Kirjoittaja Aihe: Länsilaika Venäjältä  (Luettu 50573 kertaa)

Teeri

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #60 : 17.06.08 - klo:23:52 »
Sinäkin rudolffini. Veditkö ässän hihasta vielä. Pakko oikeasti lopettaa että tuonti jutut ei mene pilalle.
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo:00:17 kirjoittanut Teeri »

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #61 : 18.06.08 - klo:16:22 »
Nyt en ymmärrä miksi vain kolme rotua? Suomessakin kun on jo viisi rotua omasta takaa ja kuudeskin melkein :)

No jos katsotaan historiaa tarkemmin niin ehkä supistan puhtasti suomalaisia rotuja jopa kahteen. Ja toinen niistä on Rudolfin mainitsema hyljekoira :)

Useimmat hakevat koiransa kuitenkin itse aina yhdysvaltoja myöten ja on paljon ulkolaisia kasvattajia jotka ei edes myy ellei ostaja ehdokas käy näytillä.

Aivan! Useimmat hakevatkin koiransa itse aina Yhdysvaltoja myöten. Koska se on huomattavasti yksinkertaisempi kuin Venäjältä. Ei ole kieli- eikä yhteydenpito ongelmia. Ja kuljetukset toimivat melkein moitteettomasti. Itsellekin olen tuonut koiria Kanadasta, Englannista, Italiasta, Saksasta, Puolasta ja Tanskasta. Kaikki asiat oli hoidettu englannin kielellä.
Eikä tarvinnut käydä itse paikan päällä, kävin itse hakemaan vain Tanskasta.
Venäjä on aivan eri asia. Ensiksi - todella harvalla on internetyhteys ja vielä vähemmän englannin kielentaitoa. Myös harva ulkomaalainen haluaa lähteä Venäjälle hakemaan koiraa itse, erityisesti jos pitää matkustaa kauemmas kuin Pietariin tai Moskovaan.
Sen takia laikajärjestössä nykyään on mahdollista saada yhteydenpitoapua. Mutta missä on sanottu, että sitä on pakko käyttää? Ei missään. Joten jokaisella on oikeus luoda omia suhteita ja hakea mitä kukin haluaa, asummehan vapaassa maassa :). Mutta jos joku tarvitsee apua niin se on saatavissa.  Joten keskustelu miten, kuka ja missä toimi on aivan turhaa. Tehköön jokainen miten haluaa, mutta jos pyydetään apua niin olisi hyvä, että ostospäätös on vakava.
Yllä mainittukin LSL-pentu viimeisillä metreillä (eilen) vaihtoi omistajan, onneksi nyt lopullisesti. :)

heiska

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #62 : 18.06.08 - klo:17:34 »
Venäjän kielen taitoisia henkilöitä asuu nykyisin lähes joka kylällä myös suomessa.

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #63 : 18.06.08 - klo:18:43 »
Venäjän kielen taitoisia henkilöitä asuu nykyisin lähes joka kylällä myös suomessa.

Aivan! Joten voit ihan vapaasti käyttää heidän apua!

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #64 : 30.06.08 - klo:11:17 »
En huomannut, että täällä uudet mahdollisuudet :)
Siirrän sitten kuva suora tänne.
« Viimeksi muokattu: 30.06.08 - klo:15:53 kirjoittanut ivi »

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #65 : 18.11.08 - klo:12:34 »
Tänään oli niin hieno päivä, että on pakko kertoa kuulumisia :)
Tänään Netta (6kk), virallisesti Shtuchka, löysi metson ihan itse ja ihan yksin.
Ei se oikeastaan haukkunut sille vaan paremmin sanottuna kiljui :) Se oli todella innoissaan.
Isäntä (Netta on mieheni oma koira) säteili ilosta... :)


Kuvassa, jossa se on vasta 4 kk ikäinen, Netta haukkuu vain oravalle, mutta kuitenkin haukkuu :)
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo:12:48 kirjoittanut ivi »

hc/k

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #66 : 22.03.09 - klo:22:58 »
Uteliasuuttani kysyn että missä hinnois liikkuu  hinnat jos venäjältä tuottaa koiran.

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #67 : 24.03.09 - klo:18:46 »
Pentujen hinnat keskimäärin ovat 300-400 euroa. Kaikista kallein mitä olen nähnyt oli melkein 500 euroa.
Mutta olen nähnyt myös pentuja joiden hinta oli 70 euroa. Olen huvin vuoksi lähettänyt niiden kuvia täällä muutamalle tutulle. Kenellekään heistä ei noussut pentukumetta :)
Mutta pennun hintan lisäksi tulee tuontihinta, eli matkakustanukset. Ja ne voivat olla erilaiset. Kuka millä matkustaa ja mistä asti hakee.

hc/k

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #68 : 24.03.09 - klo:20:26 »
Kiitos vastauksesta..Itse olen sitä mieltä kans että jos suomen koirien tasoa halutaan nostaa ja terveys pitää hyvänä, ni pakko hakea uutta verta koiran kotimaasta. Itse ainakin tämän teen jos joskus otan toisen laikan itselle. Uskoisin et ivi puhuu tossa asiaa että siel on yhtä luotettavat paperit koiralla kun täälläkin jos on taitoa ja halua ottaa asiat selviks.

hc/k

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #69 : 24.03.09 - klo:20:34 »
Kiinnostaisko ivi:ä tuoda hyvä sukuinen pentu minulle naapurimaasta jos sellaiseen innostun joskus.?Sellainen suku kiinnostas  missä olis näyttöä enempi linnuista ja pienriistasta taipumuksista. Ainahan mulle voi kuvaa ja infoa aika ajoin laittaa jos jotain on tarjolla..Tiedä millon kipinä sit iskee ;D

graser

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #70 : 13.07.09 - klo:12:07 »
Liekö enää ajankohtainen?

hc/k

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #71 : 01.09.09 - klo:12:19 »
Graser mullekko tarkoitit ton ajankohtais jutun??

Poissa junttieinari

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 345
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #72 : 23.09.09 - klo:09:22 »
Olisko sinulla ivi jotain suuntaa siitä, mitä pentu tulisi maksamaan kuluineen? Onhan niitä ennakkotapauksia, mitä pentu on maksanut.
Uskoisin että matka ym. kulut voisi laskea etukäteenkin, se varmasti helpottaisi kaupasta päättämistä.

Poissa ivi

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 703
  • ISL, LSL ja VEL. Kaikki Venäjältä.
    • Gleizz
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #73 : 29.09.09 - klo:10:11 »
Vaikea puhua hinnasta jos ei ole tiedossa mistä päin pentu tulee.
Jos halutaan pennun Venäjältä niin halvin vaihtoehto tietenkin lähialueelta esim. Pietarista. Matkustaminen Moskovaan on jo huomattavasti kallimpi koska paluumatkalla junasta on ostettava koko hytti plus koiraliput. Koiralippu on verrattavissa lastenlipuun eli 50% aikuisten lippuhinnasta. Mutta junaan per yksi matkustaja saa otta vain kaksi koiraa. Kesällä kävin hakemaan VEL pentuja pari sataa km Moskovasta. Viimeinen hetki selvisi että piti tuoda kuitenkin 3 pentua mutta matkustin yksin joten sain aikamoisen stressin silloin kun rautatieasemalla ensin eivät suostuneet myydä lippuja kolmelle pennulle vaikka oli ostettu koko hytti. Itse en enää suostu tällaiseen. Tämä määräys (kaksi koira per matkustaja) on muuten määräys ... Suomesta.
Toinen asia - pennun hakureissu on muutenkin sellainen asia josta haluaisin sanoa pari sanaa. Kukaan ei halua lähteä itse, koska se on monimutkaista: on ostettava viisumi, on matkustettava jne. Itselläni vaikka on vuosiviisumi, en ole valmis säännöllisesti matkustamaan pentujen takia.
Ja jos pentu on jostain vielä kauempa niin on järjestettävä vastanotto lentokentällä Pietarissa tai Moskovassa ja tämä on vielä hankalampi.
Eli matkustamishinnat voi selvittä jo VR:in hinnoista. Sitten on löydettävä kuka lähtee niin kauas vain matkustamisilosta :)
Virosta pennun hakeminen on helpompi ja halvempi. Venäjältä monimutkaisempi ja kallimpi.





JariT

  • Vieras
Vs: Länsilaika Venäjältä
« Vastaus #74 : 14.03.12 - klo:18:16 »
Herätellään tätäkin...

Onko kukaan hakenut nykyään lsl:pentuja venäältä ja tai menossa hakemaan? itelläkin vois kiinnostaa
jos hyvä yhdistelmä löytyis. auttaako järjestö vai pitääkö selvitä omillaan?