Kirjoittaja Aihe: moi.  (Luettu 3323 kertaa)

Poissa eikka

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 101
moi.
« : 31.05.14 - klo:10:27 »
Nyt tarvis vinkkejä et miten saadaan koira omiin nimiin. Ostin laikanartun viimesyksynä netti ilmoituksen perusteella,nainen myi minulle koiran lähinnä nimellistä korvausta vastaan,sain paperit mukaan ja nainen ilmoitti koiran olevan exän nimissä ja et häneltä saan paperit omistajanvaihdokseen.Vihdoin ja viimein sain tämän "päälykäisen" kiinni niin hän ilmoittaa et tämä ao. nainen on myynyt minulle koiran vastoin hänen sopimusta ja hän ei tuu ikinä antamaan minulle paperia omistajanvaihdoksesta. Nainen sanoo et koira jäänyt hänelle roikkuun ku exä lähteny muualle ja myynyt omistajan luvalla.
Onko viisaita neuvoja miten toimia asiassa??

Poissa Burskutin

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 1076
    • Kennel Huntersheart
Vs: moi.
« Vastaus #1 : 31.05.14 - klo:14:02 »
Teittekö kirjallista kauppasopimusta? Jos nainen myynyt koiran joka toisen nimissä niin se kuullostaa aika hämäräpuuhalta? Ole yhteydessä SKL ja kysy neuvoa. Jollei kirjallista kauppasopimusta ole niin se jonka nimissä koira on virallisesti on koiran oikea omistaja ja olet suht heikoilla. Mikäli nainen myynyt jonkun toisen omistaman koiran on kyseessä petos.

Poissa eikka

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: moi.
« Vastaus #2 : 31.05.14 - klo:14:44 »
Ei tehty kirjallista sopimusta, kaikki kuulosti niin selvälle. Myyjän puheesta käsitin et koira yhteinen mut ex miehen nimissä.

Poissa Temez123

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 230
Vs: moi.
« Vastaus #3 : 31.05.14 - klo:20:48 »
Ompas hankala tilanne. Kysyitkö koiran viralliselta omistajalta josko hän myisi koiran sinulle "uudestaan" jos oot sen kerran halvalla saanu ja on pelaava koira niin kannattaahan siitä maksaa vaikka vähän lisääkin.
...Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Poissa Hartsa

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: moi.
« Vastaus #4 : 31.05.14 - klo:21:37 »
kyllähän tuossa olet heikoilla hangilla kun ei ole kauppa kirjaa tehty kenenkään kanssa saatikka koiran oikean omistajan kanssa. helpoiten varmaan saat paperit kun ostat koiran toiseen kertaan oikealta omistajalta...

Poissa Burskutin

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 1076
    • Kennel Huntersheart
Vs: moi.
« Vastaus #5 : 01.06.14 - klo:14:51 »
....jos suostuu myymään. Pahimmassa tapauksessa tulee hakemaan koiransa pois. :-(

Poissa eikka

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: moi.
« Vastaus #6 : 01.06.14 - klo:16:05 »
En minä omaa koiraa osta toista kertaa. Kennelliiton sivuilla annetaan ymmärtää et omistajarekisteri on vapaaehtoinen ja omistajuus voidaan todeta muullakin tapaa. Koira minulla kohta vuoden ollut niin ei haeta noin vain pois.

Poissa Temez123

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 230
Vs: moi.
« Vastaus #7 : 01.06.14 - klo:19:32 »
No kukin taaplaa tyylillään mutta jos et omistajankans pääse sopuun niin mitään et voi jos tulee miliisinkans hakemaan koiran pois. tokihan tuo sinunkannalta on toisaalta helpompi kun koira on jonkun toisen nimissä. jos sattuu vaikka koira tappamaan poron tai juoksee uuden mersun alle niin eipähän tarvi vastata seurauksista, levittelee vaan käsiä ja kiistää tietävänsä kenen koira on kyseessä.
...Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Poissa Eero

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 225
Vs: moi.
« Vastaus #8 : 01.06.14 - klo:22:38 »
Aika hankala tilanne. Pitäisi saada siltä omistajalta nimi johonkin paperiin ja sitten se paperi ja vapaamuotoinen selvitys vaikka lisäksi kennelliittoon. Voisihan sitä yrittää varovasti mainita, että jos ei omistajuus selviä, pitäisi sen omistajan vastata ruokintakuluista.