Kirjoittaja Aihe: Vihaisuus  (Luettu 8001 kertaa)

pahkatartsan

  • Vieras
Vihaisuus
« : 19.03.11 - klo:20:39 »
Kyllä näyttää siltä ettei tuo minun koira taija nähä ens syksyä,se on minua purru jo kahesti, ihan oikeasti.
 :P ja käytäytyminen on pohja noteeraus.
on niin arvaamaton koira ettei tohi lasten kans löysätä samhan tilhan ilman "valvontaa" ja on niin akresiivinen toisia koiria kohthan oli uros tai nakku niin heti kimphun vain  :-\
Kaikki olen mielestäni tehny oikein,mutta ei ole koiralla " :'(päätä"

Kaldman

  • Vieras
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #1 : 20.03.11 - klo:08:21 »
Yrittääkö koira asettaa arvojärjestyksen?!

Poissa Burskutin

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 1076
    • Kennel Huntersheart
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #2 : 20.03.11 - klo:08:46 »
Vihaisuudelle voi olla monta eri syytä. Vika voi olla omistajassa tai koirassa. Kuitenkin omistajan on tehtävä se päätös mitä asialle tekee, omistajalla on suuri vastuu koirastaan. Jos koira koulutuksesta riippumatta on vihainen ja arvaamaton ei se paljon vaihtoehtoja jätä. Itse hävittäisin sellaisen koiran.

mara

  • Vieras
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #3 : 20.03.11 - klo:17:34 »
Erittäin ikävä tilanne. itselläni oli samanlainen joitakin vuosia sitten. Toisen kerran jälkeen ei koira nähnyt seuraava amua.
Vieläkin tilanne harmitaa ja mietityttää mikä oli syynä.
Kysymyksessä on kuitenkin voimakas koira, en ottanut riskiä että puree jonkun toisen tai vaikkapa lapsen, seuraukset voivat olla erittäin vakavia.
On mahdotonta pitää koiraa joka mahdollisesti puree kun saa tilaisuuden.

Päätös koiran lopettamisesta on koiran omistajan, niin kauan kun ei ole purrut sivullisia, onko näin?

Balaven

  • Vieras
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #4 : 20.03.11 - klo:17:40 »
Kyllä näyttää siltä ettei tuo minun koira taija nähä ens syksyä,se on minua purru jo kahesti, ihan oikeasti.
 :P ja käytäytyminen on pohja noteeraus.
on niin arvaamaton koira ettei tohi lasten kans löysätä samhan tilhan ilman "valvontaa" ja on niin akresiivinen toisia koiria kohthan oli uros tai nakku niin heti kimphun vain  :-\
Kaikki olen mielestäni tehny oikein,mutta ei ole koiralla " :'(päätä"


Onko minkälaisissa tilanteissa tapahtuneet nämä puremiset?Ja minkä ikäinen koira?

Toisaalta,jos ihan oikeasti on purrut,siis kunnolla reikiä/lääkärikeikka niin ei tosiaan kannata miettiä.

Rikinä

  • Vieras
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #5 : 20.03.11 - klo:21:12 »
Kuulostaa harvinaisemmalta tapaukselta...siis tuo ihmisille vihainen laika?
Minkä ikäisestä yksilöstä on kyse? Omassa perheessä on aikuinen uros jolla takana kolme isännän vaihdosta ja perheen pojat voivat ottaa luun milloin haluavat suusta.
Onhan  noita muitakin koiria pesueessa ja "syömisjärjestys on kaikille selvä".
Toinen juttu on muiden lajikumppaneiden (koirien) kanssa...niissäkin konflikteissa syy on aina isännässä - tai isännän läheisyydessä .l lue suojelussa?

pahkatartsan

  • Vieras
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #6 : 21.03.11 - klo:11:13 »
Koira ei kyllä kaavolla ole vihainen mutta aivan kummalisissa paikoissa.
Toistaseksi ei ole tehny vahinkoa ku mulle.
Vieras jos mennee häkille niin koira pakenee oman kopin taka josta rähisee ja vieras kääntää selän niin silloin "ampuu" häkin reunalle,en tiiä käviskö kiini ei ole ollu haluja kokkeilla.
Nuorihan se vielä on 1v4kk mutta tuo arvaamattomuus vain mietityttää.....
Koiria ollu/on ennenki ja saman laista ei olle vielä ollu.
Pitäs laittaa sille tutka panta kaulhan ku se häkissä ravvaa ees taas,tullee mielhen ne häkki ketut kun kattoo touhua.Liikuntaa se kuitenki saa kohtuu paljon eli siittä se ei johu,siinä taitaa tulla päivässä aikalailla kilometrejä
jatkuvasti juoksee häkkiä ympäri välissä vaihtaa vain suuntaa....
Niin ja nakkuhan tämä on

Poissa PTH

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #7 : 27.01.18 - klo:18:37 »
Osaisiko joku kertoa että mikä tuli 3 vuotiaalle länsilaikalle kun se tuli vihaiseksi teini ikäiselle pojalle,poika ei kiusannut sitä,metsällä kuljin koiran kanssa noin kerran kaksi viikossa,ei ollut tarhakoira,toisinaan murisi pojalle,viime viikolla hyökkäsi 2 kertaa pojan päälle ja puri,muille ei ollut vihainen,viime viikolla oli erikoisen leimaantunut minuun,seurasi minua joka askeleella,olin juuri tullut sen kanssa metsällä jossa se oli normaalin iloinen ja toimelias,suru on kova nyt kun jouduin sen lopettamaan,kaikki haluaisimme uuden laikan kaveriksi mutta epäröin kovin laikan ottamista jos seuraava on samanlainen,miksi se ei hyväksynyt poikaa?


Poissa PTH

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #8 : 27.01.18 - klo:18:42 »
Uros laika siis,onko tälläistä aggressiivisia paljon,pennun koulutukseen emme saaneet kasvattajalta mitään ohjeistusta aikanaan,menikö meillä hierarkia pieleen vai mikä aiheutti tämän.

Poissa Jarmo_P

  • Itälaikajaosto
  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 2768
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #9 : 29.01.18 - klo:15:21 »
Outo käytös jos vain yhdelle vihainen.

Oma arvaus on että omistuksen haluisuus.
Riistavietin kennel: Syntynyt metsästäjäksi, Pakotettu palkkatyöhön :).

Poissa Aral

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Vihaisuus
« Vastaus #10 : 01.02.18 - klo:09:30 »
Minun arvaus että voi olla omistushalua. Tai sitten hierargia meni sekaisin mutta vähän outoa kun ikää kuitenkin jo kolme vuotta.

Meillä 2013 syntynyt itälaika narttu alkoi kokeilemaan rajojaan noin vuoden ikäisenä.

Jouduin sitä pariin otteeseen ojentamaan lapsille uhittelusta mutta ne kaksi kertaa riitti ja nykyään on erittäin ihmisystävällinen tapaus.