Kirjoittaja Aihe: Huntview, suomalainen koiratutka.  (Luettu 17336 kertaa)

Poissa Jani Laitinen "Jamppa"

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 178
    • Ketturinteen Kennel
Huntview, suomalainen koiratutka.
« : 26.07.09 - klo:18:52 »
Onko kenellä kokemuksia suomalais valmisteisesta Huntview gps tutkasta? Sattu silmään tuossa metsästäjälehdessä mainos tutkasta. Näyttää olevan sivutkin Huntview.net
Mukaan tulee 250 neliökilometriä 1:20 000 maastokarttoja tilarajoilla. Saakohan kyseiseen tutkaan ladattua lisää maksua vastaan karttoja, kuten trackerilla ja pointterilla?

Ranta

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #1 : 26.07.09 - klo:21:27 »
Pisti heti silmään että panta on ROISKEVESITIIVIS!
Eli ei täysin vesitiivis, voi tulla uimareissuilla ongelmia.

Poissa Jani Laitinen "Jamppa"

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 178
    • Ketturinteen Kennel
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #2 : 27.07.09 - klo:07:31 »
Kappas kepponen, mie en sitä huomannutkaan. Tutkaan saa näköjään jonkun laajan takuun, se pitäis selvittää sitte, että mitä se käsittää. Oma laika on ainaki niin innostunu uimisesta et voipi hyvinkin saaha hiukan enempi vettä kuin pelkkiä roiskeita.

Poissa leo

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 384
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #3 : 27.07.09 - klo:14:31 »
Mehtuukaverilla on tälläinen panta. Ei vielä päässyt testaamaan, kun ohjelman kartat ei ollut tullut. Panta vaikutti hyvin tehdyltä. Pannan tekijät harrastaa itse metsästystä koirilla, joten luulisi olevan tietoa mitä halutaan. ter leo   

jaseppan

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #4 : 11.08.09 - klo:18:59 »
Oletteko huomanneet, että nämä kaksi uutta gps'ää, HuntView-Panta ja toisaalta Samfinder-Panta ovat juuri saman hintaiset. Ja mikä vielä mukavampaa, on näiden eri yritysten sivuilla juuri samat kaksi kuvaa pannasta ja sama teksti.

Siis sama panta.

Vaan onhan suomalainen?

Verratkaapa kuvaa Samfinderin Classic-lähettimestä (http://samfinder.com/classic) Kiinalaisen tukkumyyjän Bofan Ltd:n tuotteeseen nimeltä PT01 Personal Tracker (http://www.bofan.cc/product_345_GPS-Personal-Tracker.html).

Sama kiinalainen firma myy myös ohjelmiston, melko varmasti molemmilla "suomalaisilla" onkin käytössään kiinalainen LiveGPS (http://www.bofan.cc/product_439_Live-GPS-Real-time-Tracking-System.html).

Sinänsä on tervettä, että hinnat on tulleet alaspäin ja samaa halpaa taitaa eri kuorissa meille vielä kalliimmalla myydä se kahden perinteisen firman kartelli. Vaan oikeampi hinta kuluttajalle lienee reilusti alle satasen. Itse ajattelin ottaa selvää miten paketin saisi kasaan suoraan alkuperäisiltä valmistajilta tilaamalla, Kiinasta.
« Viimeksi muokattu: 11.08.09 - klo:19:06 kirjoittanut Janne S. »

Poissa torsti

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 376
  • Alina Andrus Ajka Almir Aleksi
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #5 : 25.08.09 - klo:12:22 »
Nyt on viikko käytetty ja hyviä kokemuksia on roppakaupalla olemassa.Ei otettu karttaohjemaa koska se on minun kokemuksella aivan turha koska Google_Maps toimii lostavasti eikä mitään latausmaksuja tiiliiä ym ym ym.Kaveri ja kaverin koirat täysin seurannassa.Koira uinut pitkiä matkoja eikä mitään ongelmaa vesitiiveyden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo:18:09 kirjoittanut torsti »

Rudolf

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #6 : 31.08.09 - klo:18:36 »
Onko kenellä kokemuksia suomalais valmisteisesta Huntview gps tutkasta? Sattu silmään tuossa metsästäjälehdessä mainos tutkasta. Näyttää olevan sivutkin Huntview.net
Mukaan tulee 250 neliökilometriä 1:20 000 maastokarttoja tilarajoilla. Saakohan kyseiseen tutkaan ladattua lisää maksua vastaan karttoja, kuten trackerilla ja pointterilla?
Laite toimii ei siinä mitään, mutta?!
Mutta SUOMALAISTA taitaa olla vain "Suomen" MARKKINOINTI ja SOVELLUS osin?
Kotimaisuusaste ei taida saada edes Papukaijamerkkiä?
Tuleehan Thaimaalaiseta naisetakin Suomalainen kun Avioituu Suomalaisen kanssa ja saa Maan kansalaisuuden!
Eikä kummassakaan ole mitään pahaa eikä rasismia, mutta kun NÄINÄ aikoina MAINOSTETAAN SUOMALAISINA mitä ihmeellisimpiä vekottimia???!
Ennen oli SUOMALAINEN oikeasti ja tarkoitti poikkeuksetta LAATUA KAIKILTA OSIN ainakin VALMISTUKSESSA ja MATERIAALEISSA!
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo:21:15 kirjoittanut Rudolf »

hc/k

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #7 : 31.08.09 - klo:23:33 »
Hirveää rahastusta noi kartta ohjelmat mun mielestä ainakin on..

Poissa torsti

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 376
  • Alina Andrus Ajka Almir Aleksi
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #8 : 02.09.09 - klo:12:39 »
Tämä laite on niin Suomalainen kun jokin vaan voi tänäpäivänä olla olen ollut valmistajan kanssa tekemisissä ja keskusteluissa paljonkin.Ja nyt kun puhelinkin on päivitetty niin saa laitta muut kilpailijat viivalle milloin vain.Ja käyttäjäksi ei tarvita tietokoneinsinööriä vaan riittää maalaisjärki
« Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo:18:08 kirjoittanut torsti »

mikelo

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #9 : 05.09.09 - klo:15:51 »
Tiesittekö, että Volvo Penta, jota pidetään ruotsalaisena laitteena, onkin melkoisen sekarotuinen kapine. Kone tehdään Intiassa (Nanni Kubota) tehtaassa, minkä omistaa japanilainen Mitsubishi. Sieltä se raahataan ilmeisesti Englantiin koneistettavaksi Perkinsille jonka omistaa Catepillar from USA. Taitaa se sitten käydä Ruotsissa saamassa leiman papereihin.

Ja onhan meidän koiratkin Venäjältä, eli ainakin minulle riittää suomalainen korpi. Kaikki muu saa olla vaikka kuusta  ;)

Balaven

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #10 : 07.09.09 - klo:15:52 »
Tiesittekö, että Volvo Penta, jota pidetään ruotsalaisena laitteena, onkin melkoisen sekarotuinen kapine. Kone tehdään Intiassa (Nanni Kubota) tehtaassa, minkä omistaa japanilainen Mitsubishi. Sieltä se raahataan ilmeisesti Englantiin koneistettavaksi Perkinsille jonka omistaa Catepillar from USA. Taitaa se sitten käydä Ruotsissa saamassa leiman papereihin.



Offtopic:Pentan bensakoneet tulee ihan mistä sattuu,ilmeisesti kuitenkin GM-konsernin tehtailta.Isot dieselit sitten ranskasta,vaikka Volvoja ovatkin...

hessu

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #11 : 04.10.09 - klo:19:22 »
Joskos on kenellä on kokemuksia Samfinder-paikannuslaitteesta. Mitäs ne ovat?

AnttiH

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #12 : 04.10.09 - klo:21:59 »
Joskos on kenellä on kokemuksia Samfinder-paikannuslaitteesta. Mitäs ne ovat?

Viisaammat väittää, että toimii, tosin pelkällä tekstiviestipaikannuksella. Itse säästelen rahnaa ultapointtiin.

Juurakko

  • Vieras
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #13 : 31.10.10 - klo:14:27 »
Olen yrittänyt pelata nyt vajaa 2 syksyä Huntviewin kanssa ja minusta on kertakaikkiaan mitätön laite.

Pahin puute on se tärkein ominaisuus eli paikkatiedon lähetys. Laite lähettää parhaimmillaankin paikkansa 2-3 min välein ja 10 min on aivan normaalia. Asetus on 1 min. Soittamaan siihen kyllä pystyy eli kännykkäverkko ei ole ongelma vaan GPS moduulin heikkous, ei riitä vastaanottotehot.

Viime vuonna vielä laitetuki pelasi hienosti ja kaverit olivat avuliaita mutta nyt kun ongelmat ovat jatkuneet niin ei puhelimeen pahemmin vastata. ???

Laite kävi viime syksynä 3 kertaa korjuulla kun vesitiiviys ei ollut riittävä ja se pilasi nähtävästi sisukalut. Kiitettävää oli se että panta oli joka kerta takaisin seuraavana perjantaina.

Pelleily loppui kuukausi sitten kun laitoin Ultrapointin, on homma pelannut ja virta riittänyt.

Millaisia kokemuksia on muilla, onko minulla ollut vain huono yksilö?

Poissa leo

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 384
Vs: Huntview, suomalainen koiratutka.
« Vastaus #14 : 01.11.10 - klo:07:38 »
Samanlaista palautetta olen kuullut muiltakin. Kaverin pantaa laittavat uuden ohjelman eli huollossa taas.