Kirjoittaja Aihe: osta kunnon ase  (Luettu 4068 kertaa)

Kalakalle

  • Vieras
osta kunnon ase
« : 20.12.09 - klo:23:37 »
Minulla on marlin 1895ss vipulukko. Kaliiperi on erinomainen. Risukko ei vaikuta käytännössä ollenkaan luodin lentorataan. Jos näkee ja tunnistaa hirven, niin aina olen ampunut ja on osunut. Olen myös testannut mahdottomaan risukkoon ampumista ja vieläkin on ollut hirven osumakuviossa. Hirveen osuessaan luoti jää lähes aina ruhon vastakkaisen puolen nahkaan. Olen käyttänyt sakon lataamaa speerin 26.2 grammaista luotia ja myös kokolyijyistä laajenevaa 27.43 grammaista. Luoti on hirvessä laajentunut noin 2euron kolikon levyiseksi. Ei tee juurkaan verihyytymiä, vaan ikäänkuin kairatun armottoman reijän.

Mutta Marliini on käsiteltävyydeltään surkea. Se on kuin koivuhalko. Lipastus on myös hankalaa putkilippaan takia. Avotähtäimet ovat aseessa huonot. Itse olen vaihtanut ne vanhoihin sakon tähtäimiin. Lisäksi aseessa on ameriikkalainen micro groove-rihlaus, joka ei kestä samoja laukausmääriä kuin oikea rihlaus.

Hanki siis 45. kaliiperin kunnollinen ase!

.458 pyssyjä alkaa olla jo ihan ammuttavia. pulttilukkoisiakin. Jos haluaa nopeita laukauksia, niin hanki ihmeessä 45-70 tuplaluodikko - esim 412s valmetteihin ja 512 tikkoihin niitä saa esim mäkisen ja heleniuksen tekeminä.
Baikal tekee myös rinnakkaispiippuista tuplaa. Siitä en tiedä, onko yhtä kamala kuin marliini, mutta hinta on vain 650e.

Kalakalle

  • Vieras
Vs: osta kunnon ase
« Vastaus #1 : 20.12.09 - klo:23:39 »
Piti laittaa viesti aiheeseen kivääri, mutta meni tähän.

Tikkamannekiinni

  • Vieras
Vs: osta kunnon ase
« Vastaus #2 : 21.12.09 - klo:17:06 »
No se on mukava kuulla että sakon panokset pelaavat. ;D

Rudolf

  • Vieras
Vs: osta kunnon ase
« Vastaus #3 : 21.12.09 - klo:17:44 »
Mutta JOULUPUKKIHAN VOI VIELÄ PELASTAA TILANTEEN ja tuoda Sen OMINAISUUKSILTAAN TÄYDELLISEN !?