Kirjoittaja Aihe: Live-lisenssi maksulliseksi!  (Luettu 5129 kertaa)

Poissa junttieinari

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 345
Live-lisenssi maksulliseksi!
« : 14.01.10 - klo:16:52 »
Availin tuossa huvikseni Hunter-ohjelmaani. Yllätyin, kun live-lisenssi ei ole kuulemma voimassa. Se on tullut maksulliseksi vuodenvaihteessa. Mites muilla merkeillä, ei kai trackerilla ole varaa yksin lähteä tuolle linjalle?
Kokemuksia?

Onkohan tuo pyllähtämässä koko firma, kun henkilökuntaakin on irtisanottu vuodenvaihteessa...

Ryökkö

  • Vieras
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #1 : 15.01.10 - klo:14:11 »
Niin se on. Live on maksullista. Mutta ei se kummakaan ole. Ei ne serverit yksin kunnossa pysy.

Se on myös UP:lla maksullista, eli ei sitä nykyään tahdo saada mittään ilmaiseksi. Ja UP:lla tämä on ollut jo viime vuonna maksullista.

Kopioitu UP:n sivuilta
"Palvelu käytössäsi veloituksetta 1 vuoden uuden hankkiessasi uuden DoGPS ohjelmiston, eikä sitä tarvitse kytkeä päälle erikseen. Voit tarkistaa onko palvelu käytössäsi uudessa DoGPS V4 ohjelmistossa "Toimintovalikko" -> "Omat tiedot" -> "Päivitä tiedot" valinnalla. Palvelu maksaa 29€/vuosi. Mikäli et halua käyttää palvelua, voit silti käyttää laitteistoa ilman lisenssimaksuja tekstiviestitse."
Ja jos haluaa päivittää UP:n uuteen versioon:
Kopioitu UP:n sivuilta
"Voit hankkia myös päivitysoikeuden 2007, 2008 -laitteisiin jälleenmyyjältäsi tai ottamalla yhteyden Ultrapoint myyntiin. Päivitys maksaa 50€ ja se sisältää 29€ arvoisen DoGPS+ palvelun 1 vuodeksi."

Tällaisia tietoja minulla. Hunterilla ja G400 ainakin minä jatkan. UP on kaapissa. Vihreä Huntteri ja G400 pelittää tosi hyvin. Ei liven vuosi maksu maata kaada.
« Viimeksi muokattu: 15.01.10 - klo:15:11 kirjoittanut Ryökkö »

esukka

  • Vieras
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #2 : 15.01.10 - klo:14:49 »
Ei ole ilmaista lounastakaan olemassa!Aina noihin tarjouksiin ja ilmaisiin juttuihin tulee lopulta jollain muotoa lasku päälle,jos meinaat palvelua jatkaa.

Poissa junttieinari

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 345
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #3 : 15.01.10 - klo:15:26 »
Ilmaisia lounaita ei ole, näinhän se on. Eihän tuo iso kulu ole kokonaisuuteen verrattuna, ei tosiaankaan. Jos koira selviää kerran tienylityksestä nopean paikannuksen ansiosta, on vehje hintansa haukkunut. En aio minäkään Trackeria mihinkään vaihtaa, jos vaan firma pystyssä pysyy...

Jokuhan ne kulut aina maksaa, ensimmäiset pari vuotta se on ollut vaan joku muu kuin minä.

Poissa Amakan

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 244
    • Kennel Amakan
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #4 : 16.01.10 - klo:18:02 »
Ilmaisia lounaita ei ole, näinhän se on. Eihän tuo iso kulu ole kokonaisuuteen verrattuna, ei tosiaankaan. Jos koira selviää kerran tienylityksestä nopean paikannuksen ansiosta, on vehje hintansa haukkunut. En aio minäkään Trackeria mihinkään vaihtaa, jos vaan firma pystyssä pysyy...

Jokuhan ne kulut aina maksaa, ensimmäiset pari vuotta se on ollut vaan joku muu kuin minä.

Tismalleen näin. Maksetaan kitisemättä pois, kukaan ei varmasti sen takia ajaudu henkilökohtaiseen konkurssiin. Asiahan on sitäpaitsi ollut ainakin omassa tiedossani jo pitkän aikaa, itseasiassa gepsiä ostaessani jo sanottiin, että maksulliseksi menee tulevaisuudessa.

hlohi

  • Vieras
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #5 : 29.05.10 - klo:22:00 »
Sen verran uutta tietoa, että tuo 39 euron vuosimaksu tulee sisältämään myös nettiseurannan jatkossa.

Teeri

  • Vieras
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #6 : 29.05.10 - klo:23:17 »
Minä olen kerran maksanut ja laskua ei ole enää tullut enkä sellaisia maksakkaan! Trackerin panta ja easy go ohjelma käytössä. Minuutin välein päivitys gprs.llä ja n. 12 viimeisintä paikkatietoa näkyvissä sekä haukun kuuntelu soittamalla. tietysti koiran nopeus yms. Muuta hienoutta ei ole paitsi paremmat kartat kuin trackerin ohjelmassa. hyvin pärjää. Turhat jutut jätetty pois mutta oston jälkeen uusia laskuja ei tule eikä makseta. paikannus sama kun livessä mutta tieto tulee vain minuutin välein minimissään. Tarviiko jahdisssa sen tiheempään tullakkaan kun haukkuunhan me koira miehet kuitenkin ammutaan :) ?
« Viimeksi muokattu: 29.05.10 - klo:23:20 kirjoittanut Teeri »

Teeri

  • Vieras
Vs: Live-lisenssi maksulliseksi!
« Vastaus #7 : 29.05.10 - klo:23:31 »
Jopen jossain sketsissä oli että saahan näitä kilpailuttaa  ;D