Kirjoittaja Aihe: Kuvia osio!  (Luettu 10449 kertaa)

Poissa viikinki

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: Kuvia osio!
« Vastaus #15 : 10.03.15 - klo:08:24 »
 "Itse kun olin ensimmäistä laikaa ottamassa niin katselin ensi alkuun juuri näitä sivuja ja luin tietoa laikoista ja järjestön toiminnasta ja katselin samalla minkä oloisia ihmisiä sinne kirjoittelee jne. Jos ensimmäinen kosketus on myönteinen ja ihmiselle jää mielikuva aktiivisesta ja asiallisesta koiraporukasta jossa mielellään annetaan omia kokemuksia yms. niin se kyllä antaa huomattavan positiivisen ja innostavan kuvan alkaa laika harrastajaksi"

Juuri näin!  Kun hirvikoirakärpänen puraisi, luin kaikkia (kkk, shhj, laika) foorumeita ja hain tietoa ja millaista asiallista keskustelua siellä käydään. Keskustelun (osan keskustelijoista) taso vaikutti siihen, että päädyin sitten laikaan, meinaan sellainen koira kuin isäntänsä...
Toki olin jo päättänyt rodun aiemmin mutta oli tuolla em. seikalla vaikutusta.

ps. en ole minäkään niitä kuvia löytänyt

Poissa Henna Koljonen

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 457
  • Näyttelyvastaava
Vs: Kuvia osio!
« Vastaus #16 : 10.03.15 - klo:08:36 »
Kuvia osio:
http://www.laikajarjesto.fi/foorumi/index.php?action=gallery

Länkkäreiden kuvia keskustelu:
http://www.laikajarjesto.fi/foorumi/index.php?topic=3288.0

itäisten kuvia keskustelu:
http://www.laikajarjesto.fi/foorumi/index.php?topic=3279.0

Nyt vaan lisäämään omia kuviaan! (Mieluummin koirasta, kuin isännästä ;) )
~Lslu FI JVA Dimir~
~Lslu Ayan~

Poissa Temez123

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 230
Vs: Kuvia osio!
« Vastaus #17 : 10.03.15 - klo:22:09 »
Elikkäs missä tälläinen kuvia osio sijaitsee missä niitä kuvia on? Minen löydä vaikka koitin katsella.
En ota kantaa facebookin hyvyyteen tai huonouteen kun en sinne kuulu, mutta tärkeätä olis pitää rotujärjestön keskustelufoorumi elossa ja antaa siellä mahdollisille uusille laikan omistajille tärkeitä neuvoja heidän niitä pyytäessä. Itse kun olin ensimmäistä laikaa ottamassa niin katselin ensi alkuun juuri näitä sivuja ja luin tietoa laikoista ja järjestön toiminnasta ja katselin samalla minkä oloisia ihmisiä sinne kirjoittelee jne. Jos ensimmäinen kosketus on myönteinen ja ihmiselle jää mielikuva aktiivisesta ja asiallisesta koiraporukasta jossa mielellään annetaan omia kokemuksia yms. niin se kyllä antaa huomattavan positiivisen ja innostavan kuvan alkaa laika harrastajaksi.
Lisäksi tuo Länkkärin sanoma, että tänne asiat jää kätevästi arkistoon on totta. Haku toiminnolla löytyy paljon vanhoja topickeja ja sieltä saa jo moneen asiaan vastauksen.


Tuossapa oli hyvin asiat ilmaistu. Tuossa muuanpäivä kävin uteliaisuuttani lukaisemassa tuot face ryhmää "laika suomi" , sinällään itseäni alkoi kovasti ihmetyttää kun järjestömme hallituksen yms jäsenet siellä mainostivat mm laikajärjestön uusia tuotteita ja päänäyttelyä jne jne vaikka tuo ryhmä ei millään tavalla liity laikajärjestöön virallisesti. Muutenkin oli aika hauskaa luettavaa myös päänäyttelyn jälkipelit ::).
Hallituksen linjauksessahan oli, että pääsääntöisesti  kasvattajat hankkivat uusia jäseniä järjestöön, mutta mielestäni se velvollisuus kuuluuu myös hallituksen yms edustus tehtävissä oleville henkilöille. Tuo pointti mitä jamppa toi esille tästä foorumin tärkeydestä on mielestäni aivan totta. Tämä foorumihan on sinällään mukava, että täällä aika harvoin "kettuillaan" tai dissataan kenenkään mielipiteitä tai ajatuksia, eli kynnys kirjoittamiseen ei pitäisi olla kovin korkea.

Sitten tuosta kuvia osiosta, mitäpäolette mieltä pitäisikkö vain avata keskustelu osioon uusiketju esim otsikolla itälaikan kuvia jne? luulen , että huomattavasti useampi katselisi kuvia ja ehkäpä jopa lisääkin niitä laittaisi. Jossainhan tuolla jo on vanha ketju jossa on ainakin pentujenkuvia.
...Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Poissa PiNNi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Kuvia osio!
« Vastaus #18 : 11.03.15 - klo:18:39 »
Olisko mahdollista luoda tuonne etusivulle oma osasto valokuvia varten? Eli samalla tyylillä kun sinne on eritelty mm. "Koirarodut", "Yleiset porinat" ja "Jalostus", niin luotaisiin oma osio "Valokuvat" ja siihen alle otsikot jokaisen laikarodun valokuville. Ja näiden osioiden alle voisi sitten itse kukin lisätä omalla alaotsikollaan valokuvia.
Teoriassa selkeä juttu, vaan miten on käytännön toteutuksen laita? Kun en tosiaan tämän foorumin teknisiä rakenteita vielä niin hyvin tunne...  :P
Pinja Eronen, Jaala

isln Mansi, veln Belosnezka, velu Muhtar
2 x lpkn

Poissa Eero

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 225
Vs: Kuvia osio!
« Vastaus #19 : 07.05.16 - klo:19:34 »
Ja hei! Voisi niitä kuvia laittaa sinne valioesittelyt osioonkin asiaankuuluvilla tiedoilla lisättynä, että millä ansioilla se valionarvo on tullut. Ei tartte olla tilannekuva. Aika vähän on viime aikoina tullut. Mielestäni asia on huonosti esillä sivuillamme, koska se on kätketty näyttelyt-palkin alle. Jos käyttövaliokoiria haluaa silmäillä, niin ei tule ensimmäiseksi mieleen kurkata näyttelysivua. Ihan rakentavasti ylläpidolle, tuota otsikointia voisi vähän harkita. Rotumme ovat metsästyskoiria, ja niiden valioituneitten eturivin koirien olemukseen olisi mukava tutustua kuvan välityksellä. Valioesittelyt on monen rodun etusivulla omassa palkissaan. Ne menestyneet koirathan ovat parasta esittelymateriaalia roduistamme.