Kirjoittaja Aihe: Nielurisatulehdus  (Luettu 6878 kertaa)

Poissa iivani

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 62
Nielurisatulehdus
« : 12.10.11 - klo:13:54 »
Onko kellään kokemuksia kys vaivasta? meillä se ollut riesana 1,5kk (samalla ell reissulla selves, et anaalirauhaset tulehtunu-->nuollu peräpäätään ja saanu siitä kurkkuunsa pöpön)  ja ens viikon alussa ois leikkausaika varattuna. Kaksi antibioottikuuria syöny ja vieläki pientä köhähtelyä harvaseltaan.

Eli, miten muilla on koira parantunu leikkauksen jäljiltä? onko minulla vielä toivoa saada koira mettälle tälle syksyä? yhesti ehittiin käydä hirvien perässä tälle vuotta, joten pikkusen meinaa ärsyttää..  :-\

big gun

  • Vieras
Vs: Nielurisatulehdus
« Vastaus #1 : 12.10.11 - klo:20:29 »
Ilmeisesti olet leikkuuttamassa anaalirauhasia? Minulla on kokemusta anaalirauhasten  halkaisusta leikkaamalla. Koiran voi viedä metsään parin päivän paranemisen jälkeen. Suosittelen tätä toimenpidettä mikäli anaalit vaivaa. Perinteisen anaalileikkauksen jälkeen koira paranee huomattavasti hitaammin. Jos haluat lisätietoa. Ota yhteyttä yv.llä

Poissa iivani

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Nielurisatulehdus
« Vastaus #2 : 13.10.11 - klo:08:56 »
Olen leikkauttamassa siis nielurisoja koiralta.

Poissa leo

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 384
Vs: Nielurisatulehdus
« Vastaus #3 : 13.10.11 - klo:17:03 »
Leikaus on pieni operaatio. Mahdollisesti antaa penisilinikuurin leikkauksen päälle. Koira toipuu nopesti noin viiko korkeintaan kaksi sairaslomaa. Aikoinaa omalta koiralta leikattiin ja ongelmat poistuivat. Koiran ruokahalu parani ja hirvellä viihtyi sen jälkeen erän tai jopa kaksi.  Leikkaus tehtiin kesäkuussa, joten silloin oli aikaa toipua. Koira kuitenkin jo haukkui samana iltana vaikka ei olisi saanut. ter Rajakontion Nana kohta 13 v. ja leo   

Poissa Ari Räsänen

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 276
Vs: Nielurisatulehdus
« Vastaus #4 : 15.11.11 - klo:21:02 »
Tämä nielurisa tulehdus on aika mielenkiinntoinen asia toiset sanoo et kun koira haukkuu lämpimällä liian pitkään niin nielurisat tulehtuu toiset pöllyävä lumi talvella,toisilla ei ole tulehduksia ollenkaan.Onko perinnässä vika vai koirien käytössä vai kummassakin?Minun koirilla kummaltakin on leikattu pois ei koiralla tee metässä yhtään  mitään jos tulehus päällä.

Poissa iivani

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Nielurisatulehdus
« Vastaus #5 : 16.11.11 - klo:12:58 »
Jep, itselläkään ei ole aikasempia kokemuksia kys vaivasta. Edes kuullut moisesta riesasta. Nyt ne on omalta koiralta leikattu pois. Ruokahaluki parani todella paljon(ollut pennusta asti todella nirso). Nyt vain odotellaan, että milloin loppus viimisetki köhähtelyt. Ell sano, että on normaalia et köhii aina välillä leikkauksen jälkeenkin(itsestään sulavien tikkien takia), mutta kuukaudes pitäs mennä ohi. No, kohta kk täynnä ja vielä köhiskelee satunnaisesti..