Kirjoittaja Aihe: Jalostuspäivänäyttely Kuopio 26.1.2020  (Luettu 1560 kertaa)

Poissa Jukka "mosku"

  • Hallitus
  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 1305
Jalostuspäivänäyttely Kuopio 26.1.2020
« : 23.01.20 - klo:22:02 »
Ohessa lainattu teksti tuomariesittelystä 2020 Jalostuspäivien näyttelyyn. Kyseinen tuomari arvostelee kaikki laikat. (Teksi lainattu jalostuspäivät sivustolta Sari Holopaiselta).
Jalostuspäivien näyttelyssä on tänä vuonna harvinainen tilanne, kun näyttelyssä arvostelee tuomarivieras ulkomailta. Taitaa olla ihan ensimmäinen kerta Jalostuspäivien historiassa...? Tuomarimme on Konstantin Gololobov Venäjältä, ja hän arvostelee sunnuntain näyttelyssä laikat. Kehään menijöille tiedoksi, että näyttelyn toimistossa on käännöspalvelu 📷:-)
Pyysimme tuomaria kertomaan hieman itsestään. Tässä esittely:
Olen ollut tekemisissä lapsuudesta saakka koirien kanssa. Vanhempieni asunnon lähellä oli asunut palveluskoiraliiton puheenjohtaja sekä sijainnut palveluskoiraliiton koulutuskenttä, jossa lapsena olin viettänyt paljon aikaa. Koulutuskentällä olen oppinut paljon palveluskoirista sekä tutustunut alan ammattilaisiin.
Olen syntynyt Ussurijskiin, joka sijaitsee Venäjän Kaukoidässä. Alueella metsästyksellä on ollut perinteisesti vahva asema. Aloin metsästää isäni kanssa jo ollessani 12-vuotias. Isä metsästi ilman koiria, mutta minua noin 20-vuotiaana alkoi kiinnostaa metsästäminen koirien kanssa. Ensin yritin käyttää metsästykseen monta eri rotua, mutta muutaman vuoden kuluttua ymmärsin, että haluan keskittyä laikoihin.
Vuonna 1997 minusta tuli Rosohotrybolovsojuzin tuomari. Rosohotrybolovsojuz (Росохотрыболовсоюз eli kirjaimellisesti Venäjän metsästyskalastusliitto) on Venäjän suurin metsästäjä- ja kalastajaliitto. Koiramaailmassa liitto on tekemisissään vain metsästyskoirien kanssa. Rosohotrybolovsojuz järjestää metsästyskoiranäyttelyt, kokeet sekä pitää huolta metsästysrotujen jalostustyöstä ja niiden työominaisuuksien ylläpidosta. Perinteisesti monien metsästyskoirarotujen omistajat käyvät mielellään Rosohotrybolovsojuzin näyttelyissä.
Noin 4 vuotta sitten minusta tuli myös RKF:n tuomari. Tällä hetkellä olen RKF:n metsästyskoirarotujen työominaisuuslautakunnan jäsen. Olen tutkinut Venäjän laikoja sekä tehnyt niistä useamman julkaisun.
- Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen -

Homer J Simpson-