Kirjoittaja Aihe: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa  (Luettu 5050 kertaa)

hese

  • Vieras
Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« : 11.11.09 - klo:22:13 »
Minua on alkanut kiinnostamaan itäsiperianlaikan hankkiminen omaksi metsästyskaveriksi ja perheenjäseneksi.
Mitenkän ko. rotu sopeutuu rivitalo asumiseen ja miten se suhtautuu pieniin lapsiin? 
Metsään koira pääsisi viikottain sillä vietämme viikonloput maalla ja toisinaan tulee käytyä myös viikolla metsällä. Tarkoituksena olisi käyttää koiraa ensisijaisesti hirven metsästyksessä ja muu riista tulisi siinä sivussa. Vuosittain metsästyspäiviä kertyy useampi kymmenen alkaen elokuun sorsan metsästyksestä ja päättyen huhtikuussa majavajahtiin, joten metsäpäiviä koira tulisi saamaan. Myös koetoiminta kiinnostaa.

Kaldman

  • Vieras
Vs: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« Vastaus #1 : 12.11.09 - klo:09:27 »
Kaupungista en tiedä mutta itälaika ei ole ilkeä lapsille tai mille muullekkaan. Ongelma on nuoren laikan vikkelät liikkeet pienten lapsien ympärillä, ja suuren koonsa syystä. Ei ainakkaan minun laikani 7kk sovi yhtenn ollenkaan tyttäreni 2v kanssa. Mutta jos lapsi on pari vuotta vanhempi niin kaveruksen saa aika varmasti.

Isak

  • Vieras
Vs: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« Vastaus #2 : 12.11.09 - klo:09:44 »
Moi mulla on kohta kolmevuotias uros laika, se on asunut koko ikänsä kerrostalossa.
Ei ole ollu mitään ongelmia, ei hauku turhaan ja muutenkin nätisti käyttäytyy sisällä.
lapsista tykkää tosi paljon, omat lapset kun vie illalla nukkumaan sen pitää olla mukana ja tarkistaa
et ne menee varmasti sänkyyn.

Poissa iivani

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« Vastaus #3 : 04.12.09 - klo:12:51 »
Itsellä kohta vuoden vanha uros rivitalossa. Oikein hyvin on sopeutunut puudelin elämään ;) Tosiaan ihan mettähommiin pääsee joka viikko muutamana päivänä. Lapsista tykkää, mutta vähä ronski leikkimään kovin pienten lasten kans kokonsa takia. Saa nurin aika näppärästi jos kunnolla alkaa temuamaan. Kaikinpuolin yltiö ystävällinen ihmisiä kohtaan. Ehkä vähä turhankin avoin kaveri ;)

hese

  • Vieras
Vs: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« Vastaus #4 : 08.12.09 - klo:21:44 »
Kiitoksia vastauksista..Vastaukset olivat sen suuntaisia kuin ajattelinkin ja täytyy malttaa vielä odotella ainakin vuosi kun tuo poika kasvaa hieman tuosta niin ei jää ihan jalkoihin. Ja onpahan aikaa tutustua\perehtyä paremmin noihin itälaikkoihin..

Jeri

  • Vieras
Vs: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« Vastaus #5 : 10.12.09 - klo:16:00 »
Meidän laika on rivitalossa,häkki on talon päädyssä .
Kysyimme asukkailta lupaa häkin laittoon talon päätyyn metsän reunaan.
Koiramme on rauhallinen,pikkupojat on yrittäneet käydä ärsyttämässä koiraamme salaa ,mutta eihän Jeri ala millekään ,siinäpä touhuatte.
Olen tietenkin kieltänyt koiran kiusaamisen.
Päivät ja yöt koira on häkissä,illalla isäntä tuo koiran sisälle sitten käyttää lenkillä
ja taas sisälle siihen asti ,kunnes koira haluaa ulos nukkumaan n.23.00.
Jeri tykkää lapsista,mutta lapset ei välitä kun on niin raju otteissaan.
Jeri on niin hellä meidän pikkukoiralle nartulle,kuonolla se sitä kääntelee ja nuolee.
Sanoisin että jos olisi toinen koira joka mahdollisesti vielä on ,niin sisälle ei tuotais enään.Me pidetään Jeriä sisällä kiinni,ei sitä kestä kun hulmuaa ja leikkii,iso koira.
Nyt kun on tottunut paikkaansa ,niin pysyy siinä kiltisti ,eikä tarvi olla kiinni aina.

memmuli

  • Vieras
Vs: Itäsiperianlaika kaupunki oloissa
« Vastaus #6 : 17.12.09 - klo:09:26 »
Enpä usko minäkään että on ongelmia, minulla kaksi laikasekoitusta ja kiltimpää koiraa saa etsiä.
Uros 3,7v ja 8kk narttu ja lasten kanssa ei ongelmia edes kavereitten vaikka pieniä onkin.Ainoa mitä tekee on ja menee nuolemaan naamat. ei ole tarvinnu ikinä pelätä että mitään tekisivät.
Suosittelen lämpimästi itälaikaa. Ovat Ihkuja myös kotioloissa.  :)