Kirjoittaja Aihe: Riistakamera  (Luettu 3139 kertaa)

AnLa

  • Vieras
Riistakamera
« : 12.01.10 - klo:17:26 »
http://www.youtube.com/watch?v=t0XdBDRm5UE
Olin virossa sikajahdissa, ruokintapaikalla kävi tällaisia ötököitä.
Onko nämä susia, suden ja koiran sekoituksia, vai kaukaasiankoiria?

Rudolf

  • Vieras
Vs: Riistakamera
« Vastaus #1 : 12.01.10 - klo:19:36 »
Koiria ehkä kumminkin, mutta ei Kaukaasianpaimenkoiria jotka ovat isoja jytyjä ulkonäöltäänkin muistuttavat enemminkin  todella isoa berninpaimenkoiraa tai berhandinkoiraa (suunnilleen)!
Ja saattavat olla tosi häijyjä vartio koiria sekä huonolla hoidolla jopa tutuillekkin tosi häijyjä ja arvaamattomia(ainakin naapurimaassa näin oli)!
Kun Ego vaatii niin, jos Kaukaasianpaimenkoira oli kytketty Koppiinsa parin tuuman vahvuisella kettingillä niin kyllä "autotallin kokoinen" Koirankoppi lähti Kylille mukanansa!
"Susimuunnoksia voisi ehkä ajatella", mutta veikkaisin Itäsiperianlaikan jotain variaatiota?
Näin alkuunsa ei mulla parempaa tietoa ole, mutta tähän suuntaan arvelisin?
Minua kiinnostaisi se missäpäin Viroa nämä ötökät vaeltavat?
« Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo:14:50 kirjoittanut Rudolf »

AnLa

  • Vieras
Vs: Riistakamera
« Vastaus #2 : 12.01.10 - klo:21:13 »
Rakveren lähellä, sellainen paikka kun vaekyla. Ruokintapaikka on n.2km lähimmästä talosta, koko kylällä ei kenelläkään ole lähellekkään tämän näköisiä koiria. Suurin osa kylän koirista on sellaisia sekarotuisia pikkurakkeja. Suurimmat koirat mitä kylällä on, ovat länsilaikoja. Eli itse en kyllä usko mihinkään laika sekoitukseen. Kyllä ne paikallisetkin laikan tunnistais.

Rudolf

  • Vieras
Vs: Riistakamera
« Vastaus #3 : 12.01.10 - klo:21:24 »
Rakveren lähellä, sellainen paikka kun vaekyla. Ruokintapaikka on n.2km lähimmästä talosta, koko kylällä ei kenelläkään ole lähellekkään tämän näköisiä koiria. Suurin osa kylän koirista on sellaisia sekarotuisia pikkurakkeja. Suurimmat koirat mitä kylällä on, ovat länsilaikoja. Eli itse en kyllä usko mihinkään laika sekoitukseen. Kyllä ne paikallisetkin laikan tunnistais.
Minä kyllä uskon, koska olen nähnyt vastaavan näköisiä "Koiria" samoilla suunnilla syksyllä vierailtuani. Kuitenkin useita kymmeniä kilometrejä kaakkoon Rakverestä, mutta kun nämä  mustavalkoiset kuvat ovat sellaisia kun ovat niin täysiä SUSIA nämä eivät ehkä ole? Mielenkiintoinen kuvasarja kumminkin?
Vaikea sanoa varmasti!
Kukapa tunnistais kuvasarjan perusteella?
Tai sitten ne ovat  "Viron SUSIA" ?
Kun pysäyttelee kuvaa sopivissa kohin niin pää ja korvat näyttävät kyllä Susimaisilta sekä kantaa häntäänsäkin kuin Susi konsanaan!
Jospa sittenkin Susia?
« Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo:18:53 kirjoittanut Rudolf »