Kirjoittaja Aihe: Locator Twig  (Luettu 9446 kertaa)

mikelo

  • Vieras
Locator Twig
« : 31.08.09 - klo:12:40 »
Minulla on EasyGO Hunter ja siinä GPS -paikantimena Locator Twig. Miksi Locator ei löydä sateliitteja vaikka jokainen toinen laite löytää? Eli Garminissa on miltei täydet, puhelin tärppää heti. Locator piiputtaa vain GSM valoa gepsin ollessa pimeänä.

Lähdin eilen metsälle ja laitoin LOcatorin koiran kaulaan. Mielestäni molemmat valot paloivat. Päästin koiran ulos ja sitten kylmäsi - puhelin näytti, missä minä seison ja norjalainen juoksee teillä tietämättömillä. Onneksi löysin sen.

Taivaalla oli pilveä meteorologin termein 7/8.

Onko muilla sama ongelma?

Poissa Burskutin

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 1076
    • Kennel Huntersheart
Vs: Locator Twig
« Vastaus #1 : 31.08.09 - klo:12:46 »
Mulla on samanlainen ja ei ole toiminut pätkääkään. Muilla tutuilla samainen laite toiminut loistavasti kuulemma. Nyt sitten taas jälleen kerran oma laite huollossa ja tilalla toinen samanlainen joka toimii moitteettomasti. Taitaa olla niin että tässä mallissa on niitä susiakin joukossa.... >:(.

Poissa Jouni Allinen "Pelto-Jouni"

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 1126
Vs: Locator Twig
« Vastaus #2 : 31.08.09 - klo:12:53 »
Minulla OLI Twig locator, mutta ei ole enää. En jaksanut värkkäillä sen kanssa koko ajan. Luotto yksinkertaisesti hävisi siihen vehkeeseen...
------------------------------------------
- Tavoitteena hyvä käyttökoira! -
------------------------------------------
http://allinen.suntuubi.com/

Teeri

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #3 : 31.08.09 - klo:16:25 »
locatorin omistaneena.
-tarkasta tietysti ennen koiran laskua että gps ja gsm valot vilkkuvat
- laita mielellään valjaisin
-laita pahvin pala tai joku muu sim kortin ja akun väliin. kännykkämäinen sim paikka ja luukku saattaa aueta tärinästä koiran juostessa.

jos gps valo vilkkuu ja et saa mitenkään gsm valoa vilkkumaan niin vika voi olla yhdessä johdossa palikan sisällä. on melko varmaan irronnut juotoksestaan. johto on todella onnettomasti juotettu ja tosi typerästi laitettu. omasta laitteesta juotin sen itse paremmin. muitakin vikoja voi tietenkin olla mutta kun tutkin laitetta niin selvä tyyppivian paikka

kaveri laittoi siihen gprs päivityksen ja paikantaa nyt ilman viestien kanssa puljautumista ja on vielä toiminut.
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo:16:32 kirjoittanut Teeri »

Rudolf

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #4 : 31.08.09 - klo:17:44 »
Minulla OLI Twig locator, mutta ei ole enää. En jaksanut värkkäillä sen kanssa koko ajan. Luotto yksinkertaisesti hävisi siihen vehkeeseen...
Kyllähän vehkeet mitä metsällä on mukana aseista varusteisiin pitää olla sitä luokkaa jottei siellä korvessa tarvi opetella ja rassata niitä!
Ainakin itse lähden sinne Metsälle nauttimaan luonnosta sekä oikeasti Metsästämään Ilman Kiirettä sekä tressiä!
Laitteiden sekä varusteiden toiminta ja varmuus sekä niiden käytön opettelu pitää hoitaa jo hyvissä ajoin ennen Metsästys Retkeä !
Mm. Aseiden kohdistus ja kunto(huolto kaikilta osin), Teknisten laitteiden akkujen kunto ja vara akut, Repppu ja sen sisältämät  vausteet mm. kompassi, kartta, kirves, ensiapuvälineet ym. etc.
Yllätyksiä tulee silti, mutta ehkä hieman vähemmän ? !
Rakennus-sarjat sekä ajanvietepelit kuuluvat synttäreille ja Jouluun on ne sitten suunnattu Lapsille/Aikuisille!?
Usein sanottu jotta LAATU korvaa määrän pitää myös valitettavan usein paikkaansa, mutta hinnalla/laadulla ei välttämättä aina ole correlaatiota?
Pitää muistaa myös oman toiminnan laatu jota ei korvaa mitkään tekniset laitteet!
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo:18:15 kirjoittanut Rudolf »

telindfo

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #5 : 31.08.09 - klo:21:15 »
moe...

Locatorin omistavana , täytyy myöntää ett ei ole yhtää huonoa kokemusta tuosta laitteesta.
Kun laite kulkee valjaissa, niin yhteyden saa tiheässäkin korpimehtuussa ( ainakin eteläsuomessa )
Ainut huono puoli joka tulee mieleen , niin ett kyseinen välppä ei ole ves tiivis, mutt siitäkin selviää minicrip pussilla.

T: anorakkinmetsästäjä

Rudolf

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #6 : 31.08.09 - klo:21:25 »
moe...

Locatorin omistavana , täytyy myöntää ett ei ole yhtää huonoa kokemusta tuosta laitteesta.
Kun laite kulkee valjaissa, niin yhteyden saa tiheässäkin korpimehtuussa ( ainakin eteläsuomessa )
Ainut huono puoli joka tulee mieleen , niin ett kyseinen välppä ei ole ves tiivis, mutt siitäkin selviää minicrip pussilla.

T: anorakkinmetsästäjä
Mutta juuri tässä tulee kyseeseen se OMAN TOIMINNAN LAATU !
Muta tässä kyllä vielä tulee se esille kun ei ole ns. tosi kokemuksia pitemmältä ajalta muista vastaavista laitteista!
Ja ainahan se oma valinta on sieltä parhaimmasta PÄÄSTÄ!?
Se on hienoa jos on tyytyväinen omaan hankintaan, silloin ei mikään ole mennyt pahasti pieleen!
Jos vielä selviää Minicrip pussilla ja rahalla niin asiat on melko hyvin!
« Viimeksi muokattu: 01.09.09 - klo:10:57 kirjoittanut Rudolf »

mikelo

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #7 : 02.09.09 - klo:00:45 »
"Locatorin omistavana , täytyy myöntää ett ei ole yhtää huonoa kokemusta tuosta laitteesta.
Kun laite kulkee valjaissa"

Moderni laite ei tarvitse valjaita. Ärsyttää räpeltää vehkeellä, jonka kehittely on kesken.

telindfo

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #8 : 02.09.09 - klo:08:36 »
Niin kyllähän nuo ultrapointin valjaat ajavat asiansa, kantaa se GPS palikan mukanaa ja toiseks ne näkyy maastossa paljooo paremmin kuin ilman valjaita ( onhan se koiran oman turvallisuudenkin puolesta parempi ,ett piski näkyy pitkälle )
Meitin piski ei mettästys aikana mettään astu ilman "huomio liivejä", on toi 7 tie sen-verran likellä ja kovaliikenteinen.


Poissa torsti

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 376
  • Alina Andrus Ajka Almir Aleksi
Vs: Locator Twig
« Vastaus #9 : 02.09.09 - klo:12:35 »
Kannattaa päivittää puhelimesi ensin ennen kuin moittii laitetta.Eilen päivityksen liikkeessä tehnyt(5e).

mara

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #10 : 02.09.09 - klo:15:07 »
Olen käyttänyt Twig locator paikanninta viime syksyn 2008. Ongelmia oli, juotosasia ja paikannuskansion täyttymisessä, ja paikannuksessa. Koiruus oli hukassa aluksi melkein joka reissulla. Paikannin saatiin kuntoon ja pantaan laittelin painon siten että kapula pysyy koiran kaulan yläpuolella. Paikannus toimii nyt tosi mallikkaasti, luminen tiheä metsä saattaa sada aikaan katkoksia paikannukseen, mutta yleensä eivät ole pitkäkestoisia katkoksia. Kannattaa käydä Easygon kotisivulla tutustumassa valjasratkaisuun ja vesitiiviiseen pussiratkaisuun.
Tosi on että tuote on vielä osin vaiheessa mutta toisaalta kehitystyöhön voi osallistua antamalla asiallista palautetta esim. tuotteen myyjälle. Minulle kaikki valmis on liian selvää, on mukava vähän kokeilla eri laisilla asioilla.

mikelo

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #11 : 05.09.09 - klo:15:36 »
Joo, minäkin pidän uusista asioista. Nyt en vain välittäisi laittaa uusia koiria jos nykyiset häviävät korpeen tai juoksevat maantielle toisessa läänissä. Näin käy, mikäli Locator/EAsyGO eivät ala pelittämään. Toistaiseksi vain YKSI kokeilu onnistui. Vieläkin EAsyGo/Locator -yhdistelmä tarjoaa samaa positiota missä koirani kävi tuolloin - viikko sitten.

Johdot on tarkistettu. Ei ota yhteyttä gepsillä lainkaan, nyt putosi myös GSM. Valmistajan kanssa on puhuttu puhelimessa ja s-postiteltu päivittäin. KAikki asetukset on tarkistettu useaan kertaan. Kone plus puhelin oli jälleenmyyjällä päivän. Saivat GSM:n pelaamaan. Ei toiminut kuitenkaan kotona. Muutenkaan minua ei paljon lämmitä kuulostella koiran röhimistä jossain hevonhumpassa.

Olen myös pettynyt tietoon, että laite tarvitsee liivit. Ostin sen pannalla.

Summa summarum, tuote on paska.

Poissa Saiga

  • Ylläpito
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 44
Vs: Locator Twig
« Vastaus #12 : 27.12.10 - klo:16:49 »
Pikkasen panta jorinoita....

Yhdistelmä Easy Go hunter softa + Tracker 310ia panta toimi mulla
junan vessa tyyliin gprs paikannuksella. Tosin muutamia jippoja
siihenkin sisältyi ja seurannan aloitus-/lopetuskäsky näytti menevän
txt-viestinä.

Nyt sitten jokin aika sitten myin pannan ja ostin tilalle uuden 2010
mallin Easy Go locatorin. Ja samasta liikkeestä valjas_2010 gpsille.

Muutamia huomioita: Niitä muutamaa txt_viestiä ei nyt tartte, vaan
kaikki hoituu gprs:nä. Mitään ongelmia ei ole ollut ja luvattu huikaiseva
akkujen kesto näyttää pitävän paikkansa.
Valjaasta en osaa sanoa (eka gps-valjas) muuta, kun mielestäni se gps-tasku
saisi olla tiiviimpi. Itse palikkahan on kyllä veden pitävä, mutta talvella
tasku tuntuu täyttyvän lumella. Olen laittanut loppu täytteeksi muovi pussin
tai milloin mitäkin sinne taskuun.
Liivissä oleva metallilenkki on kiinteästi kiinni_ommeltu. Koirani kun nuohoaa
kaikki ketulta tai yms. haisevat kolot olen funtsinut josko jää vielä siitä
lenkistä jumiin. Tosin saahan sen lenkin kyllä tarvittaessa poiskin.
Ja voi sen "kääntää"allekin, mutta silloin se on vasten koiraa. Pitäisi testata
miten koira pääsee valjaista irti jos on siitä lenkistä kiinni jossain juurakossa.
Minkäänlaista lumen kertymistä valjaiden "väliin" ei tapahdu, että sinällään
onnistunut muotoilu.

Vaikka pidänkin tuota pantamalli tutkaa kätevämpänä, on nyt iisimpi laittaa tuo
harava tutka koiralle kaulaan, huonoille kentille.

Teeri

  • Vieras
Vs: Locator Twig
« Vastaus #13 : 02.01.11 - klo:12:24 »
Möin tutulle tuon twigin "mustan laatikon" laitatti siihen lisäohjelman jolla sai vanhemman mallinkin toimimaan gprs yhteydellä tekstareiden sijaan ja toimii kuulema ainakin etelässä helkutin hyvin.

itsellä oli tuo easy go ohjelma ja trackerin panta 310 ia ja toimi kuin junan vessa, nykyään trackerin ohjelmakin ja hyvin toimii panta livellä  noilla 10 sek. paikannuksilla vaikka todellisuus hyvillä kentillä on 10-20 sek mutta riittää.

trackerilläkin alkaa vain olla todellinen rahan keruu mielessä noilla lisenssi jutuilla toisin kuin easy go kun ei tarvinnut kuin karttan lataus oikeuksia ostaa.
« Viimeksi muokattu: 02.01.11 - klo:12:26 kirjoittanut Teeri »