Kirjoittaja Aihe: Millä kaliiberilla tulevan syksyn hirvet ja karhut kaatuvat, entäs pienriista?  (Luettu 82434 kertaa)

JohnDoe

  • Vieras
Mitä kaliiberia käytät tulevana syksynä hirvi- ja karhujahdeissa, entä lintumetsällä?
Itse ammun linnut 308:lla ja hirvihommissa toimii 9,3 x 62. Vielä en ole karhujahtiin päässyt, mutta toiveissa olis piakkoin päästä itä-suomeen. Siellä tietysti tuo isompi ase olis karhukaliiberina ihan ok, koska siihen saa ainakin tuon 18,5 gramman luodin.

Laikapoika

  • Vieras
Vielä ei ole varmuutta pääseekö etes jahtiin kun "hirvikortti" on päässy vanhenemaan.
Uutta koetta en ole vielä etes kokeillut...
Jos vain Hirvijahtiin lähetään, niin 308 on kaliiberi millä hirvet kaatuu.
Samalla aseella metsästän muunkin riistan.

Poissa Amakan

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 244
    • Kennel Amakan
Luotan edelleen Marlin 1895 GS:n kaliberissa 45-70 Gov't.
Mukavin kalu tuo on selässä kantaa vipulukkonsa ja pituutensa (1metri) ansiosta.
Lisäksi 24 grammainen luoti takaa vähäisen risuherkkyyden.
.308 roikkuu seinällä vain merkkiammuntoja ja harjoittelua varten.
Multa jää pienriista metsästämättä tänä(kin) syksynä... Karhumettälle ehkä sitten joskus...

Poissa Lassilau

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 196
Ysikolomonen pienin mitä vihtii mukana raahata ;)Ja marliinilla ammutaanki sitte hepon selästä ja tietysti laikan haukkuun.... 8)
Lisens to kil !!

Laikapoika

  • Vieras
.308 roikkuu seinällä vain merkkiammuntoja ja harjoittelua varten.
Tuota pikku kysymys;D Eikö tällä 45-70 pysty harjottelemaan ja merkkiä ampumaan.

tomps

  • Vieras
9,3 hirvelle ja kauriille, pienriistalle haulet.

Teeri

  • Vieras
En tiedä mitä kaatuu mutta mulla löytyy Finnclassic johon haulikkorihla 6,5*55 se  12/76  sekä kaksoisluodikko 9,3*74 r

Rudolf

  • Vieras
308Win Hirvelle ja Karhulle !
Sakon tehdas ja itse laataamat patruunat.
Näillä yritetään !
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo:10:53 kirjoittanut Rudolf »

Rudolf

  • Vieras
Lintumetällä 222REM (5,7) kivääri. Sikäli hyvä caliberi ,että niin sanotuilla max kantaman ampumakulmilla vaarallinen etäisyys pieniempi kuin isommilla ,mutta tarkkuus alle 300m erittäin hyvä!
SAKON tehdas patruunat.
Ja tietysti 12cal Haulikko !
Samoin näillä kokeillaan onnistuuko!
« Viimeksi muokattu: 06.08.08 - klo:20:36 kirjoittanut Rudolf »

T.Kekkonen

  • Vieras
cz 550 magnum kalibeerilla  458win.mag varustettuna ja olen ollut oikein tyytyväinen aseeseen. Ollut työkaluna 8v.

motojäbä

  • Vieras
Mullaki cz 458 win mag erittäin tyytyväinen aseeseen "kaatuu aina kun raapaisee" ;D

Poissa Amakan

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 244
    • Kennel Amakan
Tuota pikku kysymys;D Eikö tällä 45-70 pysty harjottelemaan ja merkkiä ampumaan.


Tottakai pystyisi, jos vain olisi latausvehkeet tai jättikokoinen lompakko. Minulla ei ole kumpaakaan moninaisista syistä johtuen.
Ostopatruunat maksaa sen verran hunajaa Marliiniin, ettei mulla ainakaan ole niitä vara rätkiä kohdistuslaukauksia enempää.

Teeri

  • Vieras
kävin tuossa tuplaluodikon kohdistamassa tehtaan jäljiltä ja 24 patia meni n.80 €. Enempää ei olisi kehdannut ampuakkaan, pikku olkapää ei ole tottunut kuin ruotsin mauseriin   ;). no tulipa hierottua piisit parin sentin kasaan  ;D

eräjorma

  • Vieras
308 hirvelle ja linnulle.9.3*53r käytän koiran kanssa ja puska passissa

Sanni

  • Vieras
Sako 30-06 roikkuu koko syksyn selässä.
Lapuan mega ja Sakon panoksia käytän.