puhdistettu, myyjä sanoi, että se oli loppuviimein melko hyvässä kunnossa siihen nähden, että oli käynyt pesukoneessa. No takissa oli tiivistetyt saumat ja vetoketjut, joten ehkä se oli osaltaan pelastanut tilannetta. Ainut mitä puhelimessa ei saanut toimimaan enää, oli toinen mikrofoni (sitä ei kuulemma voi vaihtaa). Kaiuttimen mikrofoni puolestaan pelaa, että se päällä vois soitella. Mutta mullahan tämä puhelin on ainoastaan tutkaamiskäytössä niin sekään ei haittaa mitään.
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Poissa Amakan

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 244
    • Kennel Amakan
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #7 : 11.01.13 - klo:12:24 »
Suottapa näit puhelimen eteen noin valtavasti vaivaa, kun huomattavasti parempiakin luureja on jo markkinoilla.
Itse en kosketusnäyttöpuhelimesta enää luovu.  :)

Poissa Taiga

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 624
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #8 : 11.01.13 - klo:18:34 »
Itse olen tykästynyt juurikin tuohon e52 malliin, enkä sitä aio vaihtaa kosketusnäytölliseen kuin pakon edessä :) Paremmuudesta nyt ei kyse ollutkaan, täähän oli kierrätystä parhaimmillaan, eikä tuo mun mittapuun mukaan kovin vaivalloinen operaatiokaan ollut ja seteleitä säästyi :)
Itäsiperianlaikanartut

~Orismalaikan Aihki~
~Umpilammen Ronja~
~Stortallens Dixie~

Poissa RaimoA

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 229
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #9 : 26.03.13 - klo:21:52 »
Pitäs tehdä jotain. Pari päivää sitten lakkasi E52:n luuri nousemasta. Huoltoon pitäisi viedä, voipi äkkiä maksaa uuden verran ja näyttökin naarmuuntunut. Kauppias kauppasi jotain E5-alkuista näppäinmallia, jossa pienempi näyttö kuin 52:ssa. Amakan vaikuttaa tyytyväiseltä kosketusnäyttöön ?

Poissa Kalevi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 100
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #10 : 26.03.13 - klo:22:00 »
Kyllä kannattaa siirtyä kosketus näyttöön kun vain oikea merkki sen verran kokeillut
itellä kumminkin vielä E52

Poissa Keimou

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 139
  • -Riistavietin Hopi- -Huntersheart Illusia-
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #11 : 26.03.13 - klo:22:12 »
Samsung xcover on ihan jees kunhan ton akku homman jollain ratkasee :)

Poissa Temez123

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 230
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #12 : 26.03.13 - klo:23:07 »
viimeviikolla tuli hankittu samsung galaxy xcover. vaikuttaa ainakin suht helpolta käyttää. akun kestosta koiranseurannassa ei tosin vielä kokemuksia, mutta kun rapsii kaikki ylimääräiset toiminnot pois käytöstä niin akku vaikuttaisi kestävän ihan hyvin normi puhelin käytössä. Näin jossain myynnissä jo tehoakkujakin mutta niihin pitää aina suhtautua pienellä varauksella, saattaa joskus olla paljon huonompia kestoltaan kuin alkuperäiset. Voisi olla paras ratkaisu ostaa sellainen "ulkoinen" lisä akku, näkyy hinnat vaihtelevan 29e-90e väliin riippuen kapasiteetista.
...Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Poissa Libbo

  • Länsilaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 37
  • LSL Rita
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #13 : 27.03.13 - klo:09:26 »
Mulla on viime syksyn ollut käytössä xcover. ekku ei kestä päivää vaikka karsi poissa toimintoja, mutta hommaa powerpankin niin ei mitään ongelmia.
Puhelin ei ole herkkä kosteudelle eikä pakkasellakaan hyytynyt.

Poissa Juha

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 390
  • Minä ja Jeri
Vs: Puhelin koiran tutkaamiseen
« Vastaus #14 : 27.03.13 - klo:09:51 »
Minä laitoin vuosi pari sitten kosketusnäytöllisen (tosin aika halpa malli Nokia C6) ekaa kertaa. Kovassa käytössä selvästi huonompi kuin perinteinen ilman kosketusnäyttöä. Nakkelee lumi- ja vesisateella näyttö märkänä paikkaa ties minne... Jumii ja tekee ties mitä. Olen ollut pettynyt. Paitsi kamera on erinomainen, siihen olen erittäin tyytyväinen. Ja nettiki aika hyvä normiolosuhteissa.

Entinen iki vanha sonyericssonin C702 (vai mikä se oli), oli kovassa mettä käytössä selvästi parempi. Silloin kyllä hyvä tämäki kosketusnäytöllinen jos on passimiehenä tai kulkee lähinnä poluilla tms. ja paljon seuraa autosta koiran kulkua. Onhan näissä näytötki selvästi isommat. Mutta kettu-, supi ja näätäjahdissa täytyy monesti sinne tiheimpäänkin pusikkoon painua perässä esim. jos koira saa elukan siellä kiinni...

Eli jos tulee kovaa käyttöä pitäkää niin kauan normi näppäimillä toimivaa kuin suinkin voitte. Tai sitten laittakaa kalliimpaa kosketusnäytöllistä esim. lumia 920 (ei taida saada vielä ainakaa trackeria tähän) tai vastaava samsungin galaxy uutuus. Näitä testannu molempia ja kosketusnäytön toimivuus näissä ihan eri tasolla, mutta en tiedä miten lie näissäkin pusikossa jos näyttö märkänä ja neulasia täynnä... Tai luolalla multaisena taskun pohjalla.

Joo, ulkoinen akku kannattaa ehdottomasti ottaa malliin kuin malliin, huippu peli, ei tarvi miettiä enää akun kestoja.
Nettilaikan jäsen