Kirjoittaja Aihe: garminin paikannin  (Luettu 23781 kertaa)

heikkir

  • Vieras
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #30 : 13.10.11 - klo:00:14 »
Jos 98 senttinen ei riitä, niin sitte ei taida mikään inhimillinen apu riittää.

Mutta tosipuheessa, kun nyt yhen syksyn Garminin Astron kanssa pelannu, niin idioottivarma peli, säätä kestävä, akut kun muistaa illalla latailla, niin kyllä seuraavan 1 vrk:n riittää jatkuvasti pitää päällä reaaliaikaisessa seurannassa. Karttana siinä minulla joku Suomi Pro, hiukka vaikiampi luettava, kuin net peruskarttapohjaset UP:n kartat, mutta kun silmä tottuu, niin hyvin pärjää, ja kiinteistörajat siinä isona plussana, helppokäyttönen, looginen järjestelmä, selkiät nappulat. Eikä ole toiminta puhelinkentistä kiini. Eikä mitään ylimääräsiä käyttömaksuja kun kerran sen 520 E maksoin. No niin no  se valtion viestintäviraston vhf-lupa oliko se sen 18 E/v.

Rajotuksena tosin on tuo yhteydenpito koiraan, kun näissä vaaramaastoissa se lyhyt oma nysä riittää 1-2 km matkalle, 48 cm marssiantennilla ehkä 3-5 km, ja mikä on tuon ison hevospiiskan kantavuus sitte lie, sitä en vielä tiedä. Jos menisi 5- 10 km:iin, niin kyllä alkasi meille riittämään kaikissa oloissa.

Poissa pauli

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 862
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #31 : 13.10.11 - klo:11:43 »

Kiitoksia hyvistä neuvoista ja vinkeistä. Vielä yksi vinkki, nämä jenkeistä tuodut versiot toimivat eritaajuuksilla, kun täältä pohjolasta ostetut, ottakaa se huomioon kun hankitte pelkkiä pantoja tai kapuloita ne ovat yhteen sopivia ja samoista suunnilta  hankittuja.

Miksi minua garmin kiinnostaa on juuri nämä ongelma kuuluvuus alueet, joissa ei ole kenttiä , niin ainakin tietää minnepäin koira on ollut menossa. Kulkee tai ajaa perässä niin se näyttää muistista taas kantaman verran eteenpäin.

 

Poissa Jarmo_P

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 2768
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #32 : 13.10.11 - klo:11:57 »
Vielä elokuun lopussa olin sitä mieltä että että garminilla ei ole käyttöä minun tarpeisiin.

Tämän päivän kokemukseni on että sellain hankitaa ensi syksyksi. Tältä vuodelta on aseet rasvattu odottamaan ensi syksyä.

Uskon Erosen Yrjön puhetta:
"siiloin kun elukalta aletaan ottamaan henkeä pois niin silloin otetaan garmin käyttöön.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

hc/k

  • Vieras
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #33 : 13.10.11 - klo:21:25 »
varma en ole, mutta taitaa noi garminin topo pro kartat olla tarkempia ja monipuolisempia kun up ja trackkeri käytössä. Sinänsä metsästyksessä mitään merkitystä mutta mun kartat on värillisiä eli metsät on vihreää pellot keltaisia jne. Näkyy ainakin osa kelkka reiteistä, tilarajat, vedenotto paikkoja ym ym. Jos muutenki retkeilee ja kelkkailee esim ni monta asiaa samassa paketissa.. Kantavuudes se ei varmasti pärjää näille gsm vehkeille jos kenttiä, mutta garminist ne ei häviä gsm:än loputtuakaan. Kukin ostaa tarpeilleen sopivan ja jos minun mielipidettä kysytään ni alkaa oleen jo metsästys varsinaista pelleilyä ja hohto menä koko hommast, kun ei yhtään pärjätä ilman niitä. Monesti miettiny et miten ihmiset joskus pärjänny ilman niitäkin ja joutunu ihan melkein elannokseen metsästeleen murkinaa pöytään.

Poissa Jarmo_P

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 2768
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #34 : 14.10.11 - klo:07:11 »
Niin jokainen hankkii tarpeisiinsa sopivan paikantímen, joten hankin UP:n lisäksi garminin.

Käykää joskus tuolla itälapissa (vavukoski - pohjois-salla) niin asiat alkaa valkenemaan.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

MarkoT

  • Vieras
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #35 : 14.10.11 - klo:10:46 »
S-kylässä paljonki katve paikkoja!!! Vaik sonera kehuu mainokses ettei verkko katkea tai jotain sinne päin. :o Pärjänny silti hyvin pointer magnumin kans. Isäl garmin ja hyvä ainaskin  ruottin valkian kans,kun ei laajahakunen ja ruottin puolel pienet pyyntimaat. Ite en viel kokeillu oman koiran kans jos vaik kerkiäis viel kokeileen tänä syksynä.

hc/k

  • Vieras
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #36 : 14.10.11 - klo:12:56 »
Vanhempieni luona pohjan-maallakin katvepaikkoja ja huonoja kenttiä löytyy. Välil näyttää et soneralla voi jopa huonommat kentät olla kun esim elisalla uskomattomalt kuulostaa, mutta totta. Ainakin ite uskallan suositella lähi-hakuiselle koiralla ja joka lintuja metsästää koirallaan. Itse en olis tutkaa edes sinänsä tarvinnu, mutta mielenkiinnosta garminin hankin ja kieltämättäkin kiva välil kannon nokassa istuskella ja kattoa miten koira liikkuu ympärillä.

anttos

  • Vieras
Vs: garminin paikannin
« Vastaus #37 : 04.11.11 - klo:19:26 »
Astro ollut suosittu Ivalon ja Utsjoen (harvalukuisten hirvikoiralla metsästäjien) hirvi/karhumiesten parissa. Kännykkäkenttiä ei ole joka jahtialueella, Astrolla on omat rajoituksensa kantavuuden osalta, samoin ei haukkuilmaisinta. Ne kun ottaa huomioon niin laite on loistava. Osa käyttää 2 pantaa, Astro ja vanha Tracker panta. kantavuutta on löytynyt 3-11km. joskus koira on ihan vieressa ja yhteys katkeaa kun koira menee johonkin vaaran taakse.

t antti